Inca un brand auto anunta sfarsitul motoarelor diesel si pe benzina. Chrysler planuieste sa produca doar masini electrice pana in 2028, fiind cel mai recent producator de automobile care a anuntat ca renunta la motoarele pe benzina, sub presiunea tot mai mare pentru a actiona impotriva schimbarilor climatice, scrie publicatia Japan Today.
Compania a spus ca va lansa primul sau vehicul electric pana in anul 2025. Chrysler si-a anuntat planurile „electrice„, impreuna cu un nou sistem de vehicule bazat pe inteligenta artificiala, alimentat de o baterie despre care spune ca poate calatori intre 563 pana la 644 de kilometri, cu o singura incarcare.
Chrysler planuieste astfel sa se reinventeze ca o marca de automobile complet electrica. Planurile incep cu un nou concept de crossover, numit Chrysler Airflow, care a fost dezvaluit online in cadrul evenimentului CES 2022 din Las Vegas.
Reprezentantii Chrysler au adus pe scena evenimentului acest ultim concept al brandului, crossover-ul Airflow avand un profil similar cu Tesla Model Y sau Ford Mustang Mach-E.
Va avea 2 motoare electrice de 150 kW care vor genera aproximativ 375 de cai putere. Masina va costa intre 35.000 si 60.000 de dolari.
Grupul mama, Stellantis, va investi 35,5 miliarde de dolari in Chrysler. Stellantis, gigantul format anul trecut in urma fuziunii dintre Fiat Chrysler Automobiles si Peugeot Citroen, intentioneaza sa transforme Chrysler intr-unul dintre varfurile de lance ale grupului in ceea ce priveste implementarea strategiei de electrificare a automobilelor. Stellantis, al patrulea producator de automobile ca marime din lume, a anuntat recent planuri de electrificare pentru majoritatea brandurilor pe care le are in portofoliu.
Modelul Airflow se vrea a fi un preview a ceea ce urmeaza din partea Stellantis in zona de automobile electrice, modelul urmand a fi lansat cel tarziu in 2025. Acesta are tractiune integrala si o propulsie asigurata de doua motoare electrice. In ceea ce priveste autonomia, reprezentantii companiei vorbesc despre 650 de kilometri.
„Marca noastra va servi in prim-plan pe masura ce Stellantis se transforma pentru a oferi o mobilitate curata si experiente conectate pentru clienti”, a declarat Chris Feuell, CEO al marcii Chrysler, intr-un comunicat de presa.
Stellantis a anuntat luna trecuta o strategie de incorporare a software-ului AI in 34 de milioane de vehicule din cele 14 marci ale sale, in incercarea de a castiga 22,6 miliarde de dolari (20 de miliarde de euro), in venituri anuale pana in 2030. Face parte dintr-o transformare ampla a industriei auto, deoarece companiile se indreapta spre sisteme de propulsie complet electrice si hibride, functii de conducere autonome si conectivitate sporita in masini.
Toti producatorii de automobile de top lucreaza la vehicule electrice pe fondul preocuparilor legate de schimbarile climatice.
In acelasi timp, Stelantis si Amazon au anuntat ca vor colabora pentru a crea masini inteligente si curate. Conform acordului, software-ul Amazon va fi folosit in tablourile de bord ale Stelantis, iar compania va furniza Amazon masini electrice pentru reteaua sa de distributie.