GARA CURTEA DE ARGES, AFLATA IN PARAGINA, SE RENOVEAZA – Prima etapa a fost finalizata. Investitia este de 15,38 milioane lei

Prima etapa pentru reabilitarea si restaurarea cladirii Garii Curtea de Arges a fost finalizata. In aceasta etapa a fost elaborata expertiza tehnica si documentatie de avizare a lucrarilor de interventii.

Gara Curtea de Arges este o cladire monument istoric aflata intr-o stare avansata de degradare. SRCF Craiova nu a efectuat lucrari de investitii la acest obiectiv, din 1990 pana in prezent.


Gara Regala din Curtea de Arges, considerata una dintre cele mai frumoase gari din Romania, a fost ridicata in urma cu peste 122 de ani.

A fost construita la cererea Regelui Carol I si data in folosinta in noiembrie 1898.

Cladirea de calatori din statia C.F. Curtea de Arges este monument istoric de interes national. Materialele folosite la construirea cladirii si tehnicile folosite in realizarea acesteia sunt specifice perioadei in care a fost ridicata.


Am primit o solicitare privind Reabilitarea cladirii garii din Curtea de Arges, la care ma simt dator sa dau un raspuns. A fost finalizata prima etapa pentru obiectivul denumit „Reparatii, reabilitare si restaurare cladire calatori din statia CF CURTEA DE ARGEȘ”. In aceasta etapa a fost elaborata Expertiza Tehnica si documentatie de avizare a lucrarilor de interventii. Contractul, semnat in anul 2019, a inclus obtinerea tuturor avizelor necesare, inclusiv de la ISU si de la Ministerului Culturii. Este important sa subliniez ca aceasta cladire din statia CF Curtea de Arges este monument istoric, motiv pentru care toate lucrarile care trebuie executate se stabilesc de catre experti autorizati de Ministerul Culturii, conform legii 422/2001„, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Tot in prima etapa a fost intocmita documentatia pentru Autorizatia de Construire.

Documentatia din prima etapa a fost avizata in Consiliul Tehnico – Economic al SRCF Craiova in octombrie 2021 si de Consiliul Tehnico – Economic al CNCF CFR SA, in luna noiembrie 2021.

Ministerul Transporturilor urmeaza sa avizeze documentatia tehnico-economica, avand in vedere ca valoare investitiei este de 15.383.024,19 lei cu TVA, conform prevederilor Legii 500/2002, Art 42. Dupa acest pas va incepe procedura pentru pregatirea documentatie si lansarea in SEAP a procedurii de achizitie pentru proiectare si executie lucrari„, mai spune ministrul.

Dupa cinci licitatii organizate intre 2017 si 2019, la care nu s-a prezentat nicio firma, sucursala Regionala de Cai Ferate Craiova si societatea SM General Invest Slatina au incheiat, in mai 2020, un contract in valoare de 167.445 lei, fara TVA, pentru elaborarea expertizei tehnice si a documentatiei tehnico-economice (DALI), etapa premergatoare celei de-a doua proceduri de licitatie, si anume elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor de reparatii la cladirea garii din Curtea de Arges.


Imobilul este in patrimoniul CNCF CFR SA, are suprafata construita la sol de 507 mp si suprafata desfasurata de 1.014 mp, regimul de inaltime este P+1+Pod, structura este din zidarie din caramida plina si plansee peste nivel din lemn, iar acoperisul din sarpanta din lemn si invelitoare din tabla.

Gara a fost inaugurata pe 27 noiembrie 1898, la doar un an de la inceperea lucrarilor de constructie, cand a avut loc si punerea in circulatie a caii ferate Pitesti – Curtea de Arges.

Pe linia ferata Pitesti – Curtea de Arges circula in prezent trei perechi de trenuri Regio Expres pe zi operate de CFR Calatori, care strabat distanta de 38,4 km in 50 de minute. Linia este simpla, neelectrificata, iar pe ea circula automotoare Siemens Desiro (Sageata Albastra). CFR Calatori a revenit pe aceasta sectie de circulatie (si pe altele) in martie 2015, cand Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana a descoperit nereguli la aproape 30 de automotoare apartinand operatorului privat Regiotrans, redenumit intre timp Regio Calatori.

Articolul precedentSPERANTE PENTRU MULT-ASTEPTATA AUTOSTRADA COMARNIC-BRASOV – Consitrans a propus scurtarea cu 69 de zile a termenului la care trebuie sa predea studiul de fezabilitate
Articolul următorAFACERILE DIN VANZARILE AUTO SI REPARATIILE MASINILOR CRESC IN PANDEMIE – Vanzarile de piese si accesorii pentru masini au urcat cu aproape 23 in acest an

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.