SPERANTE PENTRU MULT-ASTEPTATA AUTOSTRADA COMARNIC-BRASOV – Consitrans a propus scurtarea cu 69 de zile a termenului la care trebuie sa predea studiul de fezabilitate

Consitrans vrea sa finaliezez mai repede studiul de fezabilitate pentru Autostrada Comarnic-Brasov si a propus scurtarea cu 69 de zile a termenului la care trebuie sa predea studiul de fezabilitate.

17 mai 2023 este noua data propusa de Consitrans pentru predarea Studiului de Fezabilitate.

Antreprenorul a transmis CNAIR ca poate completa Studiul de Fezabilitate mai repede, deoarece a reusit sa realizeze in termen mai scurt investigatiile si studiile din teren, activitatile de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului si Analiza Cost-Beneficiu.

Contractul pentru studiul de Fezabilitate pentru Comarnic-Brasov a fost semnat la inceputul acestui an.Durata contractului pentru fezabilitate si proiectare este 4 ani.

Autostrada va costa aproape 1,2 miliarde de euro.

„Sincer, sa ai 4 ani pentru Fezabilitate si Proiectare mi se pare extrem de mult chiar daca este pe campie si nu simpla. Care prevede lucrari de complexe. 4 ani este mult. Nu sunt responsabil de asta. In schimb, ce pot sa va spun, toate aceste termene sunt monitorizate atent. Referitor la semnarea A7, se stie ca trebuie respectate termenele date de lege. Trebuie sa respecti notificarile posibile ale unor ofertanti. Tot ce tine de termenele respective. Daca nu respectam, putem sa ne ducem intr-un scenariu neplacut la avea o licitatie viciata. Daca nu este atent CNAIR sa respecte aceste cereri de la posibili ofertanti, riscam sa se anuleze tot ce s-a facut pana acum. Nu cred ca isi doreste nimeni oricat de binevoitor ar fi”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, citat de PRO TV.

Prin graficul de prestare a serviciilor pentru Contractul privind completarea Studiului de Fezabilitate si elaborarea Proiectului Tehnic, destinate constructiei autostrazii Comarnic – Brasov, Consitrans a propus astazi scurtarea cu 69 de zile a termenului la care trebuie sa predea Studiul de Fezabilitate.

Antreprenorul a transmis CNAIR ca poate completa Studiul de Fezabilitate mai repede, deoarece a reusit sa realizeze in termen mai scurt investigatiile si studiile din teren, activitatile de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului si Analiza Cost-Beneficiu.

In aceste conditii, 17 mai 2023 este noua data propusa de Consitrans pentru predarea Studiului de Fezabilitate.

De asemenea, antreprenorul a depus documentatia privind prima etapa a analizei multicriteriale (AMC1), in format fizic, dupa ce zilele trecute a remis CNAIR S.A, documentatia in format electronic.

Fostul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, spunea in urma cu o saptamana ca proiectarea autostrazii Comarnic – Brasov e blocata de trei luni, desi potrivit contractului cu firma proiectanta traseul trebuia aprobat pana la finalul acestui an.

De 3 luni nu se mai intampla nimic pe acest proiect, pentru care am semnat contractul de proiectare in februarie. In 2021 trebuia sa avem (cf. calendar contractual) traseul final aprobat si batut in cuie, bazat pe cele doua analize multi-criteriale faza 1 si faza 2. In plus, si investigatiile de teren preliminare realizate deja. Nici macar primul livrabil, analiza variantelor de traseu faza 1 (AMC1), nu a fost indeplinit, desi cand am plecat de la minister era programat pentru 14 septembrie”, a scris Drula pe Facebook.

In luna februarie Drula anunta ca licitatia pentru proiectarea autostrazii A3 Ploiesti-Comarnic-Brasov s-a finalizat si ca, in cadrul contractului de proiectare, vor fi realizate studii geotehnice si vor fi proiectate tuneluri la Sinaia si Busteni, „solutii tehnice moderne, demne de anul 2021”.


La licitatia pentru revizuirea SF-ului si realizarea Proiectului Tehnic pe autostrada Ploiesti-Comarnic-Brasov a fost depusa o singura oferta din partea firmei Consitrans.



Valoarea estimata pentru contract de catre CNAIR este de 12,8 milioane de euro, circa 0,8% din valoarea intregului proiect asa cum a fost el stabilit in Master Planul General de Transport. Tocmai valoarea aceasta destul de mica a facut ca licitatia sa fie criticata in piata, in conditiile in care bunele practici presupun in general ca pentru documentatie si proiectare bugetele alocate sa reprezinte circa 3% din valoarea intregului proiect.

De la Bucuresti la Brasov autostrada A3 a fost sectorizata astfel:


– Sector IA Bucuresti – Moara Vlasiei (km 0+000 – km 19+500); Sector IB Moara Vlasiei – Ploiesti (km 19+500 – km 62+000);

– Sector 2 – Ploiesti – Comarnic (km 62+000 – km 110+600);

– Sector 3 – Comarnic – Predeal (km 110+600 – km 146+800);

– Sector 4 – Predeal – Cristian + Racordarea autostrazii la reteaua de drumuri existente (km 146+800 – km 168+600);

– Sector 5 – Cristian – Codlea km 168+600 – km 173+300;


Conform caietului de sarcini, „viteza de proiectare pentru autostrada va fi de 120 km/h, iar platforma va fi de 26,00 m latime, iar pe sectoarele pe care conditiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzatoare vitezei de proiectare de 140 km/h”.

Potrivit noului proiect, autostrada, in zona montana din judetul Prahova, va avea in componenta patru tuneluri, doua in Sinaia, unul in Busteni si unul in Azuga. Pana acum nu era in discutie ca A3 sa aiba in componenta un tunel la limita judetului Prahova, dar s-a ajuns la aceasta varianta dupa ce autoritatile au realizat ca vechiul proiect ar fi afectat un cartier din Azuga, unde mai multe case si blocuri ar fi trebuit demolate.

La Sinaia sunt necesare doua tuneluri, fiecare cu o lungime de aproximativ 2 kilometri, care vor strapunge muntii Baiului.

Tunelul de la Busteni va avea o lungime de patru kilometri si va fi cel mai lung dintre cele patru propuse. Va intra in munte din dreptul cartierului Piatra Arsa si va iesi in imediata apropiere a castelului Cantacuzino din Busteni.

La Predeal, autostrada nu va patrunde in munte, traseul sau, deocamdata, este prin Valea Rajnoavei. In Brasov se lucreaza in prezent la un tronsn scurt de doar 5 kilometri in zona Cristian.

In ceea ce priveste tronsonul Ploiesti-Comarnic, despre care s-a vorbit mai putin in ultimii ani, exista si aici, mai nou, o problema care implica o modificare a traseului vechi. Din cauza unui parc industrial contruit de Consiliul Judetean Prahova, autostrada va fi deviata pentru a nu se mai recurge la exproprieri, apoi va urma cursul raului Prahova pana la Comarnic, paralel cu DN1.

Articolul precedentSCHIMBARI MAJORE IN TRANSPORT – Comisia Europeana adopta propuneri care vor moderniza sistemul de transport al UE
Articolul următorGARA CURTEA DE ARGES, AFLATA IN PARAGINA, SE RENOVEAZA – Prima etapa a fost finalizata. Investitia este de 15,38 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.