CFR a semnat contractul pentru prima etapa a programului de modernizare a segmentului feroviar Rosiori Nord – Craiova, lung de 110,2 km. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii anunta ca a fost semnat contractul intre Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” SA si Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF SA in valoare de 40 mililoane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic, in vederea modernizarii liniei de cale ferata Rosiori Nord – Craiova (110,2 km), pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de circulatie de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfa.
De asemenea, in perioada urmatoare se va semna si contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru subsectiunea 1 Bucuresti Nord – Rosiori Nord (96 km), ambele contracte reprezentand prima etapa a programului de modernizare a tronsonului feroviar Bucuresti – Craiova (206 km), pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de circulatie de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Sursa de finantare pentru elaborarea studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice, eferente celor doua subsectiunii Bucuresti Nord – Rosiori Nord (subsectiunea 1) si Rosiori Nord – Craiova (subsectiunea 2) este asigurata din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, in procent de 85% din valoarea eligibila, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de stat.
Durata estimata de finalizare a fiecarui contract este de 23 de luni.
„Studiul de fezabilitate si Proiectul Tehnic au drept scop identificarea solutiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferata, atat din punct de vedere tehnic, operational, economic, financiar, cat si al impactului asupra mediului si al schimbarilor climatice„, precizeaza Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
Obiectivul general al celor 2 contracte de prestari servicii este modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Bucuresti – Craiova pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:
– cresterea vitezei de circulatie si, implicit, reducerea duratei de calatorie pe intreaga sectiune;
– cresterea numarului de calatori, inclusiv a numarului de turisti;
– cresterea volumului de marfuri transportate la nivel intern si international;
– imbunatatirea conditiilor de calatorie si cresterea gradului de siguranta, gestionand in acelasi timp impactul asupra mediului, in conformitate cu standardele europene.