Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat indicatorii tehnico-economici ai Autostrazii Buzau-Focsani, sector al A7 – Autostrada Moldovei, care va avea o lungime de 82,44 kilometri. Valoarea totala a investitiei este de 6,11 miliarde lei, fara TVA. Din total, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5,26 miliarde lei, fara TVA. Asta inseamna ca un kilometru de autostrada va costa 15 milioane de euro.
„Valoarea totala a investitiei este de 6.118.056.301,86 lei, fara TVA. Din aceasta suma, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5.263.440.710,80 lei, fara TVA„, informeaza CNAIR.
Finantarea pentru executia lucrarilor destinate Autostrazii Buzau – Focsani va fi asigurata prin Planul National de Redresare si Rezilienta.
Proiectul cuprinde inclusiv realizarea unei variante de ocolire pentru Municipiul Focsani, in zona de Est, intre DN 2 si DN 2D.
Autostrada Buzau – Focsani va avea totodata 41 de poduri/pasaje/viaducte si sase noduri rutiere, cu o lungime a bretelelor de aproximativ 38 km, plus sisteme I.T.S.
In plus, tronsonul de autostrada va avea si drumuri de intretinere stg./dr. (pe toata lungimea autostrazii, cu o latime de 3,5 metri), dar si doua parcari securizate. Acestea vor fi dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilitati.
Au fost prevazute spatii comerciale disponibile pentru concesionare: magazin, restaurant, benzinarie, service auto, hotel.
Va avea si 22 de statii de incarcare pentru autoturisme electrice.
Sunt prevazute si perdele forestiere cu rol antiinzapezire pe 205 hectare.
Traseul autostrazii va traversa teritoriile administrative ale judetelor Buzau si Vrancea si va tranzita 16 localitati. In judetul Buzau: Municipiul Buzau, Comuna Vadu Pasii, Comuna Cochirleanca, Comuna Ziduri, Comuna Valea Ramnicului, Comuna Ramnicelu, Municipiul Ramnicu Sarat. In judetul Vrancea: Comuna Sihlea, Comuna Gugesti, Comuna Slobozia Ciorasti, Comuna Milcovul, Comuna Rastoaca, Comuna Vanatori, Comuna Campineanca, Orasul Odobesti, Municipiul Focsani.
„Stabilirea traseului si a solutiilor tehnice din Studiul de Fezabilitate s-au fundamentat pe un studiu geotehnic, in cadrul caruia au fost realizate 767 de foraje geotehnice cu adancimi cuprinse intre 6 m si 35 m, insumand un total de 9.717 metri liniari de foraj. Tot in cadrul Studiului geotehnic au fost realizate 89 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice si 120 profile geofizice de tip seismic (MASW)„, arata CNAIR.
Solutiile tehnice propuse prin studiul de fezabilitate pentru Autostrada Buzau – Focsani inglobeaza toate elementele necesare pentru executia unei autostrazi la cel mai inalt standard de calitate, in raport cu cele mai noi cerinte in domeniu, spun reprezentantii CNAIR.
Autostrada este prevazuta cu parcari de scurta durata: 2 Parcari Tip S1 si 2 parcari Tip S3, precum si doua Centre de Intretinere si coordonare.
In cadrul Studiului de fezabilitate au fost cuprinse echipamentele si utilajele necesare pentru dotarea Centrelor de Intretinere si Coordonare dar si sumele necesare pentru achizitionarea lor.
In perioada urmatoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrazii Buzau – Focsani vor parcurge circuitul legal de avizare. Acesta presupune avizarea in Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, avizarea in Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte si aprobarea prin Hotarare de Guvern.
Proiectantul Consitrans a finalizat si Proiectul Tehnic care urmeaza sa fie analizat si avizat, astfel incat procedura de achizitie publica pentru realizarea lucrarilor sa poata fi lansata pana la sfarsitul anului 2021.