Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat joi, 25.11.2021 contractul pentru Elaborarea Studiului de Prefezabilitate si a Studiului de Fezabilitate pentru ”Drum Expres Bucuresti-Targoviste” cu TPF INGINERIE S.R.L, ofertantul declarat castigator din luna octombrie 2021, din cele sapte firme de profil din Romania si din strainante care s-au inscris initial in licitatie.
TPF INGINERIE S.R.L. are astfel la dispozitie 25 luni (2 ani si o luna) pentru realizarea studiului de prefezabilitate si de fezabilitate pentru conectarea sectorului de Autostrada de Centura a Municipiului Bucuresti Nord cu Drumul expres Gaesti – Targoviste – Ploiesti, asigurand conectivitatea Municipiului Targoviste la reteaua principala de transport.
„Joi, 25.11.2021, C.N.A.I.R. S.A. a semnat contractul pentru Elaborarea Studiului de Prefezabilitate si a Studiului de Fezabilitate pentru ”Drum Expres Bucuresti-Targoviste” cu ofertantul declarat castigator, TPF INGINERIE S.R.L.
Valoarea contractului este de 11.515.926,40 lei fara TVA.
Sursa de finantare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata contractului este de 25 luni de la Data de Incepere a contractului, din care:
-2 luni: Studiu de Prefezabilitate;
-23 luni: Studiu de Fezabilitate (18 luni), Asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru sustinerea aplicatiei de finantare si Asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru procedura de atribuire a Proiectarii si Executiei Lucrarilor (4 luni), Raport financiar final (1 luna).
Prin elaborarea studiilor se va realiza conectarea cu sectorul de Autostrada de Centura a Municipiului Bucuresti Nord si cu Drumul expres Gaesti – Targoviste – Ploiesti, asigurand conectivitatea Municipiului Targoviste la reteaua principala de transport„, precizeaza CNAIR in comunicatul de presa emis joi, 25 noiembrie 2021.
TPF INGINERIE S.R.L.a fost selectata din cei sapte ofertanti inscrisi pentru Elaborarea Studiului de Prefezabilitate si a Studiului de Fezabilitate pentru ”Drum Expres Bucuresti-Targoviste” in cadrul licitatiei lansate in luna martie a acestui an, cu mentiunea ca proiectul nu are in acest moment nicio sursa de finantare, insa este „finantabil” din fonduri europene sau bani de la bugetul de stat.
O saptamana mai tarziu CNAIR a anuntat ca a facut demersurile necesare in vederea obtinerii de finantare nerambursabila alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 in cadrul Axei Prioritare: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific 2.2 Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea- Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.
Valoarea totala a proiectului, potrivit anuntului, este de 15.693.816,96 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 11.260.241,22 lei, 15% contributia proprie –1.987.101,39 lei, restul de 2.446.474,35 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului este de 25 luni.
„Obiectivul general al proiectului este, ca parte din conexiunea la TEN-T, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene”, precizeaza CNAIR.