TRAI NENEACA LA ROMATSA – Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul Romatsa. 83% din veniturile Regiei se duc pe plata salariilor. In medie, un angajat Romatsa primeste lunar circa 30 mii lei

Dezastru pe linie la Regia Autonoma „Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian — ROMATSA. 83% din veniturile totale prevazute pentru anul 2021 sunt alocate platii celor peste 1600 de angajati, fiind estimate deja pierderi de peste 346 milioane lei.


Acest lucru reiese din Ordinul de aprobare a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2021 si a situatiei centralizate privind veniturile si cheltuielile din bazele de cost ale Regiei Autonome „Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian — ROMATSA care a fost publicat joi, 18 noiembrie 2021, in Monitorul Oficial Partea I, nr. 1100/18.11.2021.

Conform Ordinul de aprobare a bugetului de venituri si cheltuieli privind ROMATSA, pe anul 2021 au fost prevazute cheltuieli in cuantum de 1 miliard lei, cu investitii de 51,6 milioane lei si venituri totale de 671.25 milioane lei. Pe anul 2021 ROMATSA estimeaza pierderi de 346,9 milioane lei.

Trebuie precizat ca din totalul cheltuieilor suma de 557,61 milioane lei sunt alocate pentru plata salariilor celor 1636 angajati prognozati pentru finele anului, rezultand astfel ca din totalul veniturilor un procent de 83% sunt directionate doar pentru plata salariilor (circa 28-30.000 lei/luna/angajat).

Situatia centralizata privind veniturile si cheltuielile din bazele de cost pe anul 2021 releva tototdata ca cele mai mari venituri cuprinse in bazele de cost au fost inregistrate din servicii de navigatie aeriana de ruta (531.614,31 lei, cu cheltuieli de 783.554,26 lei), urmate de servicii de navigatie aeriana de terminal (50.011,11 lei, cu cheltuieli de 78.777,47 lei) si din alte surse (1.100 lei).

In ce priveste categoria de servicii de navigatie aeriana de terminal alte aeroporturi, au fost declarate venituri de 34.910,59 lei cu cheltuieli de 95.709,41 lei.

Ordinul de aprobare a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2021 si a situatiei centralizate privind veniturile si cheltuielile din bazele de cost ale Regiei Autonome „Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian — ROMATSA a fost aprobat de ministrul interimar al Transporturilor Dan Valceanu, si de secretarul de stat din Transporturi Irinel Scriosteanu:

„Avand in vedere prevederile art. 4 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 46/1998 pentru stabilirea unor masuri in vederea indeplinirii obligatiilor asumate de Romania prin aderarea la Conventia internationala EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigatiei aeriene si la Acordul multilateral privind tarifele de ruta aeriana, precum si a unor obligatii care rezulta pentru Romania din regulamentele adoptate la nivelul Uniunii Europene in domeniul serviciilor de navigatie aeriana, republicata, cu modificarile ulterioare, in temeiul art. 9 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si al art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul transporturilor si infrastructurii, interimar, si ministrul finantelor emit urmatorul ordin: Art. 1. — Se aproba bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2021 al Regiei Autonome „Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian — ROMATSA”, prevazut in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul ordin. Art. 2. — Se aproba situatia centralizata privind veniturile si cheltuielile din bazele de cost pe anul 2021, prevazuta in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezentul ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Art. 4. — Regia Autonoma „Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian — ROMATSA” va duce la indeplinire prezentul ordin”.

Articolul precedentMETROUL LA OTOPENI DEVINE REALITATE – Metrorex a lansat licitatia pentru constructia liniei de metrou pana la Aeroportul Otopeni. Valoarea contractului este de 1,3 miliarde lei. Constructorul trebuie sa termine cele 6 statii de pe linia Tokyo-Aeroportul Otopeni in 4 ani
Articolul următorDRUMUL DE MARE VITEZA BAIA MARE – SUCEAVA TRECE INTEGRAL PE HARTIE – CNAIR da startul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Lotul 1 Baia Mare – Bistrita. Proiectul pe fonduri nerambursabile are termen de finalizare de 1 an si 8 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.