METROUL LA OTOPENI DEVINE REALITATE – Metrorex a lansat licitatia pentru constructia liniei de metrou pana la Aeroportul Otopeni. Valoarea contractului este de 1,3 miliarde lei. Constructorul trebuie sa termine cele 6 statii de pe linia Tokyo-Aeroportul Otopeni in 4 ani

Magistrala 6: Tokyo – Aeroportul Otopeni devine realizabila. Din nou, ca urmare a adoptarii de catre Guvern la 2 octombrie 2021 a Memorandumului de deblocare a proiectului, dupa ce fostul ministru al Transporturilor Catalin Drula a renuntat la proiect, considerand ca sectiunea M6 nu este rentabila, catalogand-o drept „o piatra de moara”. In Sistemul Electronic de Achizitii Publice a fost lansata licitatia pentru proiectarea si executia Legaturii de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Licitatia vizeaza, astfel cum este prevazut in anuntul SEAP „Proiectare si executie lucrari structura de rezistenta statii si tuneluri pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni, Statiile Washignton, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion IC Bratianu, Aeroport Otopeni, – Tunel: Tokyo – Aeroport Otopeni, – Galeria la Statia Bruxelles si la Statia Aeroport Otopeni. Costul prevazut pentru proiectarea si executia lucrarilor de structura si de rezistenta statii si tuneluri pentru Lotul 1.2 al M6 se ridica la 1.318.363.469,00 lei, fara TVA.

Pentru executia lucrarilor, precizeaza Metrorex va fi necesara proiectarea acestora de catre antreprenorul desemnat, intrucat vorbim despre „lucrari de constructii de tuneluri, puturi si pasaje subterane”:

-Lucrari subterane, altele decat tunelurile, puturile si pasajele subterane

-Lucrari pentru metrou

-Statie de metrou

-Servicii de proiectare tehnica pentru constructia de lucrari publice

Proiectarea si executia lucrarilor pentru realizarea statiilor de pe Magistrala M6 de la Statia Toyko la Aeroportul Otopeni este prevazut a fi realizata intr-un termn de 48 luni (4 ani), fara posibilitate de prelungire.

Pentru realizarea acestui proiect, precizeaza Metrorex in anuntul SEAP a fost incheiat Acordul de Imprumut ROM P5, in data de 10.03.2010, intre Agentia Japoneza pentru Cooperare Internationala (JICA) si Guvernul Romaniei (ratificat de catre Guvernul Romaniei prin Legea nr. 228/25.11.2010).

Lotul 1.2 succede Lotul 1.1 al Magistralei M6 care cuprinde proiectare si executie structura de rezistenta statii si tuneluri, pentru o galerie la statia 1 Mai existenta, dar si pentru statii la Pajura, Expozitiei, Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, statia Tokyo si galeria – tunelul 1 Mai – Tokyo. Pentru realizarea Lotului 1 Metrorex a desemnat in iulie 2021 drept castigator al licitatiei lansate in martie 2019 compania turceasca Alsim Alarko – Makyol.

Iata ce prevede anuntul SEAP privitor la Lotul 1.2 al M6: “Proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni“ avand ca obiectiv executia structurilor statiilor si interstatiilor (galerii si tuneluri) de metrou, ceea ce va permite punerea in functiune a acestui tronson dupa dotarea sa completa. Pentru proiectul “Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)”, a fost incheiat Acordul de Imprumut ROM P5, in data de 10.03.2010, intre Agentia Japoneza pentru Cooperare Internationala (JICA) si Guvernul Romaniei (ratificat de catre Guvernul Romaniei prin Legea nr. 228/25.11.2010).

Numarul de zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor/candidaturilor: 20.

Termenul limita in care entitatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificare/informatii suplimentare, este ziua a 11-a inainte de data stabilita pentru depunerea candidaturilor/ofertelor/cererilor de participare.

Solicitarile de clarificari referitoare la prezenta documentatie de atribuire, se vor adresa, in limba romana, in mod exclusiv in S.E.A.P., cu luarea in considerare a termenului de raspuns prevazut la art. 172-173 din Legea 99/2016, urmand sa nu dea curs solicitarilor adresate prin alta modalitate de comunicare decat cea stabilita prin documentatia de atribuire.

De asemenea, solicitarile de clarificari/raspunsurile la solicitarile de clarificari referitoare la evaluarea ofertelor depuse, se vor adresa in mod exclusiv in SEAP, urmand ca METROREX S.A. sa nu dea curs solicitarilor adresate prin alta modalitate de comunicare decat cea stabilita prin documentatia de atribuire.

Entitatea contractanta va raspunde doar la solicitarile de clarificari adresate de operatorii economici pana la termenul limita stabilit. Raspunsurile la solicitarile de clarificari vor fi publicate in limba romana, in S.E.A.P”.

Metrorex alege candidatii pe spranceana

In aceasta procedura Metrorex a prevazut un numar de 5-6 candidati, subliniind in anuntul de licitatie ca in cazul in care numarul candidatilor va fi mai mic de 5, va avea dreptul sa anuleze procedura de licitie, ori sa o continue numai cu acei candidati „daca exista cel putin un candidat care a indeplinit criteriile de selectie”.

„In cazul in care numarul candidatilor selectati este mai mic de 5, METROREX S.A. are dreptul: fie de a anula procedura de licitatie restransa; fie de a continua procedura de licitatie restransa numai cu acei candidati care indeplinesc criteriile solicitate, daca exista cel putin un candidat care a indeplinit criteriile de selectie. Criteriile de preselectie si modul de calcul sunt prezentate pe larg la Anexa 2 – Criterii de selectie, fiind detaliate minimal in aceasta sectiune, astfel: – cifra de afaceri: Pentru cea mai mare valoare a cifrei anuale pe ultimii trei ani pentru ultimele 3 exercitii financiare disponibile (2018, 2019, 2020) se acorda punctajul maxim alocat (20 puncte), celelalte oferte – punctaj proportional; – experienta similara:

* in executie tunele de metrou/cale ferata, in mediul urban (sunt excluse lucrarile de reabilitare, modernizare etc.) executate cu echipament tip scut mecanizat: Pentru cea mai mare lungime de tunel echivalenta construita, se acorda punctajul maxim alocat (30 puncte), celelalte oferte – punctaj proportional;

* in executie structuri subterane (altele decat tuneluri): executie statii de metrou in mediul urban; sunt excluse lucrarile de reabilitare, modernizare etc., fiind admise doar lucrarile de executie efectiva a structurilor subterane, pasaje, garaje, parcari in mediul urban, adancimea acestor structuri subterane sa fie mai mare de 14 m fata de suprafata, avand in vedere ca statiile de metrou subterane se afla la o adancime intre 14m si 18m): Pentru cel mai mare volum subteran echivalent construit, se acorda punctajul maxim alocat (30 puncte), celelalte oferte – punctaj proportional;

* in proiectare tunele : Pentru cea mai mare lungime de tunel echivalenta proiectata de metrou, cale ferata, in mediul urban, executat cu echipament tip scut mecanizat, se acorda punctajul maxim alocat (10 puncte), celelalte oferte – punctaj proportional;

* in proiectare structuri subterane (altele decat tuneluri): proiectare statii de metrou, in mediul urban; sunt excluse lucrarile de reabilitare, modernizare, etc. fiind admise doar lucrarile de proiectare efectiva a structurilor subterane, pasaje, garaje, parcari, in mediul urban, adancimea acestor structuri subterane sa fie mai mare de 14 m fata de suprafata, avand in vedere ca statiile de metrou subterane se afla la o adancime intre 14m si 18m) : Pentru cel mai mare volum subteran echivalent proiectat, se acorda punctajul maxim alocat (10 puncte), celelalte oferte – punctaj proportional”.

Irinel Scrisoteanu: „Aceasta linie, inca din faza de proiectare preliminara pentru studiul de fezabilitate, a fost pregatita prin crearea posibilitatii extinderii pana la Terminalul II al Aeroportului International Henri Coanda”

Trebuie precizat ca pana la acest moment s-au cheltuit circa 130 milioane de lei pe studii de fezabilitate si documentatie pentru realizarea Magistralei M6, nefiind insa niciun contract semnat pana in prezent. Totusi, estimarile secretarului de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu au fost ca cel mai probabil contractul pe licitatia pentru proiectarea si executia lucrarilor pentru realizarea statiilor de metrou se va semna la inceputul anului 2022. De asemenea, Irinel Scriosteanu a subliniat ca „oportunitatea realizarii investitiei a fost stabilita in conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orasului, propusa si justificata in planurile generale, studiile de transport si strategiile de dezvoltare din ultimii ani”, Linia de Metrou M6, pe relatia Statia 1 Mai – Statia Aeroport Otopeni fiind inclusa in toate scenariile analizate pentru obtinerea unei strategii de mobilitate durabila in Bucuresti (PMUD 2016-2030):

„Actele normative de aprobare au fost obtinute pentru intregul traseu al proiectului, respectiv 14,2 km, 12 statii si achizitia a 12 trenuri. Indicatorii tehnico-economici ai M6 sunt aprobati de Guvernul Romaniei pe baza unor analize economice care iau in considerare impactul veniturilor de pe intreaga magistrala.

Aceasta linie, inca din faza de proiectare preliminara pentru studiul de fezabilitate, a fost pregatita prin crearea posibilitatii extinderii pana la Terminalul II al Aeroportului International Henri Coanda.

Impartirea in doua sectiuni, cu punct comun Statia Tokyo, a fost facuta pentru a permite abordarea in paralel a saparii tunelului, in doua directii (cu plecare din statia Tokyo), cu 4 utilaje TBM si, ulterior, pentru contractarea unitara a lucrarilor de finisaje, instalatii, semnalizari si de achizitii material rulant.

Sectiunea 1( 1 Mai – Tokyo) are un traseu de 6,6 km si cuprinde 6 statii cu urmatoarele denumiri: 1 Mai (existenta), Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo.

Proiectul de introducere a trenului metropolitan Bucuresti – Ilfov are prevazuta o Statie Multimodala pe Centura Bucuresti / DN1 pentru asigurarea transferului intre tren si metrou.

in paralel, vom continua cu implementarea proiectelor legate de prelungirea magistralei de metrou M5, de la Eroilor pana la Pantelimon, precum si cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord pana la Piata Progresul (finantata prin PNRR), precum si cu modernizarea magistralei M2″.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.