DRUMUL DE MARE VITEZA BAIA MARE – SUCEAVA TRECE INTEGRAL PE HARTIE – CNAIR da startul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Lotul 1 Baia Mare – Bistrita. Proiectul pe fonduri nerambursabile are termen de finalizare de 1 an si 8 luni

Drumul de mare viteza Baia Mare-Suceava este pus pe hartie. Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu Ministerul Transporturilor Contractul de finantare nr 122/12.11.2021 pentru proiectul privind elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteza Baia Mare-Suceava. In aceasta faza este prevazuta elaborarea studiului pentru Lot 1 Baia Mare – Bistrita din acest obiectiv.

Conform precizarilor CNAIR, proiectul, in valoare totala de 23,950,023.14 lei, va fi realizat cu finantare nerambursabila alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 si prevede crearea unei legaturi rutiere intre „Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granita Romano-Ungara – Drum Expres M49 Ungaria)” si „Drum expres Satu Mare – Baia Mare si legaturile la drumurile existente” in partea de nord vest si Drum Expres Pascani – Suceava si Drum Expres Suceava – Siret in partea de nord est, aflate pe reteaua TEN-T.

Durata proiectului este de 20 luni, respectiv intre 01.09.2021 si 30.04.2023 la care se adauga, „daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”.

Precizam ca in luna iunie 2021, CNAIR a formulat o cerere de finantare a proiectului pentru elaborarea studiului de fezabilitate a Lotului 2 Bistrita – Vatra Dornei a drumului de mare viteza Baia Mare – Suceava, din fonduri nerambursabile prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020. Valoarea acestui proiect, care are un termen prevazut de realizare de 22 luni (1 ani si 10 luni), se ridica la 19.336.059,77 lei.

In ce priveste Lotul 3 Baia Mare-Bistrita al drumului de mare viteza Baia Mare – Suceava, acesta a fost dat „in lucru” pentru elaborarea studiului de fezabilitate inca din 2020, la o valoare estimata de circa 19 milioane lei.

Drumul de mare viteza Baia Mare – Suceva are o lungime de 338 kilometri si ar urma sa lege Baia Mare de Suceava prin localitatile Dej, Bistrita si Vatra Dornei, fiind botezat „Autostrada Nordului”.

Prezentam in continuare comunicatul de presa al CNAIR:

Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteza Baia Mare-Suceava: Lot 1 Baia Mare – Bistrita”

COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar al finantarii si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit incheierea in data de 12.11.2021 a Contractului de Finantare nr. 122, pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteza Baia Mare-Suceava”: Lot 1 Baia Mare – Bistrita” in vederea obtinerii de finantare nerambursabila alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea – Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Obiectivul general al proiectului este de asigurare a unei legaturi rutiere, la cel mai inalt standard posibil, intre obiectivele de investitii care fac parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere de transport, respectiv „Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granita Romano-Ungara – Drum Expres M49 Ungaria)” si „Drum expres Satu Mare – Baia Mare si legaturile la drumurile existente” in partea de nord vest si Drum Expres Pascani – Suceava si Drum Expres Suceava – Siret in partea de nord est, aflate pe reteaua TEN-T.

Obiectivul specific al proiectului

Studiu de Fezabilitate

Valoarea totala a proiectului este de 23,950,023.14 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel:

-85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 17,213,084.64 lei,

-15% contributia proprie – 3,037,603.17 lei,

-restul de 3,699,335.33 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 20 luni, respectiv intre 01.09.2021 si 30.04.2023 la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 151595

Proiect cofinantat de Uniunea Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020″.

Articolul precedentTRAI NENEACA LA ROMATSA – Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul Romatsa. 83% din veniturile Regiei se duc pe plata salariilor. In medie, un angajat Romatsa primeste lunar circa 30 mii lei
Articolul următorPASAJUL OLTENITEI-POPESTI LEORDENI INTRA IN FAZA GRINZILOR DE BETON – Irinel Scriosteanu: „Continua lucrarile de largire a Centurii Bucurestiului, la 4 benzi, de la DN4 pana la Berceni”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.