AEROPORTUL BANEASA, SCOS ”DE LA NAFTALINA” IN PRIMAVARA – 10 ani a functionat la capacitate redusa

Aeroportul International Bucuresti Baneasa – Aurel Vlaicu va fi operational la capacitate maxima din primavara anului viitor. Lucrarile de reabilitare au durat doi ani, iar modernizarea aeroportului a fost unul dintre angajamentele Romaniei pentru gazduirea de meciuri la campionatul de fotbal 2020. Odata ce va deveni operational 100%, in aprilie anul viitor, potrivit promisiunilor autoritatilor, va exista cate un zbor pe ora, cu o capacitate maxima de 250 de calatori.

Echipamentele care au fost montate sunt de ultima generatie, unele chiar mai moderne decat cele de la Aeroportul Otopeni, care va intra si el in curand intr-o perioada de retehnologizare.

Lucrarile de reabilitare incepute in februarie anul trecut au fost finalizate. Astfel, Aeroportul Baneasa va putea primi din nou calatori dupa 10 ani in care a functionat la capacitate redusa.

Am urmarit indeaproape lucrarile de reabilitare si de modernizare a Aeroportului International Aurel Vlaicu (Baneasa), care au inceput in februarie 2020. Si ma bucur de inca o lucrare de care m-am ocupat si pe care am dus-o la final. Multumesc, antreprenorilor si tuturor celor care au fost implicati. Acest proiect a fost extrem de complex, avand in vedere ca vorbim despre un monument istoric, care a necesitat in primul rand restaurare, dar in acelasi timp modernizare si dotare cu echipamente si tehnologie de ultima generatie, necesare functionarii in cele mai bune conditii. Ne-am propus marirea capacitatii de trafic, pana la un milion de calatori pe an. Aeroportul International Aurel Vlaicu (Baneasa) va avea un impact social si economic semnificativ pentru Regiunea Bucuresti Ilfov, dar si pentru Romania”, a declarat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Contractul pentru acest obiectiv de investitii a fost de 66.629.040 de lei fara TVA (inclusiv cheltuieli diverse si neprevazute), valoarea decontata fiind in procent de 96%.

Din cauza restrictiilor de securitate care s-au modificat in ultimii ani, aeroportul va putea primi cel mult un milion de pasageri anual, fata de peste 2 milioane cati erau acum 10 ani. Aeroportul va putea procesa astfel cel putin 200 de pasageri pe ora.

Urmeaza montarea echipamentelor altor institutii conectate cu aeroportul, precum politia de frontiera si cei care asigura securitatea pasagerilor, urmand ca anul viitor, probabil in martie-aprilie, sa putem sa avem aeroportul operational 100%„, afirma George Dorobantu, directorul general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.

Primele avioane vor decola la inceputul anului viitor.

Pe termen lung, vrem sa ajungem la o capacitate anuala de aproximativ un milion de pasageri, poate chiar mai mare, iar targetul nostru este sa ne axam pe zborurile business si pe cele charter. Putem opera doar in intervalul orar 6 dimineata – 10 seara, adica doar pe anumite segmente de pasageri. Un alt obiectiv este ca acest aeroport sa fie un buffer pentru Otopeni, in perioadele aglomerate, care sa preia o parte din zborurile de pe Otopeni„, a declarat reprezentantul CNAB.


Tehnologia aeronautica este cea mai moderna din tara si chiar din Europa.

In total sunt 5 porti, de imbarcare, dar in acest corp avem partea 1 pentru curse interne si portile 2 si 3 pentru cursele internationale. Poarta 4 este la salonul VIP, iar poarta 5 este poarta desemnata pentru pasagerii in tranzit”, spune Valentin Iordache, purtator de cuvant CNAB.

Autoritatile iau in calcul si preluarea unor curse de pe Aeroportul Otopeni, mai ales in perioada vacantelor.

Vom lucra astfel incat sa luam in momentele de varf pasageri de pe Otopeni si sa ii aducem aici astfel incat sa nu existe aglomeratie si blocaje pe Otopeni”, spune ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vilceanu.

Traficul aerian va fi insa restrictionat noaptea, deoarece este un aeroport urban, inconjurat de cartiere, cladiri de birouri si sedii de companii. Avioanele vor putea zbura doar intre 6 dimineata si 10 seara.

Articolul precedentTRENURI CU HIDROGEN IN MAREA BRITANIE – Marea Britanie si Scotia decarbonizeaza sectorul feroviar
Articolul următorMASINILE CU VOLAN PE DREAPTA, INTERZISE IN ROMANIA – A crescut numarul de accidente pe strazile din Romania

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.