Japonezii de la ANA Holdings Inc., compania-mama All Nippon Airways, au anuntat ca vor reduce numarul de posturi cu circa 9.000 de angajati in cinci ani, deoarece compania aeriana japoneza se asteapta sa ramana „pe cod rosu” pentru al doilea an consecutiv, cu o pierdere neta de 100 de miliarde de yeni in anul fiscal 2021, subliniind gravitatea impactului cauzat de impactul COVID-19, scrie publicatia Japan Today.
In incercarea de a reduce costurile fixe, compania-mama a All Nippon Airways Co va reduce forta de munca, mai ales in Japonia, inclusiv personalul de la sol si insotitorii de bord, la aproximativ 29.000 in anul fiscal 2025, in scadere cu 20% fata de anul fiscal 2020, prin pensionare si prin reducerea numarului de noi angajari.
Cererea de calatorii nu a revenit la fel de repede pe cat era anticipat, fortand ANA sa-si revizuiasca in scadere previziunile privind castigurile pentru intregul an de la un profit net de 3,5 miliarde de yeni, in ciuda eforturilor sale puternice de reducere a costurilor si a marfurilor internationale.
Compania a inregistrat o pierdere neta record de 404,62 miliarde de yeni in anul financiar precedent, deoarece cererea de calatorii s-a evaporat din cauza pandemiei de coronavirus.
„O recuperare deplina a fost amanata intr-o mare masura”, a declarat presedintele si CEO-ul ANA, Shinya Katanozaka, la o conferinta de presa.
„Afacerea noastra este foarte vulnerabila la o pandemie. Economisirea fortei de munca este cuvantul cheie„, a spus CEO-ul ANA despre reducerea planificata a fortei de munca. Dar CEO-ul a respins ideea concedierilor.
ANA se asteapta la o pierdere operationala de 125 de miliarde de yeni, in loc de un profit operational de 28 de miliarde de yeni, vanzarile estimate sa creasca cu 45,5%, pana la 1,06 trilioane de yeni in anul financiar care se incheie in martie.
In cele sase luni pana in septembrie, pierderea neta a ANA a scazut la 98,80 miliarde de yeni, de la 188,48 miliarde de yeni cu un an mai devreme. Pierderea operationala a fost de 116,01 miliarde de yeni, comparativ cu o pierdere de 280,95 miliarde de yeni, deoarece vanzarile au crescut cu 47,7%, pana la 431,13 miliarde de yeni.
„Pierderea din prima jumatate a anului este prea mare si nu ne asteptam sa obtinem (profitabilitate) chiar daca incercam sa o compensam in a doua jumatate”, a spus Katanozaka, adaugand ca societatea aeriana trebuie sa atinga profitabilitate in urmatorul an financiar.
Numarul de pasageri pe zborurile interne a crescut la 7,14 milioane de la 4,67 milioane cu un an mai devreme, in timp ce cifra pentru zborurile internationale a fost de 327.686, fata de 193.827.
In ciuda redresarii lente, ANA a continuat sa beneficieze de cererea puternica pentru transport marfa, pe masura ce transporturile de semiconductori si piese auto au crescut. Veniturile din segmentul marfurilor internationale au atins un nivel record de 138,3 miliarde de yeni.
Ritmul de redresare este mai rapid pentru zborurile interne, deoarece restrictiile de calatorie transfrontaliera raman in continuare.
Cererea de calatorii aeriene interne a fost afectata de starea de urgenta COVID-19 care a fost instituita pentru Tokyo, Osaka si alte zone in timpul sezonului incarcat din vacanta de vara.
Jocurile Olimpice si Paralimpiade de la Tokyo s-au dovedit a fi o dezamagire pentru companiile aeriene care se asteptau la o crestere a cererii de calatorii, dupa ce accesul spectatorilor straini a fost interzis, iar la Jocuri au fost prezenti in mare parte doar reprezentanti din televiziune.
ANA se asteapta ca cererea de zboruri interne sa revina la 50% fata de ceea ce era inainte de pandemie in trimestrul curent pana in decembrie si la 85% la sfarsitul lunii martie.
Cifra corespunzatoare pentru zborurile internationale este de doar 7% in trimestrul curent si 30% la sfarsitul lunii martie.
Companiile aeriene au fost fortate sa cheltuie bani, deoarece industria aeriana a fost puternic afectata de restrictiile de calatorie. ANA s-a straduit sa depaseasca aceasta criza reducand zborurile si reducandu-si flota, asigurand in acelasi timp fondurile necesare prin imprumuturi subordonate de la marile banci japoneze.
Katanozaka a respins ingrijorarea cu privire la inrautatirea sanatatii financiare, spunand ca nu este nevoie imediata de a strange capital. Rata de adecvare a capitalului, care a fost de 31,4 in anul fiscal 2020, a scazut la 26%.
Odata cu sfarsitul starii de urgenta in Japonia, ANA a observat cresterea cererii de calatorii interne de la inceputul lunii octombrie, iar progresul vaccinarilor ar trebui sa serveasca drept „vant in coada” pentru industria companiilor aeriene, a spus Katanozaka.
Redresarea in industria aeriana japoneza a fost mai lenta decat in Statele Unite, unde marii transportatori – precum American Airlines, Delta Air Lines si United Airlines – au raportat toti un profit net in al treilea trimestru al anului 2021.
Rivalul intern al ANA, Japan Airlines Co, este programat sa-si publice rezultatele castigurilor saptamana aceasta. Dupa ce a cazut „pe rosu” in anul fiscal 2020 pentru prima data din 2012, JAL nu a publicat inca previziunile privind castigurile pentru anul curent din cauza incertitudinii.