HONDA LANSEAZA UN NOU TIP DE AVION – Zboara la inaltimi pe care nu le-a atins nicio aeronava usoara si are emisii reduse de CO2

Compania Honda Aircraft, o filiala a producatorului auto japonez, a lansat un nou concept de avion, care se cheama HondaJet 2600. Prezentat ca fiind urmatoarea generatie de aeronave pentru oamenii de afaceri, Honda Aircraft a afisat o macheta a conceptului HondaJet 2600 pentru a aduna feedback din partea clientilor si pentru a valida cererea pietei, arata un comunicat publicat pe site-ul producatorului.

Noul avion Honda se afla doar in faza de concept.

Aeronava poate atinge o viteza maxima de croaziera de 830 de kilometri si va avea un plafon de zbor de 14.000 de metri, in conditiile in care majoritatea avioanelor private zboara la aproximativ 12.500 de metri.

Conceptul HondaJet 2600 mosteneste descoperirile aeronautice ale Honda Aircraft, motorul avionului HondaJet 2600 va fi montat pe aripi (configuratia Over-The-Wing Engine Mount – OTWEM), folosind tehnologia imbunatatita Natural Laminar Flow (NLF) si un fuselaj compozit din carbon.

Prin perfectionarea ulterioara a acestor tehnologii fundamentale, conceptul a fost realizat pentru a putea traversa intreagul teritoriu al Statele Unite ale Americii intr-o singura calatorie si la altitudini care nu au fost atinse niciodata de un avion usor. Este astfel primul avion usor din lume capabil sa zboare transcontinental non-stop peste Statele Unite.

Avionul are o cabina linistita si spatioasa si isi propune un consum de combustibil de neegalat.

Poate transporta 11 pasageri, iar cabina de pilotaj va include functii avansate de zbor, cum ar fi sistemul autonom si sistemul de franare hidraulica automata pe roti. HondaJet 2600 este „primul avion transcontinental conceput pentru functionarea cu un singur pilot”.

Aeronava va oferi trei tipuri de configuratii modulare si extrem de personalizabile.

Este prima aeronava transcontinentala conceput pentru a functiona cu un singur pilot, cu o cabina de pilotaj avansata care incorporeaza tehnologii inovatoare, cum ar fi electrificarea si sistemele automate, inclusiv acceleratia automata si frana automata, printre altele. Va oferi cea mai mare siguranta operationala prin reducerea volumului de lucru al pilotului printr-o interfata intuitiva, de inalta tehnologie„, informeaza compania.

Reduce foarte mult emisiile de dioxid de carbon, avionul fiind cu 20% mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil fata de aeronavele din aceeasi categorie si cu 40% mai eficient din punct de vedere al consumului decat un avion mediu in timpul unei misiuni tipice.

La prezentarea modelului HondaJet 2600, in cadrul unui eveniment special gazduit de Honda Aircraft Company la Conventia si expozitia NBAA Business Aviation din 2021 (NBAA-BACE), presedintele si CEO-ul companiei Honda Aircraft, Michimasa Fujino, a declarat: „In ultimii cinci ani, am prezentat HondaJet Elite, apoi Elite S, pentru a imbunatati si mai mult designul original HondaJet. Acum, validam cererea pietei pe masura ce dezvaluim un nou concept de avion intr-un segment diferit de originalul HondaJet. Conceptul HondaJet 2600, care permite un zbor transcontinental eficient, ofera un nou nivel de confort si capacitate al cabinei si reduce drastic emisiile de CO2, iar noi stabilim o noua generatie de avioane de afaceri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.