Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat studiul geotehnic pentru pentru tronsonul Buzau – Focsani, in lungime de 83 km, parte din Autostrada „Moldovei” A7. Compania de Drumuri analizeaza totodata si draftul SF-ului pe tronsonul Focsani – Bacau (96 km).
Din intreaga A7 doar un singur tronson este in prezent finalizat, adica 16 km din Centura Bacau, iar un altul de la Ploiesti (Dumbrava) la Buzau a fost scos la licitatie anul acesta, procedura in care s-au inscris cu oferte 39 de firme si asocieri.
„Vineri, 08.10.2021, Proiectantul a transmis catre CNAIR Studiul de Fezabilitate pentru obiectivul “Autostrada Buzau – Focsani”. Studiul Geotehnic, parte a acestuia, a fost verificat de expertii din cadrul companiei, in concordanta cu cerintele de calitate impuse, fiind aprobat in data de 13.10.2021„, informeaza CNAIR.
Studiul de Fezabilitate pentru acest obiectiv de investitii se afla in prezent in procesul de analiza si verificare la nivelul companiei, conform prevederilor si termenelor contractuale, urmand ca ulterior sa fie prezentat, in vederea aprobarii, in cadrul Consiliului Tehnico Economic al CNAIR.
De asemenea, la acest moment sunt parcurse ultimele etape in vederea obtinerii Acordului de Mediu.
„Referitor la obiectivul Autostrada Focsani – Bacau, proiectantul a inaintat luni, 11.10.2021,studiul de fezabilitate, varianta ‘draft’, in vederea analizarii de catre expertii din cadrul CNAIR. Pentru operativitate, documentul a fost inaintat sub acesta forma, in vederea emiterii de observatii/recomandari, astfel incat documentatia finala sa fie conforma cu standardele de calitate proprii unui proiect matur, pregatit pentru etapa de executie a lucrarilor„, mentioneaza compania.
In luna mai, la lansarea licitatiei pentru primul tronson A7 Ploiesti – Buzau, fostul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, estima ca pana la sfarsitul verii va fi scos la licitatie pentru executie si al doilea tronson, Focsani- Bacau, procedura care inca nu a inceput.
„A7 este coloana vertebrala a Moldovei. 320 km de la Pascani pana la autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti (Dumbrava), trecand pe langa Bacau, Adjud, Focsani si Buzau. A7 este cel mai mare proiect de infrastructura rutiera propus in PNRR. Ne propunem ca pana la sfarsitul verii sa scoatem la licitatie sectorul Buzau-Focsani, iar pana la sfarsitul anului Focsani-Bacau si Bacau-Pascani”, scria Catalin Drula pe pagina sa de Facebook.
La randul sau, Adrian Covasnianu, fost secretar in ministerul Transporturilor, a prezentat intr-o postare pe Facebook situatia „la zi” a celor patru tronsoane de autostrada dintre Ploieşti, Bacau şi Paşcani:
„1. Ploiesti-Buzau (63,25 km) Stadiu: Licitație de EXECUTIE lansata. In continuare suntem in etapa de evaluare a celor 39 de oferte depuse pentru cele 3 loturi. Sunt foarte multe clarificari si procedura va mai dura luni bune!
2. Buzau-Focsani (82,44 km) Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic in desfasurare. S-au predat Studiul de Fezabilitate+Studiu geotehnic de catre proiectant in varianta ce include observațiile CNAIR. Consider ca daca depasim procedurile anterior descrise putem avea proiectul avizat la finele lunii octombrie iar in noiembrie se poate obtine Acordul de Mediu.
3. Focsani-Bacau (96,05 km) Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic in desfasurare S-a respectat termenul de predare si saptamâna aceasta s-a consemnat predarea in format electronic a Studiului de Fezabilitate+Studiul Geotehnic. Se lucreaza la documentația de mediu si se estimeaza ca in luna decembrie 2021 vom putea obține Acordul de Mediu. Ulterior intr-o maniera super accelerata se aproba HG de indicatori tehnico-economici si in trimestrul I al anului 2022 sa se lanseze licitatia de executie.
4. Bacau-Pascani (77 km) Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic in desfasurare. Campania de foraje geotehnice continua cu studiile geotehnice suplimentare pentru zona nodului de mare viteza dintre A7 si A8. Se lucreaza cu 2 foreze in zona… Din 2022 se poate lansa procedura pentru licitatia de executie a acestui proiect”.