Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a mers in inspectie pe santierele de pe centura Bucuresti, constatand ca Pasajul Cernica se afla in intarziere. Din cele cinci pasaje de pe Centura Capitalei, Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei), care ar trebui finalizate in 2022, doar Pasajul Mogosoaia a fost dat in trafic.
Cel mai intarziat este cel de la Cernica. Pistol anunta ca va cere constructorului, la sedinta de saptamana aceasta, sa-i prezinte programul de lucrari pentru perioada urmatoare si sa acelereze ritmul de executie a lucrarilor atat timp cat conditiile meteorologice sunt favorabile.
Astfel, dupa mai bine de un an si jumatate de la deschiderea santierului, pentru podul de la Cernica, parte din contractul de modernizare DN 2 – A2, lucrarile sunt la aproximativ 10%.
Initial, termenul de finalizare al pasajului clasic de la Mogosoaia era primavara anului viitor, insa fostul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, a cerut constructorului Strabag din Austria sa incheie lucrarea la 1 octombrie.
“Daca marti, la sedinta, am discutat despre grafice, plati si solutii la eventualele probleme, astazi, am fost pe santierele din jurul capitalei. La pasajul Domnesti, conform graficului, azi, chiar se lucra la tablier. La Berceni si Oltenita, desi lucarile sunt in grafic, mobilizarea ar fi putut sa fie mai buna, sa se profite astfel de vremea buna, cateva utilaje si cativa lucratori. La DN2 A2, la Cernica, stiut fiind faptul ca sunt in intarziere, s-a decapat si, chiar si asa, astazi, nu se lucra”, a declarat directorul general Cristian Pistol, dupa o inspectie a santierelor de pe centura Bucuresti.
Pasajul construit sub forma unui sens giratoriu suspendat ar urma sa fluidizeze traficul pe actuala Sosea de Centura in zona Cernica. Sensul giratoriu suspendat Cernica face parte din extinderea la patru benzi a Soselei de Centura pe sectorul DN2 (Afumati) – Autostrada Soarelui (A2).