Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a anuntat castigatorul licitatiei pentru realizarea „Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata Apahida – Suceava, Subsectiunea 3: Pojorata- Suceava”, in lungime totala de aproximativ 85 de kilometri. Este vorba despre Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF SA caruia i-a fost atribuit contractul pentru suma de 35,7 milioane lei, fara TVA, in conditiile in care valoarea totala estimata pentru acest obiectiv, conform SEAP, era estimata la 42,7 milioane lei, fara TVA: „Valoarea estimata pentru achizitionarea serviciilor de elaborare a Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic este 42.740.987,93 lei, fara TVA, la care se adauga TVA in valoare de 8.120.787,71 lei, rezuland o valoarea totala estimata de 50.861.775,64 lei”, se arata in anuntul de licitatie.
Conform datelor existente in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, durata contractului este de 23 luni, fara posibilitatea reinnoirii. „Durata de prestare a serviciilor este de 23 luni de la data de incepere a prestarii serviciilor, care include perioada necesara activitatilor de verificare si aprobare a documentelor/livrabilelor de catre Entitatea Contractanta, inclusiv emiterea de catre Entitatea Contractanta a Certificatului de Finalizare a obligatiilor prevazute in Contract. in situatia in care prestarea serviciilor nu se incadreaza in planul de lucru pentru activitatile/serviciile soliciate in caietul de sarcini, durata contractului sectorial de prestari servicii poate fi prelungita peste perioada mentionata conform clauzelor contractuale si legislatiei in vigoare. Aceasta prelungire a duratei contractului se poate face numai in cazuri bine justificate, cand finalizarea unei activitati depinde de aprobari care inarzie din cauze ce nu pot fi imputate ca fiind exclusiv din vina Contractantului”, precizeaza CFR SA.
Conform proiectului, serviciile aferente obiectivului de investitii ,,Modernizarea liniei de cale ferata Apahida – Suceava, Subsectiunea 3: Pojorata – Suceava” constau in elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic in conformitate cu legislatia si reglementarile tehnice in vigoare.
„Obiectivul contractului de prestari servicii este de a asigura Beneficiarului solutia optima pentru executarea lucrarilor de modernizare a liniei de cale ferata Pojorata – Suceava, aat din punct de vedere tehnic, operational, cat si economic si financiar, precum si al impactului asupra mediului si al schimbarilor climatice”, subliniaza CFR in anuntul de licitatie.
Prin lucrarile de modernizare a infrastructurii de cale ferata de pe Subsectiunea 3: Pojorata – Suceava se urmareste facilitarea integrarii unui transport durabil intre regiunea de Centru si Nord-Est a Romaniei, in vederea contribuirii la dezvoltarea socio-economica a zonelor traversate, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei si crearea conditiilor pentru cresterea volumului de marfuri si a numarului de pasageri pe reteaua TEN-T centrala.
Obiectivele specifice la care contribuie realizarea serviciilor sunt urmatoarele:
-cresterea vitezei de deplasare atat pe subsectiunea analizata, cat si pe intreaga sectiune Apahida – Suceava.
-reducerea timpului de calatorie aat pe subsectiunea analizata, cat si pe intreaga sectiune Apahida – Suceava.
-imbunatatirea conditiilor de calatorie si de siguranta a circulatiei, gestionand in acelasi timp impactul asupra mediului, in conformitate cu standardele europene
-cresterea volumului de marfuri transporte la nivel intern si international
-cresterea numarului de calatori, inclusiv cresterea numarului de turisti.
Astfel, in cadrul Contractului, Asocierii Baicons Impex SRL – ISPCF SA ii revine obligatia de a realiza urmatoarele obiective:
In urma analizei tehnice efectuate de CFR, s-a constatat ca este necesara proiectarea lucrarilor de modernizare pentru toate specialitatile solicitate in Caietul de Sarcini, astfel incat contractantului Baicons Impex SRL – ISPCF SA ii va reveni obligatia de a pregati documentatia tehnica aferenta pentru:
– lucrari de modernizare a liniei de cale ferata (suprastructura CF, terasamente, consolidari si aparari de maluri etc.); – lucrari de constructii civile cu destinatie feroviara in statiile şi punctele de oprire (cladiri, peroane, copertine, rampe, pasarele si pasaje pietonale etc.);
– lucrari de arta (poduri, podete, pasaje, etc.); – lucrari la instalatiile feroviare (semnalizare, ERTMS/ETCS, GSM-R, CE, BLAI, energo- alimentare, linie de contact etc.);
– punerea in functiune a constructiilor;
– alte tipuri de lucrari.
In prezent, calea ferata Pojorata – Suceava prezinta stari de uzura si degradare atat la nivel de sine, traverse, prinderi, stratul de repartitie si prisma caii, cat si la nivelul Cladirilor de calatori si de exploatare, precum si la peroanele si copertinele aferente care necesita lucrari de reparatii si modernizare.