Brokerii de asigurari din Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari (UNSICAR) au lansat un call center pentru clientii afectati de retragerea autorizatiei de functionare a City Insurance. Numarul este 0733.660.055, cu tarif normal si program 24 de ore din 24.
„Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari (UNSICAR) a lansat, miercuri, 29 septembrie, un call center disponibil la numarul 0733.660.055 (numar cu tarif normal) si platforma online https://ghidcityinsurance.ro/pentrusprijinirea clientilor cu polite incheiate la City Insurance, companie a carei autorizatie de functionare a fost retrasa de catre Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) pe fondul nerespectarii de catre asigurator a indicatorilor de solvabilitate si lichiditate„, informeaza UNSICAR.
Call-center-ul poate fi accesat de orice client asigurat la City Insurance sau pagubit care ar urma sa isi recupere prejudiciile in baza unei polite de Asigurare emise de aceasta companie de asigurari, indiferent daca persoana respectiva este client al unui broker membru UNSICAR sau nu.
Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari (UNSICAR) reprezinta 80 de companii – de brokeraj de asigurare, de regularizare daune si de pregatire profesionala.
Membrii UNSICAR vin astfel in intampinarea clientilor cu polite incheiate la City Insurance si a pagubitilor acestei companii cu doua canale de comunicare care furnizeaza 24 de ore din 24 raspunsuri documentate privind diferitele situatii in care clientii se pot afla.
„Lansarea call center-ului si a site-ului a fost un efort comun al tuturor membrilor UNSICAR. In proiect au fost implicati peste 20 voluntari din cadrul companiilor membre, voluntari care isi propun sa ofere cat mai multa claritate tuturor celor care ne apeleaza pe aceste doua canale. Site-ul va fi in permanenta actualizat cu cele mai noi informatii astfel incat clientii sa poata lua decizii in cunostinta de cauza„, spune Dorel Duta, presedinte UNSICAR.
Ponderea politelor facultative gestionate de brokerii de asigurari in ultimii ani a crescut, ajungand la aproape 49% la finele anului 2020, de la 41% in 2016, in conditiile in care volumul de prime brute intermediate a crescut constant in aceasta perioada.
La nivelul pietei, brokerii detin o pondere de 65% din volumul primelor subscrise, cifra fiind in crestere in ultimii ani, conform datelor de la finele primului trimestru al acestui an.
„UNSICAR are convingerea ca brokerii pot contribui decisiv la cresterea gradului de protectie a romanilor si a afacerilor din Romania, prin produse de asigurari adaptate diverselor riscuri la care sunt expusi, dar si prin actiuni concrete de asistenta in caz de dauna sau consultanta in situatii dificile, cum este cazul City Insurance„, arata UNSICAR.
Ce spune legea despre preturile de vanzare a politelor RCA
De asemenea, in conformitate cu legislatia in vigoare, in cazul in care politele RCA ofertate spre vanzare au valori care depasesc nivelul tarifului de referinta multiplicat cu 1,36 (adica majorat cu 36%), aceste polite vor fi redistribuite de catre BAAR (Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania) la valoarea tarifului maximal astfel obtinut, la care se aplica clasele Bonus/Malus corespunzatoare.
Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) anunta ca, de exemplu, in cazul transportului de marfa, pentru un detinator de camion ce depaseste gabaritul de 16 tone, care resimte in aceasta perioada o crestere semnificativa a tarifelor politelor RCA, pretul maximal de vanzare stabilit prin procedeul enuntat mai sus este de 9.662 lei la categoria B0 (tarif de referinta 7.105 lei x 1,36 = 9.662 lei). Toate celelalte clase de bonus vor avea astfel scaderi semnificative fata de tariful maximal de vanzare.
„Autoritatea de Supraveghere Financiara vine astfel in sprijinul unor categorii socio-profesionale care sunt afectate de preturile de vanzare a politelor RCA, practicate in ultimele zile de firmele de asigurare. Precizam ca, in vederea aplicarii acestui mod de calcul al tarifelor maximale pentru RCA, au fost consultate asociatii de transportatori care au agreat aceasta abordare ce va fi valabila pentru perioada urmatoare„, precizeaza ASF.
Asiguratul cu risc ridicat, protejat de Legea RCA
Autoritatea de Supraveghere Financiara a solicitat tuturor intermediarilor in asigurari sa informeze de indata toti clientii asupra faptului ca, daca acestia primesc de la cel putin trei asiguratori diferiti oferte ale caror prime de asigurare RCA sunt cu 36% (factorul „N” – https://www.baar.ro/asigurati-cu-risc-ridicat/) mai mari fata de tariful de referinta, aferent segmentului de risc din care fac parte, sunt incadrati in categoria asiguratilor cu risc ridicat, potrivit Legii nr. 132/2017. Acest tip de clienti pot sa solicite Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din Romania (BAAR) o oferta pentru incheierea unui contract RCA.
Solicitarea ASF, adresata intermediarilor in asigurari, vine in contextul retragerii de catre ASF a autorizatiei de functionare a Societatii Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. si promovarii cererii privind deschiderea procedurii falimentului impotriva societatii. Aceasta stare de fapt a generat o serie de situatii care pot afecta clientii de produse de asigurare, prin ingreunarea, in anumite cazuri, a proceselor de ofertare si de emitere a politelor de asigurare de tip RCA, distribuite prin intermediul brokerilor de asigurare, inclusiv pe canalele on-line de comercializare a politelor de asigurare.
Factorul „N” este stabilit de catre BAAR si este calculat pentru un vehicul cu aceleasi caracteristici tehnice cu cele ale vehiculului pentru care se solicita asigurarea, precum si pentru aceeasi clasa de bonus-malus a asiguratului/utilizatorului. Caracteristicile tehnice ale vehiculelor se vor raporta la capacitatea cilindrica, cu exceptia vehiculelor cu motoare electrice, caz in care se va tine seama de puterea acestora.
In conformitate cu art. 19 din Legea nr. 132/2017, un asigurat cu risc ridicat se poate adresa BAAR pentru formularea unei oferte de asigurare, iar BAAR va formula o oferta de asigurare calculata pornind de la tariful de referinta si ii va aloca acestuia un asigurator RCA in vederea incheierii contractului RCA, astfel:
- BAAR solutioneaza cererea asiguratului cu risc ridicat in ceea ce priveste incheierea contractului RCA in termen de maximum 20 de zile de la depunerea completa a documentelor solicitate de BAAR. Formularul de cerere oferta si documentele solicitate se regasesc pe pagina de internet a BAAR, accesand urmatorul link: https://www.baar.ro/wp-content/uploads/2017/08/Anexa-1-la-Procedura-formular-cerere-oferta-risc-ridicat.pdf.
- Potrivit informatiilor disponibile pe pagina de internet a BAAR, documentele mentionate anterior se transmit la BAAR prin una dintre urmatoarele modalitati:
- email: riscridicat@baar.ro;
- fax: 004 021 319 13 01;
- posta: str. Vasile Lascar nr. 40 – 40 bis, et. 6, sector 2, Bucuresti, cod postal 020502.
Pentru alocarea contractului RCA unui asigurator RCA, oferta trebuie acceptata in mod explicit de asiguratul cu risc ridicat. Asiguratul comunica BAAR toate informatiile necesare in vederea elaborarii unei oferte de prima sau a alocarii contractului RCA unui asigurator.
Alocarea prevazuta anterior este efectuata de BAAR odata cu instiintarea asiguratului privind asiguratorul caruia i-a fost alocat contractul RCA.