Inmatricularile de autoturisme in Uniunea Europeana au continuat sa scada in luna noiembrie, pentru a cincea luna consecutiv, ceea ce provoaca ingrijorari ca anul 2021 ar putea fi chiar mai slab decat anul de criza 2020, o scadere alimentata de penuria mondiala de cipuri care au devenit omniprezente in automobile, informeaza AFP.
Un numar de 713.346 de autoturisme au fost inmatriculate in Uniunea Europeana in luna noiembrie, in scadere cu 20,5% comparativ cu aceeasi luna a anului trecut si de asemenea cea mai slaba performanta pentru o luna noiembrie dupa 1993, conform datelor publicate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Scaderi de doua cifre au fost inregistrate in multe piete auto din UE, inclusiv in trei din cele patru mari piete: Germania (-31,7%), Italia (-24,6%) si Spania (-12,3%). Piata auto din Franta a inregistrat o scadere modesta de 3,2% iar la nivelul UE singurele piete auto care au inregistrat cresteri au fost cele din Bulgaria, Irlanda si Slovenia.
Piata auto din Romania a inregistrat o contractie de 13,4%, in luna noiembrie 2021 fiind inmatriculate 11.480 de autoturisme.
In aceste conditii, in primele 11 luni ale anului vanzarile de autoturisme au inregistrat o usoara scadere (minus 0,04%) comparativ cu perioada similara a anului trecut, in pofida relansarii economice de pe continent.
„Penuria de microcipuri a impins vanzarile de automobile din UE in teritoriul negativ si asta in pofida faptului ca 2020 constituie o baza de comparatie extrem de redusa„, arata ACEA, potrivit Agerpres.
Cu cateva saptamani inainte de sfarsitul anului, liderul european al industriei auto, Volkswagen, a vandut 2,2 milioane de autoturisme in UE, cu 1,6% mai putin decat in primele 11 luni ale anului trecut. Grupul german sufera in special de pe urma unei scaderi cu 7,6% a vanzarilor de automobile marca Skoda, chiar daca diviziile Seat si Porsche au rezultate bune.
Volkswagen este talonat indeaproape de Stellantis, care in primele 11 luni a vandut aproape doua milioane de autoturisme in UE, in crestere cu 0,4% in ritm anual. Grupul franco-italian a inregistrat un usor recul pentru Peugeot, in timp ce vanzarile de automobile marcile Fiat si Citroen sunt stabile iar Opel si Jeep au cresteri de vanzari.
Grupul Renault afiseaza la 11 luni o scadere de 9,9% in ritm anual, pana la 922.000 de vehicule vandute in UE, in special ca urmare a unui recul de 15,5% in cazul vanzarilor de automobile marca Renault in timp ce vanzarile marci Dacia sunt in usoara crestere (1,2%), cu 345.368 de unitati vandute in UE in perioada ianuarie-noiembrie 2021.
In ceea ce priveste Romania, datele publicate anterior de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) arata ca inmatricularile de autovehicule au scazut in Romania, cu 10,8%, in luna noiembrie a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2020, marja in care autoturismele electrice au consemnat o dublare a inregistrarilor, iar Dacia Spring, primul model „verde” al producatorului auto de la Mioveni, a devenit lider pe acest segment.
Pe piata nationala, clasamentul pe marci (la autoturisme + autovehicule comerciale), dupa 11 luni din 2021, este condus de Dacia (33.250 unitati), urmata de Ford (10.714), Renault (8.879), Toyota (8.863), Hyundai (8.442), Volkswagen (8.427), Skoda (7.340), Mercedes Benz (6.474), Suzuki (4.171) si Peugeot (3.586).
China, cea mai mare piata auto, anunta cresteri in 2022
De asemenea, vanzarile de automobile in China, cea mai mare piata auto din lume, vor creste probabil cu 5,4% anul viitor, ajungand la 27,5 milioane de unitati, a previzionat CAAM – Asociatia Producatorilor Auto din statul asiatic, transmite Reuters.
Din total, vanzarile de automobile electrice si hibride ar urma sa creasca cu 47% in 2022, la cinci milioane de unitati.
Asociatia Producatorilor Auto din China se asteapta pentru acest an la un avans al vanzarilor de 3,1%, la 26,1 milioane de vehicule, din care 3,4 milioane automobile electrice si hibride.
In primele 11 luni din acest an, vanzarile de automobile in China au urcat cu 4,5%, la aproape 23,49 milioane de unitati, desi in noiembrie livrarile au scazut cu 9,1%, la 2,52 milioane de vehicule, din cauza deficitul global de semiconductori.
Vanzarile de automobile electrice si hibride au inregistrat luna trecuta o expansiune de 121,1%, la aproximativ 450.000 unitati, in timp ce in primele 11 luni din acest an livrarile de automobile electrice si hibride au urcat cu 166,8%, la 2,99 milioane de unitati.
De asemenea, productia de automobile a crescut cu 3,5% in perioada ianuarie-noiembrie 2021, la 23,17 milioane de unitati, a informat Asociatia Producatorilor Auto din China.
Companiile auto si-au extins capacitatile de productie in statul asiatic, unde autoritatile promoveaza automobilele electrice si hibride pentru a reduce poluarea.
Autoritatile de la Beijing vor ca automobilele electrice si hibride sa reprezinte 20% din totalul vanzarilor auto pana in 2025, fata de aproximativ 5% in prezent.
Ford anunta 1 milion de vehicule produse in Romania
Producatorul american Ford a anuntat recent ca a produs deja 1 milion de masini in Romania pana acum. Autovehiculul cu numarul 1 milion produs la uzina din Craiova este un model Puma ST Line, in culoarea Desert Island Blue, propulsat de un motor EcoBoost Hybrid de 155 CP.
Versiunea de competitie a modelului M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 este prezentata intr-un videoclip electrizant realizat de Ford, marcand astfel autovehiculul cu numarul 1 milion care iese de pe liniile de productie ale uzinei din Craiova.
Filmat in intregime la fabrica Ford din Craiova, video-ul ii prezinta atat pe pilotul M-Sport Ford World Rally Team (WRT)- Adrien Fourmaux, cat si pe o parte din angajatii fabricii de productie de vehicule de la Ford Craiova.
„Sunt bucuroasa ca modelul Ford din Campionatul Mondial de Raliuri editia 2022 va fi Puma Rally 1 si ca acesta a fost prezentat special la Craiova pentru a marca acest moment important pentru noi. Mi-a facut placere sa fac parte din acest proiect si sa urez bun-venit echipei M-Sport si lui Adrien Fourmaux la Craiova, in timp ce am transformat, uzina noastra, pentru cateva zile, intr-un adevarat platou de filmare„, spune Jo Payne, presedinte Ford Romania si director Uzina Craiova.
Ford a atins acest important reper de productie la 12 ani dupa ce a fabricat primul sau vehicul in Romania, in 2009. Inainte de a incepe productia Puma in 2019, la fabrica din Craiova au mai fost asamblate modelele Transit Connect, inovatorul B-Max, precum si modelul EcoSport care este in continuare produs aici alaturi de Puma.
In plus, la inceputul acestui an, compania Ford a confirmat ca va investi 300 de milioane de dolari pentru a construi un nou vehicul comercial usor in 2023 la uzina din Craiova, model care va beneficia inclusiv de o versiune complet electrica ce va debuta in 2024. Acesta va fi primul model de volum complet electric produs vreodata in Romania.
Noua M-Sport Ford Puma Rally1 va inlocui modelul M-Sport Ford Fiesta WRC, care a obtinut trei titluri in Campionatul Mondial de Raliuri, de la introducerea sa in 2017.
Prima masina de competitie electrificata Ford dispune de un sistem de propulsie hibrid de ultima generatie care capteaza energia in timpul franarii si rularii si o stocheaza intr-o baterie de 3,9 kWh si pe care o utilizeaza ulterior pentru a suplimenta performanta motorului turbo pe benzina, EcoBoost de 1,6 litri, cu impulsuri repetate de pana la trei secunde prin intermediul unui motor electric de 100 kW.
Ford continua sa investeasca in electrificare si a anuntat la inceputul acestui an ca 100% din gama sa de autovehicule din Europa va fi capabila de zero emisii, complet electrica sau plug-in hybrid, pana la mijlocul lui 2026; iar pana in 2030, va fi complet electrica.
Investitia totala a Ford in operatiunile sale de productie din Romania este de aproape 2 miliarde de dolari de la preluarea fabricii din Craiova in 2008.
In ultimii ani s-au facut investitii semnificative la fabrica din Craiova; peste 600 de roboti au fost instalati pentru a imbunatati si eficientiza procesele de stantare, vopsire sau asamblare a caroseriilor si sasiurilor. Aproximativ 6.000 de persoane lucreaza pe liniile de asamblare de vehicule si motoare ale fabricii Ford de talie mondiala din Craiova.
Prin introducerea unui nou vehicul complet electric in 2024, la Craiova, Ford transmite un semnal clar ca ramane pe deplin angajat sa ofere clientilor sai de vehicule comerciale din Europa, un viitor cu zero emisii. Compania s-a angajat ca intreaga sa gama de vehicule comerciale sa fie capabila sa emita zero, complet electrica sau plug-in hybrid, pana in 2024. Se estimeaza ca doua treimi din vanzarile de vehicule comerciale ale Ford vor fi reprezentate de vehicule complet electrice sau plug-in hybrid, pana in 2030.