NOI OFERTE PENTRU CENTURA DE NORD A CAPITALEI – Ultima etapa de modernizare a Centurii, intre A1-DN1-A2, curtata de alti doi proiectanti

Doua oferte au fost depuse pentru proiectarea ultimei etape de modernizare a Centurii de Nord a Capitalei, intre A1-DN1-A2, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu. Cei doi ofertanti sunt Asocierea SPC ELITE CONSULTING SRL – SPECIALIST SMART GROUP SRL si Asocierea SC GRAFIC TENDS SRL – SC SVL PROEC SRL.

Conform prevederilor legale, Comisia de evaluare trebuie sa finalizeze procesul in maximum 60 de zile.

Prin aceasta noua faza de modernizare a Centurii se vor accentua elementele de crestere a sigurantei traficului si tendintele de „urbanizare” a Centurii Capitalei, tinand cont de dezvoltarea urbanistica extrem de accentuata in proximitatea ei precum si de faptul ca a inceput construirea Autostrazii Bucurestiului – A0, care va prelua o parte din traficul de tranzit.

Aceasta noua etapa de modernizare trebuie sa tina cont si de dezvoltarea noilor sisteme de transport in comun, fie ca e vorba despre tren metropolitan, tramvai sau trasee cu autobuzul.

Se vor studia si propune solutii pentru intersectiile Centurii de Nord a Capitalei cu drumurile judetene in localitatile: Chiajna, Dragomiresti Vale, Tunari, Stefanesti si Moara Domneasca – Ganeasa, precum si cu drumurile nationale DN3, DN1 si DN7. Masurile vizeaza fluidizarea traficului pe Centura Bucurestiului, in perspectiva integrarii viitoare a acesteia in structura bulevardelor Capitalei si in perspectiva interconectarii acesteia cu A0, prin drumurile radiale, dar si facilitarea accesului in zona orbitala a Municipiului Bucuresti„, anunta oficialul.

Vor fi realizate drumuri colectoare in vederea reducerii numarului de intrari/iesiri directe in/din Centura Bucurestiului, realizarea de pasaje/pasarele pietonale (suprateran/subteran), trotuare, parcari, statii de autobuz, reamenajarea intersectiilor cu drumurile clasificate in vederea cresterii capacitatii de transport pe sectorul de nord al DNCB, panouri fonoabsorbante si alte lucrari care pot fi implementate in vederea cresterii sigurantei auto si pietonale.

Documentatia tehnica dureaza 10 luni de la semnarea contractului si costa pana la 7 milioane lei.

Intregul inel al Autostrazii de centura A0 are sapte loturi si o lungime de 100 km, iar termenul estimat de finalizare este 2024. Din cele sapte loturi, semi-inelul sudic este complet in executie, in timp ce pentru tronsoanele de Nord sunt contracte de proiectare si executie semnate doar pe Loturile 2 (DN 1 – DN 2, 20 km) si 4 (DN 2 – Autostrada Soarelui, 5 km).

Articolul precedentPNRR A FOST APROBAT DE COMISIA EUROPEANA – Cei mai multi bani merg la Transporturi: 7,6 miliarde euro
Articolul următorMINI-AUTOBUZELE DE LA CLUJ RAMAN IN GARAJ – Proiectul Pilot al Primariei Cluj a fost amanata dupa ce licitatia a fost anulata pe motiv ca ofertele erau “inacceptabile si/sau neconforme”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.