Primarul din Timisoara, Dominic Fritz, are planuri ambitioase cu transportul in municipalitate. Acesta a anuntat ca in septembrie va intra in circulatie primul tramvai nou-nout achizitionat de Timisoara dupa Revolutie, primul dintr-un lot de 21. Obiectivul sau este ca in doar cativa ani, pana in 2025, cel putin 40% din calatoriile zilnice ale timisorenilor sa fie facute cu transportul in comun.
Mai mult,primaria a semnat contractul pentru achiziția a 44 de autobuze electrice, firma desemnata castigatoare in urma licitatiei desfasurate de Ministerul Dezvoltării, fiind Karsan Otomotiv, contract de peste 136 de milioane de lei (fara TVA).
”Obiectivul nostru principal este ca pana in 2025, minimum 40% din calatoriile zilnice ale timisorenilor sa fie facute cu transportul in comun. Dar pentru ca acest lucru sa se intample, el trebuie sa fie confortabil, rapid, predictibil si accesibil pentru toti. In septembrie va intra in circulatie primul tramvai nou-nout achizitionat de Timisoara dupa Revolutie. Primul dintr-un lot de 21. Iar astazi am semnat contractul pentru achizitia a 44 de autobuze electrice. Un proiect comun al Timisoarei si Brasovului, co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operaţional Regional si implementat in parteneriat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale. Ne pregatim sa accesam fonduri europene si pentru innoirea parcului de troleibuze”, scrie primarul Dominic Fritz pe Facebook.
In urma licitatiei desfasurate de Ministerul Dezvoltarii, castigator a fost declarat Karsan Otomotiv, care va livra 44 autobuze electrice in Timisoara, valoarea contractului fiind de peste 136 de milioane de lei (fara TVA), majoritatea banilor provenind din fonduri europene.
Valoarea neeligibila si cofinantarea primariei se ridica la aproximativ 33 de milioane de lei.
”Pe langa autobuzele electrice, prin contract vom instala si 44 de statii de incarcare electrica lenta, precum si 15 statii de incarcare rapida. In urma discutiilor cu producatorul, am stabilit sa primim primul autobuz peste opt luni, iar restul vor veni, treptat, pana in cursul anului 2023. Sunt autobuze mari, de 18 metri lungime, cu o capacitate de cel putin 130 de persoane, din care 44 pe scaune. De aceea ele vor circula pe liniile aglomerate. Bineinteles, vor fi accesibile si pentru persoane cu dizabilitati, fiind in intregime cu podea joasa”, mai scrie primarul.
In acest moment, in zilele de varf exista circa 80 de autobuze pe traseu.
”Noile autobuze electrice ne vor ajuta sa crestem si frecventa curselor si sa scoatem pe traseu autobuzele aflate in acea mai buna stare. Intreaga flota de transport in comun are nevoie de o imbunatatire majora”, precizeaza edilul.