Toyota Motor Corp a ramas cel mai bine vandut producator auto din lume, cu un record de 5,47 milioane de vehicule vandute in primele sase luni ale acestui an, depasind rivalul german Volkswagen AG, scrie publicatia Japan Today, care citeaza datele companiei japoneze.
Este al doilea an consecutiv in care Toyota a fost cel mai mare producator auto din lume in prima jumatate, recuperand brusc dupa caderea cauzata de pandemie si de criza globala generata de cipuri.
Vanzarile record anterioare ale Toyota pentru prima jumatate a anului au fost stabilite in 2019, cu aproximativ 5,31 milioane de vehicule vandute la nivel global.
Toyota s-a bucurat de vanzari solide pe piețele sale cheie, cum ar fi Statele Unite si China. Un oficial Toyota a declarat ca producatorul auto a reusit sa „limiteze” impactul penuriei globale de semiconductori.
In perioada ianuarie-iunie, Toyota a vandut 5.467.218 vehicule la nivel global, in crestere cu 31,3% fața de un an mai devreme. Numarul include masinile vandute de filiala Daihatsu Motor Co si de producatorul de camioane Hino Motors Ltd.
Comparativ, rivalul Volkswagen a vandut 4.978.200 de vehicule in aceeasi perioada, in crestere cu 27,9% fața de anul anterior.
In primele sase luni ale anului, cererea puternica de noi modele in America de Nord si China a ridicat vanzarile de peste hotare ale Toyota la un nivel record de 4,3 milioane de vehicule, o crestere de 36,5% de la an la an.
In Japonia, producatorul SUV-ului Harrier si al masinii compacte Yaris a raportat o crestere de 15% a vanzarilor la 1,17 milioane de vehicule, inclusiv masini cu volum redus, cu motoare de pana la 660 cmc, a spus Toyota.
Pe parcursul intregului 2020, Toyota si-a revendicat coroana ca producator auto cel mai bine vandut de la Volkswagen, pentru prima data in cinci ani.
Printre alți producatori auto japonezi, Honda Motor Co a vandut 2,37 milioane de vehicule in prima jumatate a anului, in crestere cu 25,8% fața de 2020, in timp ce Nissan Motor Co a raportat prima crestere a vanzarilor la nivel mondial in ultimii patru ani cu 2,20 milioane de vehicule, in crestere cu 21,5%.
Lipsa globala de cipuri a obligat producatorii de automobile, inclusiv Toyota si Volkswagen, sa isi limiteze producția, aruncand o umbra asupra industriei auto. Pandemia a crescut cererea de semiconductori, utilizata intr-o varietate de produse, de la laptopuri si console de jocuri pana la masini.