Incep lucrarile de reinnoire a infrastructurii feroviare intre Buzau si Faurei, pentru cresterea vitezei de circulatie a trenurilor de la 30 de km/h la 120 km/h. Durata calatoriei va fi de 27 minute (tren IR).
Linia are o stare tehnica nepotrivita circulaţiei, nu este in condiţii de fiabilitate, confort si siguranţa. Uzura este de pana la 80% pentru intreg ansamblul din care este alcatuita calea ferata: sina, traverse prinderi. Pe linia de tren Buzau – Faurei viteza trenurilor a scazut constant pana la 20 de km/h, dupa cum arata documentaţia din caietul de sarcini.
In prezenta Ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Catalin Drula, au fost semnate cele doua contracte de lucrari pentru reinnoirea infrastructurii feroviare intre Buzau – Faurei (firul II), unde viteza de circulatie va creste de la 30 de km/h la 120 km/h.
Valoarea contractelor este de 41,7 milioane lei fara TVA, cu finantare de la bugetul de stat.
Durata contractului este de 180 de zile de la emiterea ordinului de incepere.
Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Constructii Feroviare SRL a castigat cele doua contracte pentru cresterea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de calatori pe linia Buzau – Faurei, firul II, dupa cum anunta CFR recent.
Lucrarile de reinnoire a infrastructurii feroviare se vor executa prin ȋnlocuirea la rand a elementelor suprastructurii caii, pentru ridicarea restrictiei de viteza si aducerea liniei in parametrii tehnici proiectati, pe segmentul feroviar Buzau – Buzau Sud – Cilibia – Faurei (38,6 km), de la km 129+016 la km 167+700 (firul II), si au drept scop cresterea vitezei de circulaţie a trenurilor de calatori de la 30 km/h la 120 km/ora.
”Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, prin programul de investitii implementat si derulat pe sectia de cale ferata Buzau – Buzau Sud – Cilibia – Faurei (firul II), pe o lungime totala de 38,6 km, contribuie astfel la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin imbunataţirea calitaţii transportului si sporirea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de calatori, dar si la dezvoltarea relatiilor comerciale zonale cu operatorii de transport, transportul feroviar fiind astazi nu doar cel mai ecologic mod de transport, dar si o varianta rapida si sigura atat pentru traficul de calatori, cat si pentru cel de marfa”, precizeaza CFR.
In prezent, durata calatoriei unui tren Interregio intre Buzau si Faurei (firul I) este de 41-45 de minute, iar dupa finalizarea lucrarilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maxima de 120 km/h si vor parcurge cei aproximativ 40 km in 27 de minute.
”RIDICAM VITEZA PE CALEA FERATA DE LA 30 KM/H LA 120 KM/H PE BUZAU-FAUREI, PE O DISTANtA DE APROAPE 40 DE KM. Astazi am participat la semnarea contractului pentru aceasta lucrare care va fi gata pana la sfarsitul anului. Ati citit bine: ca urmare a lucrarilor, va creste viteza de la 30 km/h, in prezent, la 120 km/h, pentru trenurile de calatori. Si lucrarea va fi gata in 5 luni”, scrie Drula, pe Facebook.
Costul lucrarilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km, incluzand valoarea sinelor noi care sunt achizitionate de CFR.
”Sunt bani extraordinar de bine cheltuiti avand in vedere impactul rapid si urias. Am explicat in mod repetat ca dincolo de modernizarile masive pe coridoarele europene, proiecte-gigant de miliarde de euro cu timpi de implementare de ani de zile, dar care au impact pe doar cateva sute de km de retea, TREBUIE SA REINNOIM miile de kilometri de cale ferata degradata cu restrictii de viteza. Astfel de lucrari, ca pe Buzau-Faurei, ar trebui sa desfasuram pe mii de km de retea. Sunt relativ ieftine, rapide si cu castig enorme. Pentru asta, ne trebuie finantare. De aceea m-am luptat, la inceputul anului, ca in legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul „Intretinerea infrastructurii feroviare” sa avem un plus de 200 de milioane de lei. Acesti 200 de milioane de lei de la bugetul de stat merg exact in astfel de lucrari de ȋnlocuire la rand a elementelor suprastructurii caii, pentru ridicarea restricţiei de viteza si aducerea liniei ȋn parametrii proiectati ai liniilor”, precizeaza ministrul.
El spune ca anul acesta va fi un record de linie reinnoita prin inlocuire la rand.
”Dar tinta noastra ca tara, in anii urmatori, trebuie sa fie de cel putin 10 ori mai mare. Va trebui sa crestem semnificativ aceste alocari de la an la an, sa ajungem sa discutam de lucrari de reinnoire in valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce in anii urmatori calea ferata in zona decentei. M-am luptat sa avem o axa in PNRR pentru astfel de lucrari si ma voi lupta sa ni se aloce si din bugetul de stat bani mai multi in anii urmatori”, adauga ministrul Transporturilor.