De la 1 august, Metrorex si STB introduc biletele comune de calatorie, aliniindu-se astfel marilor capitale europene, care au astfel de oferte de ani de zile. Cu aceasta ocazie, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii anunta ca biletele se vor scumpi.
Armonizarea tarifelor la transportul in comun din Bucuresti aduce cu sine scumpiri.
In cazul STB, o calatorie, de pilda, creste de la 1,3 lei la 3 lei (sau 10 bilete pot fi achizitionate cu 25 lei). In cazul metroului, pretul unei calatorii creste de la 2,5 lei la 3 lei.
O calatorie cu metroul sau transportul in comun terestru va costa 3 lei, iar un bilet comun STB / Metrorex va fi 5 lei, pentru care un calator va beneficia de o calatorie cu metroul si 90 de minute in transportul in comun terestru.
Dispare abonamentul „de o zi” care, cumparat la ora 18:00, de pilda, era valabil doar 6 ore din acea „zi” si apar abonamentele de 24 si 72 de ore. Vor exista abonamente de o luna, 6 luni si 12 luni. Preturile lor vor fi de 80 de lei separat pentru fiecare dintre retele (140 de lei in comun STB / Metrorex), 400 de lei (700 de lei in comun STB / Metrorex), respectiv 700 de lei (1.200 de lei in comun STB / Metrorex).
Nici Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, nici Primaria Capitalei sau STB nu spun cat va costa un bilet pe liniile regionale de transport si pe cele expres. De asemenea, nu se mentioneaza nici daca scumpirea biletelor va genera reducerea subventiei pentru Metrorex in acest an.
Redam mai jos integral comunicatul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii:
”Metrorex si Societatea de Transport Bucuresti isi armonizeaza oferta comerciala de la 1 august.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii anunta ca de la 1 august, Metrorex si STB isi armonizeaza oferta comerciala, ca un prim pas spre integrarea transportului in comun din Bucuresti si zona metropolitana.
Acum biletele comune ofera acces pentru 90 minute in reteaua supraterana, impreuna cu un acces la reteaua de metrou.
Pretul biletelor se aliniaza astfel:
● O calatorie cu metroul sau transportul in comun terestru va costa 3 lei, iar un bilet comun STB / Metrorex va fi 5 lei.
● Pentru suma de 5 lei, un calator va beneficia de o calatorie cu metroul si 90 de minute in transportul in comun terestru.
●Un abonament de 24 de ore va costa 8 lei, iar abonamentul comun STB / Metrorex pentru 24 de ore va fi 14 lei.
● Noutatea la abonamentele de 24 si 72 de ore este ca acestea vor fi chiar 24 de ore de la momentul emiterii. Se elimina notiunea de abonament „de zi” care, cumparat la ora 18:00, de pilda, era valabil doar 6 ore din acea „zi”.
● Ambele societati introduc si optiuni favorabile pentru companiile care doresc sa isi sustina angajatii sa foloseasca transportul in comun.
● Vor exista abonamente de o luna, 6 luni si 12 luni. Preturile lor vor fi de 80 de lei separat pentru fiecare dintre retele (140 de lei in comun STB / Metrorex), 400 de lei (700 de lei in comun STB / Metrorex), respectiv 700 de lei (1200 de lei in comun STB / Metrorex).
● Ambele companii ofera posibilitatea de recuperare a abonamentelor nominale in caz de pierdere. Titularii se pot prezenta cu actul de identitate, iar abonamentele vor fi emise din nou pe numele acestora.
Armonizarea tarifelor la transportul in comun din Bucuresti implica si o crestere tarifara.
In cazul STB, o calatorie, de pilda, creste de la 1,3 lei la 3 lei (sau 10 bilete pot fi achizitionate cu 25 lei). In cazul metroului, pretul unei calatorii creste de la 2,5 lei la 3 lei.
Mentionam ca, in cazul STB, aceasta este prima actualizare a tarifelor de calatorie din 2008. Iar la metrou, ultima ajustare a preturilor a fost in 2014.
Totodata, potrivit estimarilor, incasarile suplimentare generate de aceasta masura se vor reflecta direct in conditiile de calatorie – prin investitiile pe care cele doua companii le vor putea efectua.
Atat Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Catalin Drula, cat si Primarul General al Municipiului Bucuresti, Nicusor Dan, ii incurajeaza pe bucuresteni sa opteze pentru un transport in comun terestru si cu metroul. La fel ca in toate capitalele europene, transportul public in comun reprezinta o solutie pentru degrevarea traficului si o alternativa mai putin poluanta la traficul auto.”