CFR MODERNIZEAZA COMPLEXUL FEROVIAR BUCURESTI – numai studiul de fezabilitate costa 22,5 milioane lei

CFR a lansat prima etapa din modernizarea Complexului Feroviar Bucuresti. Elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizarii liniilor si instalatiilor din Complexul Feroviar Bucuresti (605,7 km) va costa 22,5 milioane lei.

Complexul Feroviar Bucuresti Nord deserveste cea mai mare parte a traficului feroviar actual, iar CFR are ca obiectiv creşterea atractivitaţii si competitivitaţii transportului feroviar, prin imbunataţirea calitaţii serviciilor pentru calatori şi pentru marfa, concomitent cu imbunataţirea siguranţei in exploatare.

Valoarea estimata a contractului este de 22.537.410 lei fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, in procent de 85% din valoarea eligibila, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat.

Durata contractului este de 21 de luni.

Anunţul de participare la licitaţia deschisa şi documentaţiile de atribuire sunt disponibile in Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP).

Termenul limita pentru primirea ofertelor este 16 augusst 2021.

A fost lansata prima etapa – elaborarea studiului de fezabilitate – pentru modernizarea Complexului Feroviar Bucuresti. 22,5 milioane lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizarii liniilor si instalatiilor din Complexul Feroviar Bucuresti (605,7 km). Obiectivul principal al lucrarilor de modernizare a infrastructurii feroviare aferente Complexului Feroviar Bucuresti este creşterea atractivitaţii/competitivitaţii transportului feroviar, prin imbunataţirea calitaţii serviciilor pentru calatori şi pentru marfa, concomitent cu imbunataţirea siguranţei in exploatare. O atentie deosebita se va acorda Complexului Feroviar Bucuresti Nord, care deserveste cea mai mare parte a traficului feroviar actual”, precizeaza compania.

Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizata pentru a identifica cererea potentiala de trafic si functionalitatile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de calatori sau ca by-pass pentru traficul de marfa pe Inelul Feroviar Bucuresti etc.) pentru fiecare linie/statie care face parte din Nodul Feroviar Bucuresti, precum si strategia optima de functionare si exploatare a retelei feroviare atat pentru trenurile de pasageri, cat si pentru cele de marfa.

Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar Bucuresti, cu o lungime desfasurata a liniilor de cale ferata de aproximativ 605,700 km, cuprinde urmatoarele zone de analiza si dezvoltare: Complexul Feroviar Bucuresti Nord – in lungime de 156,055 km; Inelul Feroviar Bucuresti – in lungime de 316,323 km; Conexiunile cu Inelul Feroviar Bucuresti – in lungime de 133,348 km”, informeaza CFR.

Modernizarea infrastructurii feroviare si implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar Bucuresti vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucurestiului, asigurand un timp de parcurs mult mai redus si fara opriri pentru transportul de marfa, precum si un volum de marfuri crescut, comparativ cu situatia actuala.

Gara de Nord trebuie sa devina astfel polul intermodal principal al Municipiului Bucureşti şi al Judetului Ilfov – principala zona de influenta”, spun reprezentantii CFR.

Obiectivele specifice ale investitiei sunt:

– imbunatatirea conditiilor de calatorie si de siguranta a circulatiei feroviare la nivelul Complexului Feroviar Bucuresti;

– eficientizarea managementul traficului pentru transportul de marfuri la nivelul retelei feroviare nationale;

– prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban intre diferitele zone ale regiunii Bucuresti-Ilfov.

-decongestionarea traficului rutier in Municipul Bucuresti si implicit reducerea factorului poluat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.