GUVERNELE EUROPENE ISI CUMPARA AUTOBUZE CU HIDROGEN – Romania nu se inghesuie, desi este ”transportul viitorului”

Comenzile de autobuze cu hidrogen au crescut puternic in ultimul an la nivel european. Nu si in Romania. Producatorul de vehicule electrice pentru transport public Solaris Bus & Coach anunta ca a primit comenzi pentru livrarea a zeci de autobuze Urbino 12 cu hidrogen catre operatori de transport public din Germania, Olanda, Italia, Suedia si Austria, fiind prima companie la nivel mondial care a inceput productia in masa pentru acest tip de vehicul. Asta dupa ce a castigat mai multe licitatii importante in ultimii doi ani.

Potrivit reprezentantilor Solaris, pana in prezent, niciun oras din Romania nu a plasat comenzi pentru autobuze cu hidrogen, insa afirma ca exista interes la nivelul mai multor administratii locale.

La aceasta data, autobuzele Solaris cu hidrogen au fost livrate si deja angrenate in circuitul de transport public in orasele Köln (Germania) si Bolzano (Italia).

Tot mai multe guverne europene, operatori de transport public si institutii utilizeaza avantajele hidrogenului ca sursa de energie complet curata, acesta fiind ”transportul viitorului”. Autobuzele folosesc hidrogen, care este furnizat celulelor de combustie si este transformat in electricitate, care la rândul sau alimenteaza direct sistemul de actionare a autobuzului care consta intr-o punte motoare cu actionarea in roti.

Conform previzunilor pietei, segmentul autobuzelor urbane alimentate cu hidrogen va creste exponential in urmatorii zece ani, si va constitui pâna in 2030 o parte substantiala a flotei de vehicule de transport in comun din Europa.

Redam mai jos integral comunicatul Solaris:

Dupa ce a câstigat mai multe licitatii importante in ultimii doi ani, Solaris Bus & Coach, lider european in productia de vehicule electrice pentru transport public, a preluat comenzi pentru livrarea a zeci de autobuze Urbino 12 cu hidrogen catre operatori de transport public din Germania, Olanda, Italia, Suedia si Austria, fiind prima companie la nivel mondial care a inceput productia in masa pentru acest tip de vehicul. Pâna in prezent, autobuzele Solaris cu hidrogen au fost livrate si deja angrenate in circuitul de transport public in orasele Köln (Germania) si Bolzano (Italia).

Potrivit companiei, tot mai multe guverne europene, operatori de transport public si institutii utilizeaza avantajele hidrogenului ca sursa de energie complet curata. Conform previzunilor pietei, segmentul autobuzelor urbane alimentate cu hidrogen va creste exponential in urmatorii zece ani, si va constitui pâna in 2030 o parte substantiala a flotei de vehicule de transport in comun din Europa.

Odata cu lansarea noi generatii de autobuz Urbino 12 cu hidrogen care a avut loc in iunie 2019 la Summitul Global pentru Transport Public (UITP) din Stockholm, vehiculul reprezinta o optiune sustenabila pentru orasele care doresc sa investeasca in dezvoltarea transportului public fara emisii de dioxid de carbon.

Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen foloseste un set de celule de combustie de 70 kW pentru a genera energie. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat in electricitate, care la rândul sau alimenteaza direct sistemul de actionare a autobuzului care consta intr-o punte motoare cu actionarea in roti. Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power, care actioneaza ca o instalatie suplimentara de stocare a energiei electrice. Hidrogenul necesar pentru propulsare este stocat in stare gazoasa in rezervoare de ultima generatie, plasate pe partea superioara a autobuzului. Singurele subproduse generate in timpul functionarii autobuzului sunt caldura si apa sub forma de vapori, fapt pentru care vehiculele nu elibereaza substante nocive pentru mediu.

Pasagerii care vor calatori cu autobuzele Urbino 12 cu hidrogen vor beneficia de o calatorie confortabila si sigura datorita sistemului de climatizare, a camerelor de supraveghere si a unui sistem modern de informare. De asemenea, acestia isi vor putea reincarca dispozitivele mobile in porturile USB disponibile, in timp ce persoanele cu mobilitate redusa vor avea la dispozitie o rampa si un compartiment pentru scaune cu rotile.

in plus, soferii vor beneficia de o serie de sisteme automate de asistenta pentru a-si eficientiza activitatea si pentru o mai buna siguranta rutiera. Acestea includ, printre altele, sistemul MirrorEye care inlocuieste oglinzile laterale conventionale cu camere, si sistemul MobilEye Shield+ de camere inteligente care monitorizeaza imprejurimile vehiculului, reducând astfel riscul de coliziune prin alerte sonore sau vizuale.

Autobuzele cu emisii zero reprezinta viitorul transportului public, fara nicio indoiala. Fiind unul dintre cei mai mari producatori de vehicule de transport urban in Europa, suntem responsabili pentru stabilirea tendintelor din industrie, iar criteriul principal este grija noastra pentru mediu si confortul cetatenilor. Ne bucuram ca un numar din ce in ce mai mare de tari vor sa adopte tehnologia hidrogenului, o solutie eficienta si ecologica, care completeaza oferta de e-mobilitate a companiei noastre”, a declarat Javier Calleja, CEO Solaris Bus & Coach.

Solaris este membru al „Aliantei europene pentru hidrogen curat”, o initiativa a Comisiei Europeana ce are ca scop, pâna in 2030, cresterea productiei si utilizarii hidrogenului drept combustibil obtinut prin mijloace cu emisii reduse si surse de energie regenerabile.

Niciun oras din România nu a plasat comenzi pentru autobuze cu hidrogen

Potrivit reprezentantilor Solaris, pâna in prezent, nicio municipalitate din România nu a plasat comenzi pentru autobuze cu hidrogen, insa afirma ca exista interes la nivelul mai multor administratii locale. Mai mult, Guvernul României a anuntat recent ca noul Plan National de Redresare si Rezilienta (PNRR) prevede achizitia de vehicule ecologice pentru transport public (mijloace de transport in comun electrice sau cu hidrogen), facilitând astfel o noua modalitate de finantare din fonduri europene pentru acest tip de achizitii pentru autoritatile locale.

La acest moment, din punct de vedere al infrastructurii necesare, Solaris transmite ca sunt anumite bariere in ceea ce priveste statiile de incarcare cu hidrogen, insa exista semnale din partea unor operatori din piata care iau in calcul investitii importante in acest segment in urmatorii ani.

Despre Solaris Bus & Coach

Solaris Bus & Coach SA este unul dintre cei mari producatori din Europa de autobuze si troleibuze. in cei 25 de ani de existenta, compania a produs peste 20.000 de vehicule folosite in transportul public din sute de orase europene. in prezent, Solaris este lider de piata pe segmentul de e-mobilitate in transportul public, gratie gamei sale largi de troleibuze, autobuze electrice cu acumulator si autobuze hibrid livrate. in septembrie 2018, Solaris Bus & Coach s-a alaturat grupului spaniol CAF.

in prezent, peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite in transportul in comun din orasele: Craiova, Cluj-Napoca, Pitesti, Brasov, Satu Mare, Galati, Baia Mare si Oradea, vehiculele electrice si hibrid fiind preponderente. Peste 200 vehicule ecologice marca Solaris urmeaza sa fie livrate in urmatoarele 12 luni catre diferite municipalitati din România.

Articolul precedentBMW SI VOLKSWAGEN, AMENDATE DE COMISIA EUROPEANA – Amenda cumulata este record, 875 de milioane de euro
Articolul următorMECANISMUL DE AJUSTARE A FRONTIERELOR DE CARBON – Presedintele OPSFER Vasile Seclaman: „Proiectarea oricarui mecanism de ajustare a frontierelor de carbon (CBAM) va avea un impact minim asupra competitivitatii productiei europene, cu conditia unei bune si corecte aplicari”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.