Lucrarile la centura Bacau au fost incheiate, anunta ministrul Transporturilor, Catalin Drula. Oficialul promite ca in perioada imediat urmatoare va fi data in folosinta integral aceasta varianta de ocolire.
Centura orasului Bacau este parte din A7 – Autostrada Moldovei, cel mai mare proiect propus pentru finantare prin PNRR.
Lucrarile au costat 668 de milioane de lei, fara TVA. Are o lungime de 30,8 km, dintre care 16,2 km sunt la profil de autostrada. Bacau este unul dintre marile orase ale tarii ce nu beneficiaza de o sosea de centura, iar unul dintre cele mai tranzitate drumuri din tara trece chiar prin inima orasului.
Municipiul este strabatut de DN 2 (E85), unul dintre cele mai aglomerate si tranzitate drumuri din tara, iar tot traficul pe relatia Nord-Sud in Moldova trece prin Bacau. In plus, din Bacau mai pleaca alte patru drumuri nationale, printre care DN15 spre Piatra Neamt si DN2F spre Vaslui.
Proiectul include sapte poduri, noua pasaje si un nod rutier.
„CENTURA ORASULUI BACAU – LUCRARI INCHEIATE! Astazi am fost intr-o vizita pe ceea ce a fost pana deunazi santierul Centurii Bacau, alaturi de vicepremierul Dan Barna. Ma bucur sa vad ca lucrarile la sectorul 2 – ultimul dintre cele trei ale proiectului – au fost terminate. Constructorul a solicitat Companiei de drumuri sa organizeze receptia lucrarilor, astfel ca, in perioada imediat urmatoare, vom da in folosinta integral aceasta varianta de ocolire.
Cateva date despre proiect:
Centura Bacau are o lungime de 30,8 km, dintre care 16,2 km sunt la profil de autostrada.
Cuprinde 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier.
Valoreaza 668 de milioane de lei, fara TVA„, scrie ministrul pe Facebook.
Varianta ocolitoare este formata din trei sectiuni:
1. Intre DN2 Sud si DN2 Nord (20,3 km). Aici este inclus tronsonul de autostrada, data in trafic in decembrie anul trecut.
2. Intre DN2 Nord si DN15 (3,2 km) – aceasta este sectiunea in curs de deschidere.
3. Intre DN2 Sud si DN11 (7,3 km), inaugurata in septembrie 2020.
„Centura orasului Bacau este parte din A7 – Autostrada Moldovei, cel mai mare proiect propus pentru finantare prin PNRR. Ma voi asigura ca A7 continua spre Suceava si Siret si ca vom reusi finalizarea proiectarii si atragerea finantarii europene prin Programul Operational Transport (2021-2027) pentru cele 2 tronsoane de nord. Inca de dinainte sa iau in primire portofoliul de ministru, stiam de proiectele din Moldova, intarziate inacceptabil de mult. Cu atat mai mult sunt constient acum de problemele infrastructurii de aici, cand citesc zilnic mesajele si comentariile voastre. Moldova s-a saturat sa fie ignorata. Moldova are nevoie ca de aer de autostrazi, de cai ferate modernizate, de o retea civilizata de drumuri sigure care nu doar sa tina pasul cu dezvoltarea zonelor urbane mari, precum Iasiul si, dar si sa „traga in sus”, echitabil si uniform, toate regiunile ei. Asta am promis si asta vom livra„, a mai scris Drula.
Centura a fost targiversata ani la randul. Primele documentatii privind centura Bacaului au aparut la inceputul anilor 2000. Intre 2007 – 2008, compania Search Coporation a realizat studiul de fezabilitate, proiectul tehnic si detaliile de executie. Proiectul nu a mai demarat insa. In ianuarie 2012, compania Arcadis Eurometudes a trebuit sa revizuiasca studiul de fezabilitate, pentru circa 300.000 lei, proiectul tehnic si detalii de executie.
In aprilie 2013, CNADNR lansa in SEAP licitatia pentru constructia soselei de centura a orasului Bacau, licitatie atribuita companiei Eko Insaat Ve Tic AS din Turcia. Lucrarile nu au demarat, iar antreprenorul turc a anuntat oficial ca este in imposibilitatea de a sustine financiar lucrarile. In aprilie 2017, CNADNR a reziliat contractul cu constructorul turc.
O noua licitatie este lansata in decembrie 2017, care este castigata in august 2018 de asocierea UMB-Tehnostrade.