Taxele pentru podurile Cernavoda – Fetesti si Vadu Oii – Giurgeni ar putea fi eliminate, daca un proiect de lege ad-hoc va trece de votul plenului, care este decizional. Pe de alta parte, ministrul Catalin Drula a declarat ca nu sustine eliminarea taxei pentru pod, deoarece veniturile obtinute, circa 120 de milioane de lei pe an la Fetesti, la care se mai adauga 40-50 de milioane de lei la Giurgeni-Vadul Oii, sunt folosite pentru intretinerea autostrazii.
Comisia pentru Transport si Infrastructura din Camera Deputatilor a aprobat un proiect de lege care prevede anularea taxei pentru podurile dunarene, Cernavoda – Fetesti si Vadu Oii – Giurgeni. Proiectul este initiat de deputatul PNL Bogdan Hutuca, in urma cu aproape 3 ani. Proiectul este initiat de deputatul PNL Bogdan Hutuca.
Deputat PNL: Taxa este discriminatorie fata de conducatorii auto
Deputatul PNL Marian Crusoveanu sustine ca aceasta taxa este “discriminatorie fata de conducatorii auto si mai ales fata de agentii economici /transportatori”.
“Alaturi de colegii din comisie, am dat aviz pozitiv pentru acest act normativ, deoarece dobrogenii care trec peste podurile Cernavoda – Fetesti si Vadu Oii-Giurgeni platesc o taxa suplimentara, care a fost instituita doar din ratiuni pur financiare. Aceasta suprataxare nu reprezinta altceva decat o dubla taxare a celor care platesc deja rovinieta. Este de mentionat faptul ca, pentru a nu afecta bugetul de investitii si reparatii, instituit de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, am sustinut, in cadrul comisiei, ca anularea taxei sa fie aplicata, incepand cu anul viitor”, a scris, pe Facebook, Marian Crusoveanu.
Catalin Drula nu sustine eliminarea taxarii
In schimb, ministrul Transporturilor, Catalin Drula, din partea USR-PLUS nu sustine eliminarea taxarii.
“Aceste taxe care se platesc la podurile dunarene, s-a spus despre ele ca ar fi cumva o dubla taxare, acelasi principiu se aplica in multe tari europene. De exemplu, in Austria se numeste vinieta, ii spunem rovinieta in Romania, si la trecerile prin anumite tuneluri care sunt pe autostrazile lor se mai plateste inca o taxa.
Sumele colectate anual sunt semnificative si eliminarea taxei ar vaduvi bugetul Companiei de Drumuri de aceste sume. Am cerut amortizat pe cinci ani investitiile in Autostrada A2 Bucuresti-Constanta pentru a o tine functionala si ele se apropie exact de incasarile taxei. Din acei bani se intretine autostrada.
In conditiile unui buget dificil, nu cred ca este oportun acum – asta este si discutia pe care am avut-o in coalitie – eliminarea unei surse de venit care se regaseste in drumuri reparate.
Am facut o comparatie iar cu Austria – finantarea pe retea de autostrada e de cateva zeci de ori mai mare in Austria. Avem nevoie sa crestem aceasta finantare. Partea de taxare pe trafic greu duce si in zona asta”, a afirmat Catalin Drula, joi, la Iasi.
Acesta a precizat ca impactul bugetar ar fi de 120 de milioane de lei pe an la Fetesti, la care se mai adauga 40-50 de milioane de lei la Giurgeni-Vadul Oii.
Liderul PNL, Ludovic Orban, a spus, joi, ca a discutat in coalitia de guvernare despre acest subiect, insa “intre timp s-au mai intamplat cateva lucruri”.
“Sunt mai multe proiecte de lege depuse de mai multe grupuri parlamentare, inclusiv PNL. Nu s-a discutat la nivelul grupului parlamentar acest subiect. Dar daca au votat, e ok. Asta e pozitia lor”, a spus Orban.
Liderul PNL a precizat ca a discutat despre acest subiect in coalitia de guvernare, alaturi de ministrul Transporturilor.