AU INCEPUT LUCRARILE LA CEL MAI IMPORTANT NOD RUTIER CARE VA LEGA A0 DE A2 – Sunt si lucrari care nu pot fi executate

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, a anuntat ca au inceput „in forta” lucrarile la cel mai mare si cel mai important nod rutier aferent Lotului 1, care va lega autostrazile A0 si A2, in zona localitatii Cernica. Sunt insa si lucrari ce nu se pot executa acum, din cauza umiditatii foarte ridicate.

Au inceput in forta lucrarile la cel mai mare si cel mai important nod rutier aferent Lotului 1, care va lega autostrazile A0 si A2, in zona localitatii Cernica. Au fost forati pana acum aproape 100 de piloti dintre cei 961 necesari intregului Lot 1. Se lucreaza in toate zonele, mai ales in zona lucrarilor de arta: poduri, podete si pasaje, acolo unde timpul permite. Din cauza umiditatii foarte ridicate unele lucrari nu se pot executa pentru moment”, a scris secretarul de stat, pe Facebook.

Acesta spune ca a inceput montarea echipamentelor si instalatiilor pentru producerea grinzilor necesare Lotului 1 si Lotului 2, pe raza administrativa a localitatii Berceni, iar echipele de muncitori turci au inceput si realizarea armaturilor necesare producerii grinzilor.

De asemenea, continua lucrarile de terasamente de la DN 4 spre A2 si de la DN 4 spre DN 5, precum si in zona DJ 401, acolo unde umiditatea permite.

Asa cum am promis, in maximum 2 ani (2022), vom finaliza cele 5 pasaje pe actuala Centura a Bucurestiului, respectiv Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei) si, in maximum 3 ani (2023), cele 3 loturi de pe A0 Sud, adica 52 de km din Autostrada de Centura Bucuresti Sud”, a adaugat el.

Ordinul de incepere a lucrarilor pe Lotul 1 al A0 Sud a fost dat la data de 15 februarie 2021, mentioneaza oficialul.

Lotul 1 din Autostrada de Centura Sud are o lungime de 16,9 km, intre Berceni si A2, constructorul desemnat este Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş, iar valoarea contractului este de 830,6 milioane de lei. Lucrarile vor fi executate in localitatile: Vidra, Berceni, Popesti – Leordeni, Glina si Cernica.

Acelasi constructor turc lucreaza deja si pe Lotul 2, circa 16 km, iar in ultimele zile a realizat deja primele devieri asfaltate la drumurile de pe traseu. Lotul 1 (cu Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş) a fost contractat, inca din august 2019, dar ordinul de incepere a lucrarilor pe cei 17 km a venit abia in februarie 2021, astfel incat momentan pe teren se observa doar decopertarea terenului si o parte din lucrarile incipiente de la viitorul nod rutier cu autostrada A2.

Contractul pentru Lotul 2 – 16,3 km de autostrada dintre Clinceni si Berceni – a fost semnat in martie 2019, evaluat la 162 milioane de euro (12 luni proiectare + 30 de luni executie). Lucrarile au inceput in august 2020, iar in octombrie 2020 au fost realizate restul exproprierilor. Din 29 octombrie 2020 a fost eliberata autorizatia de construire pe intreg tronsonul.

Articolul precedentDRULA, ACUZAT CA PREGATESTE UN JAF IMOBILIAR – Deputatul PSD Marian Mina spune ca Ministerul Transporturilor vrea sa vanda active si actiuni ale institutiilor din subordine
Articolul următorPESTE 14.000 DE MASINI ACHZITIONATE IN CADRUL „RABLA CLASIC” – AFM a admis o lista suplimentara de 103 dosare si 12 contestatii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.