BANI PENTRU AUTOSTRADA NORDULUI – CNAIR cere 24 milioane de lei pentru pentru studiul de fezabilitate aferent Lotului 1 Baia Mare – Bistrita

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunta, intr-un comunicat publicat marti, 18 mai, ca a depus cererea de finantare pentru studiul de fezabilitate aferent drumului de mare viteza Baia Mare- Suceava – Lotul 1 Baia Mare- Bistrita. Valoarea totala a proiectului este de 23.950.023,14 lei si va fi finantat din fonduri europene.

Lumea Infrastructurii a relatat anterior ca reprezentantii CNAIR au promis in aprilie ca pana la finalul lunii mai va putea fi semnat contractul. Potrivit SEAP, termenul limita pentru evaluarea financiara si evaluarea tehnica este 8 iunie 2021. Durata proiectului, conform anuntului CNAIR, este de 20 de luni.

CNAIR, in calitate de Solicitant, a elaborat si depus in data de 17.05.2021 Cererea de Finantare pentru proiectul “Elaborare Studiu de Fezabilitate Drum de mare viteza Baia Mare- Suceava, Lot 1 Baia Mare- Bistrita” in vederea obtinerii de finantare nerambursabila alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 2: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific 2.2 Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea- Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T”, se arata in comunicatul CNAIR.

Castigatorul licitatiei pentru studiul de fezabilitate aferent Lotului 1 Baia Mare – Bistrita, anunt in iunie

Obiectivul general al proiectului este de asigurare a unei legaturi rutiere, la cel mai inalt standard posibil, intre obiectivele de investitii care fac parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere de transport, respectiv „Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granita Romano-Ungara – Drum Expres M49 Ungaria)” si „Drum expres Satu Mare – Baia Mare si legaturile la drumurile existente” in partea de nord vest si Drum Expres Pascani – Suceava sI Drum Expres Suceava – Siret in partea de nord est, aflate pe reteaua TEN-T.

Un alt obiectiv important al proiectului il reprezinta imbunatatirea conditiilor de circulatie la nivel de retea rutiera nationala de transport, inclusiv sub aspect de siguranta rutiera, reducerea emisiilor poluante, reducerea costurilor de operare, imbunatatirea vitezei de calatorie raspunzand astfel cerintelor de dezvoltare economica concretizata prin adaptarea retelei rutiere nationale la cererea reala de transport, imbunatatind astfel si conectivitatea la nivel regional.

Valoarea totala a proiectului este de 23.950.023,14 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 17.213.084,64 lei, 15% contributia proprie – 3.037.603,17 lei, diferenta reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

In aprilie, compania condusa de Mariana Ionita a promis ca pana la finalul lunii mai va putea fi semnat contractul pentru studiul de fezabilitate ce vizeaza tronsonul Baia Mare – Bistrita-Nasaud din Autostrada Nordului. Anuntul a fost facut de catre deputatul PNL Calin Bota, in urma unei discutii cu directorul general al CNAIR, Mariana Ionita, pe tema stadiului proiectelor de infrastructura din nordul Romaniei.

Reamintim ca miercuri, 10 martie, CNAIR a anuntat intr-un comunicat publicat pe pagina de internet a institutiei ca a semnat contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate aferente loturilor 2 (Bistrita – Vatra Dornei) si 3 (Vatra Dornei – Suceava) necesare constructiei drumului de mare viteza Baia Mare – Suceava, in timp ce ofertele depuse pentru lotul 1 (Baia Mare – Bistrita) sunt in curs de evaluare.

,,Am primit o veste buna pentru Maramures de la CNAIR. Peste circa o luna, va putea fi semnat contractul pentru studiul de fezabilitate ce vizeaza tronsonul Baia Mare – Bistrita-Nasaud din Autostrada Nordului, in care se afla inclus si tronsonul Baia Mare – Jibou”, a declarat miercuri, 21 aprilie, deputatul PNL Calin Bota la finalul discutiei cu reprezentantii CNAIR, potrivit presei locale.

CNAIR a desemnat in martie castigatorii contractelor pentru studiile de fezabilitate aferente loturilor 2 si 3 ale drumului expres Baia Mare-Suceava

Asa cum rezulta din documentatia publicata de CNAIR in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, ofertele depuse pentru Studiul de fezabilitate pentru Lotul 1 Baia Mare-Bistrita sunt in curs de evaluare. Valoarea contractului este de 22.944.310,67 lei. Anterior, pe 10 martie 2021, CNAIR a anuntat castigatorii contractelor pentru loturile 2 si 3.

Astfel, potrivit Companiei de autostrazi, ofertantul declarat castigator in martie pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate aferent lotului 2, Bistrita – Vatra Dornei este S.C. Explan S.R.L., valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fara TVA. Studiul de Fezabilitate pentru lotul 3, Vatra Dornei – Suceava, va fi elaborat de Asocierea S.C. Best Consulting & Design S.R.L. – Ingineria Especializada Obra Civil e Industrial S.A., valoarea contractului fiind de 14.475.000,00 lei fara TVA. Banii vin din fonduri europene nerambursabile, iar durata de realizare a serviciilor de proiectare este de 18 luni de la data de incepere a fiecarui contract.

Articolul precedentAUTOBUZELE TURISTICE IAU CU ASALT ORASELE MARI DIN ROMANIA – In Pitesti vor circula 40 de autobuze electrice Solaris
Articolul următorCNAIR CAUTA SPECIALISTI IN CONTROL PENTRU AUTOSTRADA DE CENTURA – 23 milioane lei pentru supervizarea lucrarilor de executie la A0

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.