BUZAUL VA FI CONECTAT CU A7 – Drumul de legatura dintre Autostrada Moldovei si oras va fi realizat in parteneriat cu autoritatile locale

Municipiul Buzau va fi conectat cu Autostrada A7, iar drumul de legatura dintre Autostrada Moldovei si Municipiu va fi realizat in parteneriat cu autoritatile locale, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu si seful CNAIR, Cristian Pistol, au participat la Buzau la semnarea unui protocol intre Primaria Buzau si CNAIR pentru drumul de legatura intre municipiu si A7.


CNAIR si Primaria Municipiului Buzau au semnat astazi un Protocol de Colaborare pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii a trei tronsoane ale acestui drum. Prin document se stabileste inclusiv contributia financiara a fiecarei parti pentru finantarea contractului necesar Studiului de Fezabilitate destinat tronsoanelor 2, 3 si 4 ale acestui proiect. Incepand de astazi, CNAIR si Primaria Municipiului Buzau pot incepe demersurile pentru elaborarea documentatiei tehnico-economice necesare derularii”, spune ministrul Grindeanu.

Contractul este finantat prin POIM 2014-2020.

Ulterior, proiectarea si executia Drumului de legatura dintre A7 si Municipiul Buzau, cu o lungime de aproximativ 9 km, vor putea fi finantate prin POT 2021-2027.

Protocolul semnat astazi este cel de al 40-lea document semnat cu autoritatile locale, de cand am preluat mandatul de ministru al Transporturilor si Infrastructurii”, adauga Grindeanu.

Marti s-au semnat contractele pentru loturile 1 si 4 din Autostrada Buzau – Focsani (82,44 km) cu grupul de firme al constructorului roman Dorinel Umbrarescu. CNAIR va anunta si castigatorii contractelor pentru loturile 2 si 3 din tronsonul A7 ce va lega Muntenia de Moldova.

Constructia a inca doua tronsoane din A7 (Autostrada Moldovei) devine posibila de astazi! Au fost semnate la Focsani contractele pentru constructia tronsoanelor 1 si 4 (15,54 km) ale Autostrazii Buzau-Focsani (82,44 km) dar si contractul de finantare prin PNRR. Constructorul roman caruia i s-au atribuit ambele contracte de executie, cu o valoare totala de 1,45 de miliarde de lei (fara TVA), trebuie sa finalizeze lucrarile in anul 2024 (20 de luni)”, spune Sorin Grindeanu.

Pe tronsonul 1 (Buzau – Vadu Pasii), cu o lungime de 4,6 km si o valoare de 689,28 milioane de lei (fara TVA), antreprenorul va construi inclusiv 4 poduri, pasaje si viaducte si un nod rutier.

Pentru suma 763,72 milioane de lei (fara TVA) acelasi antreprenor va construi pe cei 10,94 de km ai tronsonului 4 (Mandresti Munteni – Focsani Nord), inclusiv 7 poduri, pasaje si viaducte dar si doua noduri rutiere.

Pentru a asigura banii necesari constructiei am semnat tot astazi la Focsani contractul de finantare din fonduri europene nerambursabile (PNRR). Este asigurata astfel finantarea constructiei celor 4 tronsoane, in valoare totala de 4,9 miliarde de lei (fara TVA), pe masura ce sunt semnate contractele de executie a lucrarilor”, adauga oficialul.

Suma alocata constructiei tronsoanelor 1 si 4 prin acest contract este de 1,45 de miliarde de lei (fara TVA), iar banii necesari constructiei tronsoanelor 2 si 3 vor fi alocati prin acte subsecvente contractului semnat.

Tronsonul 1 (Buzau-Vadu Pasii) are o lungime de 4,6 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 689,28 milioane de lei (fara TVA).

Tronsonul 4 (Mandresti Munteni-Focsani Nord) are cu o lungime de 10,94 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 763,72 milioane de lei (fara TVA).

Pe 22 august 2022, dupa expirarea termenului legal de introducere a contestatiilor, perioada in care nu au fost inregistrate contestatii cu privire la rezultatul procedurii de atribuire, atat pentru Tronsonul 1 (km 0+000 – km 4+600) Buzau si Vadu Pasii, cat si pentru Tronsonul 4 (km 71+500 – km 82+440) Mandresti Munteni – Focsani Nord din autostrada BUZAU – FOCSANI, CNAIR a solicitat ofertantului desemnat castigator documentele necesare in vederea incheierii celor doua contracte de executie lucrari. Ofertantul desemnat castigator in cadrul ambelor loturi este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL:

  • Pentru Tronsonul 1, cu pretul de 689.285.996 lei, fara TVA
  • Pentru Tronsonul 4, cu pretul de 763.720.833 lei, fara TVA”, anunta CNAIR.

Termenul de executie este de 20 luni de la data ordinului de incepere a lucrarilor, iar perioada de garantie a lucrarilor este de zece ani.

Autostrada Moldova va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).

Pe 11 august 2022, a fost prima zi de santier pentru Autostrada Moldovei (A7). Atunci au inceput activitatile pe primul lot al autostrazii care va asigura legatura dintre Muntenia si Moldova. CNAIR a predat constructorului, prin proces verbal, amplasamentul lotului 2 al Autostrazii Ploiesti-Buzau (Mizil-Pietroasele).

Am convingerea ca in anul 2025 vom circula pe toti cei 314 km ai Autostrazii A7 Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani, cu un an mai devreme decat termenul asumat in PNRR. Este vorba despre inceperea perioadei de executie a lucrarilor pentru Autostrada Moldovei A7, respectiv pe santierul Lotului 2 al Autostrazii Ploiesti – Buzau”, a anuntat in luna august secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Articolul precedentROMAERO RAMANE PE PIERDERI – Compania nu are suficient personal specializat si estimeaza pierderi de 41,5 milioane lei in acest an
Articolul următorTOATE ZBORURILE BLUE AIR SE SUSPENDA – Blue Air are conturile poprite si nu poate achita costurile curente

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.