Transportatorul aerian Tarom se afla iar in vizorul publicului. Vicepresedintele Comisiei de infrastructura din Camera Depututatilor, deputatul PSD Marian Mina, aduce grave acuzatii la adresa conducerii companiei de stat. El spune ca directorul financiar al Tarom, Andrei Gabriel Benghea-Malaies (foto), ar fi beneficiat din aceasta functie de „o excursie gratuita in Georgia„, cu o aeronava Tarom.
Mina spune ca Benghea-Malaies a aprobat o cursa charter care a plecat din Romania pe 20 martie si s-a intors din Georgia pe 22 martie, unde avionul a transportat membrii echipei nationale de rugby si membrii ai FR Rugby. Biletul nu ar fi fost platit de Andrei Gabriel Benghea-Malaies, precizeaza deputatul PSD.
In Georgia el s-ar fi intalnit cu Mamuka Bakhtadze, ministrul georgian de finante, cu care directorul Tarom a fost coleg la un curs oferit de scoala INSEAD.
Mina il numeste pe Benghea-Malaies un „abonat la bugetul statului„, care a fost numit la companie din partea USR, „fiind cunoscut publicului pentru scandalurile din perioada in care se afla la conducerea Transelectrica”, transportatorul national de energie electrica.
Compania Tarom a avut pierderi de 454 milioane lei in 2020, fiind deja al 13-lea an de pierderi pentru compania de stat aflata in subordinea Ministerului Transporturilor.
Redam in continuare dezvaluirea facuta de Marian Mina pe Facebook:
„Corporatizarea concomitenta cu #USR-izarea Tarom scoate la iveala faptul ca „oamenii noi” aparuti din neant in politica au aceleasi apucaturi cu cele ale celor pe care ei ii contesta. Un caz de o gravitate deosebita atrage atentia la #Tarom si arata ca aceasta camarila- impusa de ministrul Drula in jurul companiei de transport aerian- considera ca deja a privatizat Tarom.
Chief Financial Officer-ul Tarom se numeste Andrei Gabriel Benghea-Malaies si este cunoscut publicului larg din perioada in care este cunoscut pentru #scandalurile din presa, din perioada in care conducea Transelectrica.
El a fost un stipendiar abonat la bugetul statului vreme indelungata. CFR, Loteria Nationala, Imprimeria Nationala si RomaniaFilm sunt cateva din companiile de stat unde domnul Benghea Malaiesi a activat pe bani multi.
Acum a revenit resapat de guvernarea de dreapta si pus să gestioneze fluxurile financiare firave ale Tarom. Din aceasta postura executiva, el a aprobat o cursa charter care a plecat din Romania pe 20 martie si s-a intors din Georgia pe 22 martie. Avionul a transportat membrii echipei nationale de rugby, membrii ai FR Rugby si pe domnul Benghea Malaiesi.
Am tot căutat si nu am gasit nicio legatura intre FRR si CFO-ul Tarom. Practic, omul a beneficiat de o #excursie in Georgia cu avionul companiei pe care o conduce fara sa platească nimic.
Surse bine informate sustin ca in Georgia, Benghea Malaiesi s-a intalnit cu Mamuka Bakhtadze, ministrul de finante din tara respectiva. Amandoi au fost colegi la un curs oferit de scoala INSEAD. Nu stim daca Benghea Malaiesi a fost acolo ca sa faca o afacere dintre Tarom si statul Georgian, dar dorim sa aflam dacă a avut mandat de la ministrul #Drula in acest sens.
Tot Drula poate sa ne explice de ce biletul de avion nu a fost achitat de catre omul pe care el l-a pus, din ianuarie, sa gestioneze banii Tarom. Cred ca nu mai trebuie sa va explic in ce fel ar fi protestat deontologii, in cazul in care altcineva ar fi fost prins in aceasta ipostaza„.
Catalin Drula: “Se lucreaza intens la un plan de restructurare. Planul implica uniformizarea flotei”
Vorbind de restructurare la Tarom in luna martie, ministrul Transporturilor, Catalin Drula, spunea ca in 2024 – 2025 compania Tarom va ajunge pe profit si ca in acest nou vor fi vandute avioanele vechi si vor fi achizitionate altele noi.
”Conform planului de restructurare ar trebui (sa fie Tarom pe profit- n.r.) in 2025. Tarom a primit un ajutor de salvare anul trecut, acel ajutor ar trebui fie returnat, nu are de unde sa returneze, ar insemna ajutorul companiei fie transformat in ajutor de restructurare. Se lucreaza intens la un plan de restructurare. Planul implica uniformizarea flotei, ar ramane cu o flota mai mica, aproximativ trei sferturi din dimensiunea actuala, reducerea personalului care a si inceput”, a declarat Catalin Drula la Digi24, pe 29 martie.
Totodata, Drula a anuntat ca anul acesta vor fi cumparate noi aeronave si se vand avioanele vechi.
„Exista o comanda facuta acum doi ani de cinci avioane Boeing 737 Max. Pe acest plan care eficientizeaza pe partea de reducere de personal, deja au plecat voluntar vreo 300 de oameni, deja sunt in evaluare ceilalti, prin reducerea directiei tehnice, planul are mai multi pasi”, a declarat Drula la acea data.
Tarom va avea doar doua tipuri de aeronave, Boeing si ATR, pentru a reduce costurile, a mai spus oficialul.
Tarom a publicat luna trecuta anuntul de vanzare a 14 avioane din flota, fiind vorba de cele patru Airbus A318, patru Boeing B737-300, patru Boeing 737-700 si doua ATR 42-500, pentru care compania de stat vrea sa incaseze aproape 100 de milioane de euro. Asta inseamna jumatate din flota companiei. Avioanele Airbus A318 sunt scoase la vanzare cu preturi intre 6,5 si 6,8 milioane de euro.