A FOST DESEMNAT CASTIGATORUL LOTULUI 1 AL AUTOSTRAZII DE CENTURA BUCURESTI NORD – Contractul pentru cei 17,5 km depaseste 747 milioane lei

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat vineri, 23 aprilie 2021, castigatorul pentru proiectarea si executia lotului 1 al Autostrazii de Centura Bucuresti Nord. Compania turca Nurol Insaat VE Ticaret AS, acelasi castigator si pentru lotul 3, va construi proiectul, in urma unui contract de circa 747 milioane lei fara TVA.

Lotul 1 al Centurii Bucuresti Nord are o lungime de 17,50 km, iar durata contractului este de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare si 22 luni perioada de executie a lucrarilor. Perioada de garantie ofertata este de 10 ani.

De asemenea, ministrul Transporturilor, Catalin Drula, spune ca daca nu vor fi depuse iarasi contestatii contractul de proiectare si executie se va semna curand.

Vesti bune pe final de saptamana pentru infrastructura rutiera majora din zona Bucuresti – Ilfov! Avem castigător desemnat pentru A0 Nord lot 1, un sector de 17,5 km din autostrada de centura a Bucurestiului, de la Dragomiresti pana la Corbeanca. Daca nu vor fi depuse iarasi contestatii (ceea ce ne dorim cu totii), vom semna curand contractul de proiectare si executie”, afirma Drula.

Acesta prezinta totodata STADIUL PROIECTELOR MAJORE DIN ZONA BUCURESTI-ILFOV:

Pe A0 Sud lot 1 si 2, constructorul a crescut mobilizarea in ultimele saptamani pe cei 33 de km ai sectorului (intre A2 si Bragadiru), executand lucrari consistente la fundatiile si elevatiile podurilor, dar si la terasamente sau relocari de utilitati. Pe A0 Sud lot 3 (Bragadiru – A1), antreprenorul a depus proiectul pentru obtinerea autorizatiei de construire. Ne asteptam ca ordinul de incepere a lucrarilor sa fie emis la inceputul verii. Pentru lotul 2 al A0 Nord (19 km, Corbeanca-Afumati), saptamana viitoare asteptam pronuntarea Curtii de Apel pentru solutionarea contestatiilor. Daca contestatiile se resping si la Curte, asa cum au fost deja respinse la Consiliul National, putem semna contractul cu antreprenorul roman desemnat castigator”, precizeaza ministrul Transporturilor intr-o postare pe Facebook.

Pe lotul 3 A0 Nord (8,6 km, între Afumati-Pantelimon), CNAIR este intr-un proces de re-evaluare a ofertelor ca urmare a deciziei instantelor, iar castigatorul licitatiei va fi anuntat in saptamanile urmatoare.

Pe lotul 4 A0 Nord (5 km, intre Pantelimon si A2), constructorul avanseaza bine cu proiectarea drumului, iar in toamna acestui an va incepe executia lucrarilor. Termenul de executie a lucrarilor este de 18 luni.

A0, al doilea inel de centura al Capitalei, construit la profil de autostrada, va avea o lungime de circa 101 km si va degreva traficul infernal de pe Drumul National de Centura Bucuresti (DNCB) – vechea centura a Capitalei, unde avem ca prioritati finalizarea pasajelor si modernizarea drumului prin largirea la patru benzi. Pe actuala centura Bucuresti pasajele denivelate de la Domnesti, Berceni, Oltenita si Mogosoaia avanseaza intr-un ritm bun, iar constructorii sunt bine mobilizati pe toate tipurile de lucrari. Pasajul Mogosoaia se va finaliza in aceasta toamna, iar celelalte intersectii, in cursul anului viitor”, spune Drula.

Licitatiile pentru finalizarea sectorului dublat la patru benzi dintre Chitila si Militari, respectiv dublarea sectorului dintre Militari si Jilava (de la A1 la DN5, arcul sud-vestic al centurii actuale) cu denivelarea intersectiilor avanseaza. Ofertele vor fi depuse in a doua parte a lunii mai.

Pe tronsonul nord-estic dintre DN2 si A2, avem un contract al carui ritm de derulare nu este deloc multumitor. Motivele vin din trecut si din felul cum a fost licitata aceasta investitie. Nu mai conteaza acum. Important e sa o punem pe roate. Pentru asta, am cerut un calendar accelerat proiectantului si constructorului, astfel incat in urmatoarele saptamani sa fie finalizate proiectele de relocare a utilitatilor si sa fie deblocare lucrarile pe intregul sector. Nu in ultimul rand, CNAIR pregateste licitatia pentru proiectarea sectorului sud-estic dintre Jilava (DN5) si A2. Si aici ne dorim intersectii civilizate, denivelate care sa elimine ambuteiajele din prezent. In plus fata de proiectele de pe centurile capitalei, lucram in minister la o serie de drumuri radiale care sa conecteze mult mai eficient soselele orbitale cu arterele rutiere din interiorul Capitalei. Cel mai avansat proiect este reprezentat de continuarea Bulevardului Timisoara spre Centura Bucuresti si, mai departe, spre A0 – o legatura rapida extrem de importanta pentru locuitorii din sectorul 6 (Drumul Taberei/Militari)”, adauga ministrul Transporturilor.

Redam mai jos integral comunicatul CNAIR:

Vineri, 23.04.2021, a fost stabilit rezultatul procedurii de atribuire a contractului avand ca obiect ”Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000 – km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000 – km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000”.

Ofertantul desemnat castigator este NUROL INSAAT VE TICARET A.S., cu pretul de 746.763.568,57 lei fara TVA.

Lotul 1 al Centurii Bucuresti Nord are o lungime de 17,50 km.

Durata contractului este de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare si 22 luni perioada de executie a lucrarilor. Perioada de garantie ofertata este de 10 ani.

Semnarea contractului de achizitie publica va fi posibila in cel mai scurt timp, dupa indeplinirea formalitatilor legale privind elaborarea si avizarea contractului.

Traseul Autostrazii de Centura Bucuresti Nord – Lotul 1 se desfasoara pe teritoriul judetului Ilfov intre DJ 601A (Dragomiresti Vale – Bacu) si DN 1 in dreptul localitatii Corbeanca.”

Articolul precedentGIGANTII AERULUI SE REORGANIZEAZA DUPA UN AN PANDEMIC – Airbus infiinteaza noi companii in Europa
Articolul următorDRUMURILE NOASTRE TOATE – INS a numarat kilometri de autostrada, de cale ferata, drum pietruit si drum de pamant din Romania. Cel mai bine stam la piatra si pamant!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.