BLITZKRIEG LA PORTUL CONSTANTA – Pe reteta aplicata la Aeroportul Bucuresti, ministrul Drula a schimbat tot Consiliul de Administratie al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA. Drula este acuzat ca a procedat ilegal. Urmeaza privatizarea?

Se repeta scenariul de la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti unde a fost schimbata conducerea la scurt timp dupa venirea ministrului Catalin Drula la conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. Pe sistemul in loc de ai vostri, vin ai nostri, ceea ce s-a intamplat la Aerporturi Bucuresti pare ca se intampla in prezent la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA, Constanta (CN APM) unde, aflati, in urma cu cateva zile a fost schimbata componenta intregului Consiliului de Administratie al Portului Constanta.

Totul s-a intamplat printr-un ordin semnat de ministrul Catalin Drula prin care convoca Adunarea Generala a Actionarilor la CN APM, propunand revocarea Consiliului de Administratie – care avea contractele de mandat valabile pana in aprilie 2022 – si numirea unor noi membri provizorii pentru urmatoarele 4 luni, cu toate precizarile si specificatiile necesare (precum stabilirea indemnizatiilor si forma contractului).

Or, ce se reclama in prezent este ca modul de actiune al ministrului Transporturilor ar cam excede competentelor sale, de vreme ce acesta nu ar avea atributii in convocarea Adunarii Generale a Actionarilor, fiind necesara parcurgerea unei alte etape, respectiv adresarea unei solicitari Consiliului de Administratie care convoca (sau nu) Adunarea Generala.

Pe aceeasi reteta de la Aerporturi Bucuresti, Catalin Drula a reusit inlocuirea fostei sefe a Consiliului de Administratie al Portului Constanta, Elena Petrascu, dar si a membrilor Daniela Serban, Ghiorghe Batrinca si Mircea Burlacu, pe motiv ca in cadrul unor controale facute in 2019-2020, in timpul mandatele lor, ar fi fost depistate niste nereguli.

Ce vizau controalele si cand au fost facute nu ar stii nimeni, caci, puncteaza vicepresedintele Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputatilor, Marian Mina, unele dintre ele nici nu ar fi fost efectuate: „Celor 4 administratori schimbati le-au fost puse in carca rezultatele unor controale ‘fantoma’. Sunt considerate ca atare, deoarece rezultatele celui din 2019 nu ar fi fost depuse si inregistrate si la CNAPM, iar cat priveste controlul din 2020, surse din cadrul companiei sustin ca nici n-ar fi fost efectuat. Ceea ce a facut Drula este ilegal, in primul rand pentru ca ministrul nu are atributii in Guvernanta Corporativa care reglementeaza activitatea Portului Constanta”.

In locul acestora au fost numiti Mihai Florin Mihail, Adrian Crizbasianu, Bogdan Enache si Cristian Paris, care vor avea, potrivit Hotararii AGA nr. 3/2021, o indemnizatie lunara de 10.636 lei.


In urma acestei miscari fulger a ministrului Transporturilor, au inceput deja sa apara informatiile potrivit carora aceasta decizie ar fi fost benefica pentru ca in viitorul apropiat sa se procedeze la privatizarea, pe bucati, a Portului Constanta, urmand parca retea aplicata deja etapizat companiei nationale de transport aerian Tarom.

Articolul precedentCASELE SI POMII, O PROBLEMA PENTRU VIITOAREA AUTOSTRADA PLOIESTI-BRASOV – Geograful Consitrans a prezentat traseul celei mai amanate sosele din Romania evidentiind dificultatile de constructie
Articolul următorSTART LA PROGRAMELE RABLA CLASIC SI RABLA PLUS – Programul Rabla, accesibil din 26 aprilie. A fost majorata prima de casare precum si ecobonusurile acordate pentru stimularea achizitionarii autoturismelor mai putin poluante

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.