Pana se decide soarta autostrazii Comarnic-Brasov, promisa de vreo 30 de ani, apar alternativele care par mult mai realizabile! Consiliul Judetean Prahova a lansat licitatia pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru „Varianta Ocolitoare Banesti – Valea Doftanei”. Valoarea estimata a achizitiei este de 2.499.000,00 lei fara TVA pentru un traseu estimat la circa 40 km.
Conform anuntului din SEAP, obiectul contractului de servicii consta in elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investitii „Varianta Ocolitoare Banesti – Valea Doftanei” in conformitate cu cerintele din caietul de sarcini şi ale legislatiei in domeniu”. Castigatorul licitatiei va trebui astfel sa realizeze mai multe cerinte, respectiv:
a) Documentatie topo;
b) Expertiza tehnica;
c) Studiu geotehnic;
d) Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investitii „Varianta ocolitoare Banesti-Valea Doftanei”, intocmit in conformitate cu prevederile HG 907/2016;
e) Elaborare documentatii pentru obtinerea avizelor mentionate in Certificatul de Urbanism;
f) Obtinerea certificatului de urbanism si a tuturor avizelor, acordurilor si autorizatiilor specificate in acesta;
g) Studiu de trafic;
h) Studiu hidrogeologic;
i) Analiza de traseu (se solicita doua variante de traseu).
Hotararea realizarii Variantei ocolitoare Banesti – Valea Doftanei a fost luata de Consiliul Judetean Prahova in sedinta din 26 martie 2021, sedinta in cadrul careia a fost adoptata Hotararea nr. 45/2021 privind aprobarea incheierii unui Acord pentru realizarea obiectivului de investitii „Varianta ocolitoare Banesti-Valea Doftanei” de catre UAT-urile judetul Prahova, Municipiul Campina, Comuna Telega, Comuna Brebu, Comuna Sotrile si Comuna Valea Doftanei.
Referat: „Traseele importante – DN 1, DN 1A – sunt aglomerate, cu blocaje locale”
Hotararea nr. 45/2021 a CJ Prahova contine si Referatul de aprobare a proiectului privind Varianta Ocolitoare Banesti-Valea Doftanei, in cuprinsul careia se specifica faptul ca masura construirii acestui obiectiv a fost luata dupa ce s-a identificat ca problema importanta faptul ca traseele importante (DN 1, DN 1A) sunt aglomerate, cu blocaje locale:
„In conformitate cu Planul De Dezvoltare Durabila a Judetului Prahova, in cadrul analizei deficientelor infrastructurii de transport, este identificat un grad ridicat de aglomerare a arterelor principale. S-a identificat ca problema importanta faptul ca traseele importante (DN 1, DN 1A) sunt aglomerate, cu blocaje locale. Comuna Valea Doftanei, cea mai mare localitate din judet, ocupand 6% din suprafata judetului, se bucura de un bogat si diversificat patrimoniu natural, cultural si istoric. Din pacate acestea nu pot fi valorificate datorita infrastructurii precare si lipsei unor legaturi rutiere secundare catre reteaua europena de transport”.
Raport: „Infrastructura rutiera nou infiintata va fi clasificata in categoria drumurilor judetene”
Totodata, conform Raportului la Proiectul de hotarare, de asemenea cuprins in Hotararea nr. 45/2021 a CJ Prahova, proiectul va fi incadrat in categoria drumurilor judetene.
Acesta va viza in principal crearea „unor legaturi rutiere secundare noi prin preluarea fluxurilor majore care tranziteaza zona municipiului Campina spre Valea Doftanei si, in viitor, spre judetul Brasov, in scopul fluidizarii traficului zonal prin reducerea timpului de transport, diminuarea blocajelor rutiere, devierea traficului greu din zonele intens populate si traversarea municipiului Campina, in conditii de siguranta a circulatiei”.
Prin acest proiect de infrastructura se urmareste totodata reducerea emisiilor de poluanti si a impactului negativ asupra mediului urban, prin cresterea fluentei traficului de tranzit, dar si cresterea atractivitatii zonei si atragerea de noi investitori si dezvoltarea economica a zonei adiacente variantei ocolitoare:
„Obiectivul general al proiectului il constituie asigurarea unor legaturi rutiere secundare noi prin preluarea fluxurilor majore care tranziteaza zona municipiului Campina spre Valea Doftanei si, in viitor, spre judetul Brasov,in scopul fluidizarii traficului zonal prin reducerea timpului de transport, diminuarea blocajelor rutiere, devierea traficului greu din zonele intens populate si traversarea municipiului Campina, in conditii de siguranta a circulatiei.
Infrastructura rutiera nou infiintata va fi clasificata in categoria drumurilor judetene conform Ordonantei de Guvern nr.43/1997, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Infrastructura rutiera propusa va fi construita in conformitate cu normele si normativele in vigoare.
Traversarea obstacolelor se va realiza prin poduri sau pasaje, dimensionate la un trafic corespunzator, iar eventualele probleme de stabilitate a malurilor, rambleelor, respectiv debleelor se va asigura prin lucrari de consolidare si amenajari de cursuri de apa.
Pentru ca traficul generat de investitia propusasanu influenteze traficul local se propune racordarea cu DN1 in zona localitatii Banesti, tra versarea raului Doftana si continuarea pe un traseu paralel cu raul pa nala intersectia cu DJ102I.
Din analiza conditiilor specifice zonei, reies urmatoarele:
– punctele de intrare/ iesire din traseul DN1 trebuie sa asigure ocolirea intotalitate a zonelorcu concentratie mare de constructii;
de asemenea, aceste zone de intersectie aduc un plus de integrare in reteaua rutiera existenta prin amplasarea lor in zone cu noduri rutiere existente si in zone cu concentratie scazuta de constructii;
– suprafata relativ plana a terenului cu elemente geometrice putin accentuate, ce permit trasee cu profile optime;
– este necesara analiza si implementarea unor puncte / noduri de acces si iesire a traficului generat de riverani, astfel incat acestasa poata fi canalizat si preluat fara a fi transferat in prealabil pe DN1, crescand astfel fluenta circulatiei.
Toata lucrarea va asigura un nivel de siguranta adecvat atat pentru participantii la trafic, cat si pentru pietoni, iar lucrarile propuse vor respecta normele si legislatia in vigoare.
Realizarea acestei cai de comunicatie moderne urmareste asigurarea conectivitatii comunei Valea Doftanei cu coridoarele europene.
Prin realizarea obiectivului de investitii „Varianta ocolitoare Banesti-Valea Doftanei” se previzioneaza obtinerea urmatoarelor efecte pozitive:
• Fluidizarea circulatiei pentru toate categoriile de vehicule;
• Reducerea timpului de calatorie si cresterea vitezei medii de deplasare pentru asigurarea legaturii;
• Imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului rutier;
• Reducerea numarului de accidente;
• Reducerea emisiilor de poluanti si a impactului negativ asupra mediului urban, prin cresterea fluentei traficului de tranzit;
• Imbunatatirea confortului in timpul calatoriei;
• Cresterea atractivitatii zonei si atragerea de noi investitori;
• Dezvoltarea economica a zonei adiacente variantei ocolitoare;
• Reducerea costurilor de intretinere a strazilor municipiului Campina”