FORD RENUNTA LA MODELUL MONDEO – Gigantul auto accelereaza tranzitia catre productia de masini electrice

Gigantul american Ford a anuntat ca nu va mai produce modelul Mondeo, intrucat producatorul auto isi orienteaza portofoliul pentru Europa spre vehicule electrice si spre SUV-uri, potrivit Financial Times. In acelasi timp, monovolumele Galaxy si S-MAX, asamblate la uzina Ford din Valencia vor continua sa fie puse in vanzare, dar cu sisteme hibride de propulsie.

Compania planuieste ca toate vehiculele de pasageri vandute in Europa si Marea Britanie sa fie complet electrice pana in 2030. Mai mult, fiecare model trebuie sa vina cu o optiune de hibrid sau electric pana in 2026. Ca parte din tranzitie, Ford va renunta la modelul Mondeo la inceputul anului viitor, conform unui anunt lansat joi, 25 martie. Mondeo a fost un succes cand s-a lansat in 1993, iar Ford a reusit sa vanda in total peste 5 milioane de unitati. Vanzarile erau totusi in scadere, iar piata se astepta ca producatorul auto sa renunte la acest model.

Astazi facem un nou pas in calatoria Ford catre electrificare. Oferim o punte catre un viitor complet electric al vehiculelor noastre de pasageri si ne demonstram angajamentul continuu fata de operatiunile de productie din Valencia unde am investit aproximativ trei miliarde de dolari din 2011 pana acum”, a declarat Kieran Cahill, vicepresedinte al Ford Europe.

Consumatorii se schimba, iar preferintele lor se indreapta mai mult spre SUV-uri si crossovere, precum Ford Kuga sau Nissan Qashqai, au precizat reprezentantii Ford.

Circa 40% din vanzarile Ford in Europa in 2020 au fost reprezentate de SUV-uri sau crossovere, fata de 31% in anul anterior.

Compania va muta la sfarsitul lui 2022 productia motorului hibrid Duratec de 2.5 litri aflat in dotarea modelelor Kuga, Galaxy si S-MAX de la uzina mexicana din Chihuahua la cea iberica din Valencia. Tot in Spania vor fi produse in continuare motoarele EcoBoost de 2.0 litri si 2.3 litri pentru care cererea ramane puternica.

Ford mai anunta ca va investi si 5,2 milioane de euro pentru a sprijini cresterea capacitatii de asamblare a bateriilor la Valencia. Aceasta suma se adauga investitiei initiale de 24 milioane de euro anuntata in ianuarie 2020.

Articolul precedentSION, PRIMA MASINA CARE SE INCARCA LA SOARE – Start up-ul german Sono Motors lanseaza masina viitorului: autovehiculul este acoperit cu panouri solare
Articolul următorPROIECTE LEGISLATIVE – Guvernul vrea sa scada povara fiscala aplicata transporturilor feroviare si sa elimine discriminarea fata de rutier

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.