PIATA AUTO NU DA SEMNE DE REVENIRE – Vanzarile de autoturisme noi au scazut in Romania cu 40% in primele luni ale anului 2021

Vanzarile de autoturisme noi au scazut in Romania cu aproape 40% in primele doua luni ale acestui an, comparativ cu intervalul similar din 2020, conform datelor publicate, luni, 15 martie, de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Pe piata nationala, dupa ce, in ultimele patru luni ale anului 2020, au fost consemnate cresteri ale inmatricularilor de autovehicule, anul 2021 a debutat cu o scadere semnificativa in luna ianuarie (-46,6%), urmata de una mai putin grava (-18,8%), in luna februarie.

Topul pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale), dupa doua luni din anul 2021, este condus de Dacia, cu 2.443 de unitati, urmata de Ford (1.832 unitati), Toyota (1.418), Hyundai (1.298), Volkswagen (1.110), Skoda (1.102), Mercedes Benz (938), Renault (921), BMW (629) si Suzuki (552).

APIA mentioneaza in comunicatul publicat luni, 15 martie, ca autoturismele (ce reprezinta circa 78% din totalul pietei) au inregistrat, in luna februarie 2021, un volum de 6.815 de unitati, cu 21,6% mai mic decat in luna similara din 2020. Pe ansamblul primelor doua luni din acest an s-a consemnat o scadere generala de 39,6%, raportat la perioada similara a anului anterior.

Ponderea autoturismelor pe benzina, in scadere, cea a modelelor electrice in crestere

In functie de tipul de combustibil al autoturismelor inmatriculate, la doua luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzina a inregistrat o scadere de -5,5 puncte procentuale fata de perioada similara din 2020, ajungand, astfel, la o pondere de 60,8%. Totodata, autoturismele cu motoare diesel, in scadere usoara de 1,9 puncte procentuale de la an la an, au o cota de 26,1% din total.

Statistica APIA releva faptul ca autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% si hibride plug-in) si cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrica fara incarcare din sursa externa), au ajuns sa detina o cota de piata de 13,1%, in perioada analizata, de 2,3 ori mai mare fata cea pe care o aveau la finalul intervalului similar din anul precedent (5,7%).

Creste ponderea masinilor achizitionate pe firma

Autoturismele verzi au ramas in teritoriu pozitiv, cu un salt de 39,7% in comparatie cu perioada similara a anului trecut, iar cota de piata a ajuns 13,1%, fata de doar 5,7%, cat se inregistra in primele doua luni din 2020.

In ceea ce priveste tipul proprietarului, cele mai multe achizitii de autoturisme au fost realizate, in ianuarie – februarie 2021, de catre persoanele juridice, care acopera 65% din totalul achizitiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 35%.

La categoria de autovehicule comerciale usoare (inclusiv minibuse si pick-up) s-a inregistrat un recul de 14,1%, dupa primele doua luni ale anului in curs, fata de aceeasi perioada din 2020, aceasta scadere fiind mai putin abrupta comparativ cu cea inregistrata de autoturisme (-39,6%), arata datele APIA.

Articolul precedentSE INCHIDE COMPANIA MUNICIPALA MANAGEMENTUL TRANSPORTURILOR– Liberalii au initiat ad hoc un proiect de hotarare de Consiliu General
Articolul următorAEROPORTUL TUZLA, DESCHIS TRAFICULUI AERIAN INTERNATIONAL – Ministerul Transporturilor a elaborat proiectul pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat si a biroului vamal de frontiera

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.