CFR Calatori anunta ca alte 34 de trenuri InterRegio vor deveni trenuri Regio-Expres. Decizia conducerii CFR Calatori de a transforma trenurile InterRegio in Regio-Expres are la baza necesitatea solutionarii nevoilor specifice de transport ale unei largi categorii de transportatori. Concret, Regio-Expres are un tarif scazut, la nivelul trenurilor Regio, insa beneficiaza de viteza si confortul trenurilor InterRegio, precum si de rezervare pentru loc.
Decizia va fi adoptata de la 1 aprilie 2020, trenurile Regio-Expres urmand sa ofere acelasi conform precum cel oferit de InterRegio, urmand sa fie pastrat inclusiv programul orar actual al trenurilor, fara scaderea vitezei de circulatie.
„Ne bucuram ca in sfarsit putem sa va oferim acest serviciu atat de util si care imbunatateste spectaculos raportul calitate-pret al serviciilor noastre”, a declarat Dan M Costescu, directorul general CFR Calatori.
Redam in continuare lista trenurilor vizate de aceasta masura, precum si declaratiile conducerii CFR Calatori:
„Regio-Expres – noul tip de tren intrat in oferta CFR Calatori – a fost gandit sa rezolve nevoile specifice de transport ale unei categorii largi de calatori. Regio-Expres are un tarif scazut, la nivelul trenurilor Regio, insa beneficiaza de viteza si confortul trenurilor InterRegio, precum si de rezervare pentru loc.
Tinem cont de parerea calatorilor nostri prin deciziile pe care le luam, iar dorinta noastra este de a creste accesibilitatea la trenurile noastre. Astfel, in Anul European al cailor ferate, CFR Calatori vine in intampinarea nevoilor de calatorie prin transformarea, din 1 aprilie 2021, a inca unui pachet consistent de 34 de trenuri Interregio (IR), in regim de trenuri Regio-Expres (RE).
De ce sa circuli cu trenurile Regio-Expres?
Trenurile transformate in RE vor avea in continuare acelasi nivel de confort si facilitati oferite de anterioarele trenuri IR. Practic, calatorii vor avea ocazia sa calatoreasca la confort de IR la tarife mai mici, de tren Regio cu rezervarea locului. De asemenea, se vor mentine orele şi in mare parte statiile de plecari/sosiri, fara scaderea vitezei de circulatie.
“Suntem mereu atenti la calatorii nostri. Orele si zilele voastre preferate de plecare, durata si conditiile de calatorie sunt mereu prioritatile noastre si de aceea tinem legatura cu voi, iar opinia voastra este intotdeauna reflectata in deciziile pe care CFR Calatori le ia. Un bun exemplu il reprezinta pachetul consistent de 34 de trenuri, care incepand cu 1 aprilie circula in regim de Regio-Expres, un tip de tren care rezolva nevoile specifice de transport ale unei categorii largi de calatori.
Pe intelesul tuturor, Regio-Expres este echivalentul trenului Accelerat clasic, conceput sa umple golul intre Regio si InterRegio care reprezinta echivalentul fostelor trenuri Personale si respectiv Rapide. Ne bucuram ca in sfarsit putem sa va oferim acest serviciu atat de util si care imbunatateste spectaculos raportul calitate-pret al serviciilor noastre”, a declarat Dan M Costescu, directorul general CFR Calatori.
Lista trenurilor IR care vor deveni RE:
- IR 1557 Bucuresti Nord – Ploiesti Sud devine RE 5041 Bucuresti Nord (plecare 20:48) – Ploiesti Sud (sosire 21:37)
- IR 1558 Buzau – Bucuresti Nord devine RE 5042 Buzau (plecare 06:40) – Bucuresti Nord (sosire 08:35)
- IR 1559 Bucuresti Nord – Buzau devine RE 5043 Bucuresti Nord (plecare 20:10) – Buzau (sosire 22:03)
- IR 1576 Galati – Bucuresti Nord devine RE 7002 Galati (plecare 17:30) – Bucuresti Nord (sosire 21:35)
- IR 1577 Bucuresti Nord – Galati devine RE 7001 Bucuresti Nord (plecare 18:09) – Galati (sosire 22:10)
- IR 1588 Medgidia – Bucuresti Nord devine RE 8008 Medgidia (plecare 16:34) – Bucuresti Nord (sosire 18:51)
- IR 1589 Bucuresti Nord – Medgidia devine RE 8007 Bucuresti Nord (plecare 06:34) – Medgidia (sosire 08:49)
- IR1590 Drobeta Turnu Severin – Bucuresti Nord devine RE 9014 Drobeta Turnu Severin (plecare 14:18) – Bucuresti Nord (sosire 20:09)
- IR 1593 Bucuresti Nord – Craiova devine RE 9007 Bucuresti Nord (plecare 17:25) – Craiova (sosire 20:49)
- IR 1630 Brasov – Bucuresti Nord devine RE 3014 Brasov (plecare 04:55) – Bucuresti Nord (sosire 07:36)
- IR 1638 Cluj Napoca – Dej Calatori devine RE 4010 Cluj Napoca (plecare 19:15) – Dej Calatori (sosire 20:21)
- IR 1639 Dej Calatori – Cluj Napoca devine RE 4009 Dej Calatori (plecare 06:41) – Cluj Napoca (sosire 07:50)
- IR 1648 Saratel – Bistrita Nord devine RE 4008 Saratel (plecare 05:30) – Bistrita Nord (sosire 05:42)
- IR 1649 Bistrita Nord – Saratel devine RE 4007 Bistrita Nord (plecare 21:45) – Saratel (sosire 21:57)
- IR 1745 Bucuresti Nord – Cluj Napoca – Baia Mare pe distanta Cluj Napoca – Baia Mare devine RE 4005 Cluj Napoca (plecare 15:44) – Baia Mare (sosire 20:00) si ramura de la trenul IR 1745.
- IR 1746 Baia Mare – Cluj Napoca – Bucuresti Nord pe distanta Baia Mare – Cluj Napoca devine RE 4006 Baia Mare (plecare 05:40) – Cluj Napoca (sosire 09:47) si ramura pentru IR 1746 Baia Mare – Cluj Napoca.
- IR 1748 Cluj Napoca – Targu Mures devine RE 4012 Cluj Napoca (plecare 16:40) – Targu Mures (sosire 19:26)
- IR 1749 Targu Mures – Cluj Napoca devine RE 4011 Targu Mures (plecare 11:29) – Cluj Napoca (sosire 14:12)
- IR 1818 Timisoara Nord – Simeria – Targu Mures. Va circula ca RE 4014 pe distanta Timisoara Nord (plecare 06:20) – Simeria (sosire 09:49), iar in Simeria formeaza trenul RE 4016 pe distanta Simeria (plecare 09:54) – Targu Mures (sosire 13:02)
- IR 1819 Targu Mures – Simeria – Timisoara Nord. Va circula ca RE 4013 pe distanta Targu Mures (plecare 16:14) – Simeria (sosire 19:27), iar in Simeria formeaza trenul RE 4015 pe distanta Simeria (plecare 19:37) – Timisoara Nord (sosire 23:44).
- IR 1825 Bucuresti Nord – Targu Jiu devine RE 9015 Bucuresti Nord (plecare 14:45) – Targu Jiu (sosire 20:20)
- IR 1826 Targu Jiu – Bucuresti Nord devine RE 9016 Targu Jiu (plecare 05:00) – Bucuresti Nord (sosire 10:46)
- IR 1863 Iasi – Galati devine RE 6001 Iasi (plecare 08:00) – Galati (sosire 12:25)
- IR 1866 Galati – Iasi devine RE 6002 Galati (plecare 16:42) – Iasi (sosire 21:00)
- IR 1891 Bucuresti Nord– Craiova devine RE 9033 Bucuresti Nord (plecare 05:50) – Craiova (sosire 10:44)
- IR 1892 Craiova – Bucuresti Nord devine RE 9034 Craiova (plecare 07:20) – Bucuresti Nord (sosire 11:40)
- IR 1893 Bucuresti Nord – Craiova devine RE 9035 Bucuresti Nord (plecare 13:30) – Craiova (sosire 18:39)
- IR 1894 Craiova – Bucuresti Nord devine RE 9036 Craiova (plecare 12:05) – Bucuresti Nord (sosire 16:43)
- IR 1895 Bucuresti Nord – Craiova devine RE 9037 Bucuresti Nord (plecare 15:30) – Craiova (sosire 20:10)
- IR 1896 Craiova – Bucuresti Nord devine RE 9038 Craiova (plecare 16:15) – Bucuresti Nord (sosire 20:41)
- IR 1923 Mangalia – Bucuresti Nord – Sibiu pe distanta Mangalia – Bucuresti Nord devine RE 8006 Mangalia (plecare 18:10) – Bucuresti Nord (sosire 22:35) si ramura pentru IR 1923 Bucuresti Nord – Sibiu.
- IR 1924 Sibiu – Bucuresti Nord – Mangalia pe distanta Bucuresti Nord – Mangalia devine RE 8005 Bucuresti Nord (plecare 03:22) – Mangalia (sosire 07:47) si ramura de la IR 1924 Sibiu – Bucuresti Nord.
- IR 1970 Galati – Constanta devine RE 7082 Galati (plecare 05:35) – Constanta (sosire 09:03)
- IR 1971 Constanta – Galati devine RE 7081 Constanta (plecare 18:30) – Galati (sosire 22:21)
Pachetul de trenuri anuntat mai sus se adauga trenurilor InterRegio de pe ruta Titu – Targoviste si retur care circula deja din luna februarie ca trenuri Regio-Expres, serviciile de transport pe acesta relatie fiind asigurate doar cu trenuri Regio si Regio-Expres, pentru creşterea accesibilitatii la calatoria cu trenul.
Pentru a facilita deplasarile calatorilor nostri, mare parte dintre trenurile cu plecare din Bucuresti care au inregistrat cresteri ale cererii de transport spre Pitesti si respectiv Bucuresti – Pitesti – Craiova si retur, sunt formate din locomotiva si vagoane, iar altele circula deja in regim de tren Regio-Expres. Desigur, si aceste trenuri RE au duratele de parcurs mai scurte, mai putine opriri si confort sporit de InterRegio.
Biletele pot fi achizitionate utilizand urmatoarele canale:
- online de pe cfrcalatori.ro;
- de la automatele de vanzare bilete din gari;
- direct de la casele de bilete din gari si distribuitori autorizati (agentii de turism), unde este recomandata pastrarea distantei fata de celelalte persoane.