Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat vineri, 5 martie, intr-un comunicat de presa, ca firma austriaca Porr Construct este castigatoarea licitatiei pentru proiectul „Proiectare si executie Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges”, in valoare de aproximativ 1,67 miliarde de lei fara TVA. Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a precizat, la randul sau, ca este aceeasi firma care executa in prezent lucrarile la Lotul 1, intre Sibiu si Boita.
CNAIR mai precizeaza, in comunicat, ca adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului avand ca obiect „Proiectare si executie Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges” au fost transmise joi, 4 martie 2021.
„Ofertantul desemnat castigator este S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L., cu pretul de 1.678.873.121,77 Lei fara TVA. Durata contractului este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 de luni perioada de executie a lucrarilor. Perioada de garantie a acestora este de 10 ani”, se arata in comunicat.
Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru „Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges”, in lungime de 9,86 km, in conformitate cu prevederile contractului de proiectare si executie.
Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges presupune mai multe lucrari de arta cu o complexitate ridicata
In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta cu o complexitate ridicata, mentioneaza CNAIR. Astfel, Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges, presupune construirea a 12 poduri, pasaje si/sau viaducte, avand o lungime medie de 230 de metri, dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km. 84+341, in lungime de 630 de metri. Contractul mai presupune construirea unui Tunel in lungime de 1350 de m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
„In perioada urmatoare, dupa indeplinirea termenelor legale privind formularea contestatiilor, precum si dupa solutionarea eventualelor contestatii/ plangeri formulate in cadrul prezentei proceduri de atribuire, ofertantul castigator va fi invitat la sediul CNAIR S.A pentru semnarea contractului, odata cu finalizarea procesului de avizare a acestuia”, mai precizeaza CNAIR.
La randul sau, ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a precizat la Digi24 ca firma castigatoare mai are in lucru un lot din Autostrada Sibiu-Pitesti.
„Este aceeasi firma austriaca care executa in prezent lucrarile la Lotul 1, intre Sibiu si Boita. Asteptam 10 zile sa vedem daca se depun contestatii. Daca nu, semnam contractul pentru acest lot. E un lot intr-o zona foarte dificila, predispusa alunecarilor de teren. Desi are doar 10 kilometri, este esential, pentru ca face traversarea intre Valea Argesului si Valea Topologului, are un tunel de 1,3 kilometri”, a spus Drula.
In maxim trei luni vor incepe lucrarile la Lotul 5 al Autostrazii Pitesti- Sibiu, iar loturile 2 si 3 sunt in procedura de licitatie
Drula a mai spus ca din aceasta primavara vor incepe lucrarile la Lotul 5 al Autostrazii Pitesti- Sibiu, iar loturile 2 si 3 sunt in procedura de licitatie. Ministrul Transporturilor a vorbit si despre autostrada Bucuresti-Brasov.
„Am spus ca a fost campionat de studii de fezabilitate. Or fi fost in general in Romania. Din pacate, pe aceasta autostrada ultimul studiu de fezabilitate dateaza din 2005. Este un studiu mai sumar. A ramas studiul de fezabilitate din 2005 pentru ca de atunci au fost foarte multe incercari de parteneriat public privat. Cate doi-trei ani proiectul a fost blocat inclusiv in discursul public al decidentilor zilei”, a spus Drula.
El a adaugat ca a fost semnat contractul de proiectare pentru segmentul de autostrada Bucuresti – Brasov.
„Acum chiar am facut un pas concret, pe 12 februarie a fost semnat contractul de proiectare al autostrazii, asta inseamna ca vom avea toata partea din spate, viaducte, tuneluri, vom avea efectiv proiectul lor, asa cum faci proiectul unei case. Si apoi putem cauta un constructor. In momentul de fata aceasta munca nu a fost facuta si daca nu a fost facuta nu poti trimite un excavator direct in teren”, a spus Drula.
Drula mai spune ca i-a cerut proiectantului, care incepe contractul semnat pe 12 februarie, i-a cerut sa livreze zonele critice, cum ar fi centura Comarnic, zona de la Ploiesti, mai repede decat termenele contractuale.