PROIECT AMBITIOS – CCIR despre Autostrada Dunare – Marea Egee: Este o oportunitate pe care Romania nu trebuie sa o rateze

Presedintele Camerei de Comert si Industrie (CCIR), Mihai Daraban (foto), a avut o intalnire de lucru cu reprezentantii companiei bulgare Large Infrastructure Projects, care au prezentat unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructura regionala, respectiv autostrada Dunare – Marea Egee, un tronson din aceasta urmand sa conecteze Bucurestiul cu reteaua de autostrazi deja existenta in Bulgaria si Grecia.

Discutiile au avut ca scop identificarea unor solutii optime de revitalizare a schimburilor comerciale care se desfasoara in partea de Nord-Est si cea de Sud-Est a Europei, mai exact intre Marea Baltica si Marea Egee, se arata intr-un comunicat publicat joi, 25 februarie pe pagina web a CCIR.

Lipsa unei infrastructuri adecvate in Romania continua sa puna mari probleme dezvoltarii mediului de afaceri autohton. De aceea, un proiect atat de ambitios ca acesta este nu numai oportun, ci chiar vital pentru dezvoltarea noastra economica. Proiectul propus de catre oamenii de afaceri bulgari se va bucura de sprijinul CCIR, urmand sa identificam impreuna modalitatile de punere in practica a acestuia. Este o oportunitate pe care Romania nu trebuie sa o rateze, mai ales pentru ca o astfel de autostrada, odata finalizata, va transforma si Dunarea intr-un coridor comercial important si, implicit, va dezvolta Portul Constanta. Totodata, Bucurestiul va fi legat direct cu autostrazile Hemus, Trakia si Maritsa din Bulgaria, iar mai apoi cu Egnatia Odos din Grecia, ceea ce se va traduce intr-o crestere substantiala a volumului comercial cu aceste stat”, a declarat Mihai Daraban.

La randul sau, directorul general Large Infrastructure Projects, Roumen Markov, a precizat ca proiectul Aegean to Baltic Sea Connection & Danube (ABC + De) are ca scop conectarea prin autostrazi si drumuri a partilor nord-estice si sud-estice ale Europei, astfel incat tranzitarea cu masina din regiunea Baltica pana la Marea Egee sa devina o realitate de zi cu zi.

In prezent, acest drum este foarte dificil de realizat, autostrazile fiind rare, inexistente sau nefiind interconectate. De aceea, autostrada Dunare – Marea Egee reprezinta o prioritate, fiind componenta esentiala a intregului proiect paneuropean, a precizat Roumen Markov.

Articolul precedentTAROM VREA UN IMPRUMUT DE 20 MILIOANE DE EURO – Conducerea operatorului aerian negociaza conditiile de contractare
Articolul următorS-A FINALIZAT REEVALUAREA OFERTELOR – CNAIR anunta castigatorul licitatiei pentru proiectarea si executia lotului 4 al drumului expres Craiova – Pitesti

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.