Ministrul Transporturilor, Catalin Drula (foto), a facut declaratii dure cu privire la managementul Aeroportului Otopeni, fara a uita sa vizeze si conducerea Metrorex. Aflat vineri, 19 februarie, la evenimentul de redeschidere a pistei numarul 2 a aeroportului, dupa lucrarile de modernizare, ministrul a criticat primele discretionare „de milioane de lei” date in anul pandemiei si achizitiile de telefoane de lux oferite „clientelei” de catre conducerea aeroportului. Drula mai spune ca e nemultumit de managementul Metrorex, care pare ca e „in buzunarul de la piept al domnului Radoi” si ca va lua masuri.
Ministrul a sustinut ca a fost ca intr-un an cu pierderi foarte mari pentru Aeroportul International „Henri Coanda” si ca nu s-au ajustat cheltuielile pe partea de personal si aceeasi situatie este si la Metrorex, unde conducerea actuala pare cumva ca este „in buzunarul de la piept al domnului Radoi”. El a avertizat ca va lua masuri si acolo in perioada imediat urmatoare.
Drula, nemultumit de primele de milioane de lei date angajatilor Aeroportului Otopeni
„Toata lumea a strans cureaua in Romania, s-a trecut la program de 4 zile din 5, in alte locuri s-a mers in somaj tehnic, iar unii oameni chiar si-au pierdut locul de munca, la aeroport nu s-au facut aceste masuri de ajustare. Chiar s-au dat prime discretionare de milioane de lei anul trecut, iar sarcina noului management este sa faca pentru anul acesta un buget echilibrat. Nu putem sa avem intr-un an in care sunt pierderi si in care nu suntem intr-un an normal spre exemplu bonusuri. De asemenea, nu putem sa cumparam nu stiu cate zeci, sute de ultimul model de telefon care costa 1.500 de euro si pe care sa-l distribuim la toti prietenii si la toata clientela. Asta nu este un sac fara fund, aici nu este un loc unde e bine asa, cand avem un prieten sau o prietena sa-l plasam si sa vina. Am zero toleranta la lucrurile astea si nu se vor mai intampla”, a avertizat Drula, citat de Agerpres.
Ministrul Transporturilor a sustinut ca nu este multumit nici de managementul actual al Metrorex, unde se inregistreaza o situatie similara, si a dat asigurari ca vor fi luate masuri in perioada imediat urmatoare.
Ministrul Transporturilor spune ca este nemultumit de managementul Metrorex si ca „va lua masuri”
„Si la Metrorex este aceeasi situatie de care vorbeam, de dezechilibru bugetar. A fost o situatie de clientelism, de salarii bune care, in afara de cei care muncesc efectiv, sunt foarte multi pe langa si pe principiul de un loc bun – un salariu caldut si o toleranta a administratiilor succesive la cresteri salariale nefondate s-a ajuns intr-o situatie de dezechilibru major. A crescut bugetul de salarii, de cheltuieli cu personalul de la 300 de milioane (de lei – n. r.) la 900 de milioane (de lei – n. r.), aproape de trei ori in 5 ani. Daca mai spuneti o industrie din Romania, orice loc unde sa fi crescut masa salariala fara ca si compania respectiva sa fi crescut de trei ori in termen de cota de piata – si asta nu s-a intamplat. Veniturile la Metrorex au ramas constante, chiar si in anii buni, si nu au crescut deloc. Nu sunt multumit de managementul actual al Metrorex, ba chiar pare cumva ca sunt in buzunarul de la piept al domnului Radoi, acest vesnic lider de sindicat, sef de cartel si vom lua masuri si acolo in perioada imediat urmatoare. Le veti vedea si le vom anunta la momentul respectiv”, a sustinut ministrul.
Pista nr. 2 a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti a fost redeschisa vineri, 18 februarie, pentru traficul aerian, ca urmare a finalizarii si receptionarii lucrarilor la obiectivul de investitii „Modernizare a pistei 08L-26R si resistematizarea zonei de siguranta aferente (inclusiv la caile de rulare N, W, V, O)’”.
Pista are o lungime de 3,5 kilometri, latimea de 60 de metri, din care 45 de metri reprezinta suprafata portanta si acostamente de 7,5 metri. A fost construita in 1987 si a beneficiat de o reparatie capitala in 1997, pana la actuala modernizare fiind derulate numai lucrari de mentenanta.
La eveniment au participat viceprim-ministrul Dan Barna, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Catalin Drula, precum si reprezentanti ai constructorului si ai altor entitati din domeniul aeronautic.
Prin finalizarea acestor lucrari de reparatii capitale si modernizare, capacitatea portanta PCN s-a ridicat de la 80 la 93 R/D/W/T, iar capacitatea de procesare zboruri pentru aceasta pista a crescut cu 20%.
Lucrarile de consultanta si de executie, in valoare cumulata de aproximativ 127 milioane de lei, au fost efectuate de SC Porr Construct SRL (antreprenor general) si de SC Consitrans SRL (consultant), in baza unor contracte atribuite prin licitatie publica. Lucrarile de modernizare au fost finalizate in 5 luni de la inceperea acestora si au o garantie de 73 de luni.