SUV-ul de clasa B Ford Puma, construit la Craiova, a depasit in ianuarie 2021, pentru prima data de la lansarea sa, doua dintre modelele Dacia cu care concureaza pe piata interna – Sandero si Duster, rezulta din cifrele privind inmatricularile, transmise de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) intr-un comunicat din 15 februarie. Astfel, Ford reuseste sa creasca de 13 ori numarul inmatricularilor modelului Ford Puma, in raport cu ianuarie 2020, pana la 237 de unitati in prima luna a anului 2021.
Pe primul loc, asa cum se intampla inca de la lansarea sa, s-a aflat Dacia Logan, cu 365 automobile inmatriculate in ianuarie 2021, iar pe locul 3 s-a situat un alt model de la Ford, Focus (225 unitati).
„Cu cele 365 unitati inmatriculate in prima luna a anului 2021, Dacia Logan este pe primul loc (dar, in scadere cu 75,8% comparativ cu ianuarie 2020), urmata de Ford Puma, 237 unitati (cu o crestere de 13 ori comparativ cu volumul din ian. 2020), Ford Focus cu 225 unitati (in scadere cu 16,0%), Hvundai 120, 202 unitati (-28,4% comparativ cu ian. 2020) si Dacia Sandero 189 unitati (-79,7% comparativ cu ian.202)”, potrivit comunicatului APIA.
Ford Puma, al doilea SUV intrat in productie la Craiova, pe un puternic trend de crestere
Ford Puma este al doilea SUV intrat in productie la Craiova, alaturi de EcoSport, si are preturi care depasesc modelul concurent, Duster, produs de Dacia. Lansat in urma cu mai putin de doi ani, Puma se bucura de un succes important pe pietele din Europa, numarandu-se printre cele mai vandute SUV-uri de clasa B de pe continent.
Dacia Sandero, care de obicei se afla pe locul 2, a cazut pe locul 5, modelul produs in Maroc si la Mioveni fiind afectat de schimbarea de generatii de automobile, inclusiv in stocurile dealerilor. In acelasi timp, Dacia Duster, a coborat abrupt de pe locurile 2-3 pe locul 9, cu numai 153 de unitati inmatriculate in ianuarie 2021.
Dacia se mentine pe primul loc in topul inmatricularilor de autoturisme, insa e marcata de un declin puternic
Totusi, rezulta din datele publicate de APIA, in top-ul pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale) in prima luna a anului 2021 Dacia ramane pe locul 1 cu 1.160 unitati, urmata de catre Ford (987 unitati), Toyota (764 unitati), Hyundai (661 unitati), Volkswagen (542 unitati), Skoda (468 unitati) si Mercedes (465 unitati).
Autoturismele (care reprezinta cca. 77% din total) au inregistrat, in luna ianuarie 2021, un volum de 5.913 unitati, cu 52,2% mai mic decat in luna similara din 2020, se precizeaza in comunicat.
Dacia conduce in continuare si la capitolul inmatriculari autoturisme, insa este in scadere puternica, in timp ce Ford este pe un puternic trend de crestere. Explicatia declinului Dacia, mai precis a modelelor mai vechi ale producatorului, ar putea fi legata de schimbarile legislative suprapuse: au intrat in vigoare atat standardul de emisii Euro 6d full, cat si tintele de emisii de CO2, in calcul 100%, impuse de Uniunea Europeana constructorilor de automobile pentru flotele vandute.
„Datele de inmatriculari aferente primei luni din 2021, ne arata un top 10 relativ diferit de cel de pana acum, condus de catre Dacia, cu 914 unitati (-74,4% fata de 2020, cota de piata 15,5%), urmata de catre Ford 734 unitati (+31,3%, cota de piata 12,4%), Tovota 705 unitati (+8,1%, cota de piata 11,9%), Hvundai 661 unitati (-25,2%, cota de piata 11,2%) Skoda 468 unitati (-54,5%, cota de piata 7,9%), si Volkswaqen 452 unitati (-65,8%, cota de piata 7,6%)”, rezulta din comunicatul APIA.
„In ceea ce priveste achizitiile de autoturisme noi in Europa, este relevanta situatia din principalele tari (care acopera peste 76% din piata auto europeana) acestea inregistrand, de asemenea, in luna lanuarie a acestui an, evolutii negative comparativ cu luna similara a anului 2020, astfel: Franta (-5,8%), Germania (-31,1%) ltalia (-14%), Olanda (-20,0%), Spania (-51,1%) si UK ( -39,9%)”, se arata in comunicatul APIA.