S-a turnat primul strat de asfalt pe cel mai mare pasaj de pe Centura Capitalei, pasajul Oltenitei – Popesti-Leordeni, unde s-au efectuat si lucrari de drum si consolidari. Conform graficului de executie asumat de catre constructor, pasajul va fi dat in trafic pana la sfarsitul lunii aprilie 2023.
”Au fost finalizate urmatoarele lucrari la pasajul Oltenitei – Popesti-Leordeni, precum si lucrari de drum si consolidari:
- asternerea primului strat de asfalt (stratul de baza) aferent rampei de coborare spre Berceni, rampei de urcare spre Glina si rampei de acces Bucuresti. Pe rampa de coborare spre Glina, a fost executat si stratul de uzura;
- turnarea tuturor etapelor placii de suprabetonare aferente inelului central si rampelor, precum si montarea tuturor liselor prefabricate;
- executia hidroizolatiei pasajului si protectia acesteia pe o suprafata de aproximativ 80% din suprafata totala;
- montarea stalpilor si liselor pentru parapetele de siguranta de tip H4b in zona rampelor de acces ale pasajului si pe inelul central, exceptand zona rosturilor de dilatatie;
- armarea, cofrarea si betonarea elementelor de coronament si montarea liselor prefabricate aferente rampei de acces Oltenita”, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.
De asemenea, s-a asternut primul strat de asfalt pe Centura Bucuresti, intre km 29+500 si km 31+190 si s-a realizat integral largirea si asternerea primului strat de asfalt pentru partea stanga a Centurii Bucuresti.
A avut loc totodata asternerea celui de-al doilea strat de asfalt pe toata latimea pe sectorul cuprins intre km 31+180 si km 33+190 al Centurii Bucuresti, precum si executarea fundatiei adancite de parapet si inceperea montarii acestuia pe sectorul cuprins intre km 30+540 si km 33+190 al Centurii Bucuresti (partea dreapta).
Alte lucrari efectuate:
- executarea stratului de forma si fundatiei de balast pe sectorul cuprins intre km 0+000 si km 0+460 al DN4 (partea stanga), precum si asternerea primului strat de asfalt pe aproximativ 50% din giratia dinspre Popesti-Leordeni;
- executarea in proportie de 70% a trotuarului aferent Centurii Bucuresti (partea stanga) si continuarea lucrarilor necesare acceselor la proprietati;
- executarea gropilor de lansare/iesire necesare subtraversarii CF si CB si continuarea lucrarilor la reteaua de canalizare pluviala;
- aprovizionarea cu cele 3 separatoare de hidrocarburi cu capacitate de aproximativ 130.000 litri fiecare si cu cele 6 pompe cu care va fi echipat bazinul de retentie.
”Conform graficului de executie a lucrarilor asumat de catre constructor, vom da in trafic acest pasaj pana la sfarsitul lunii aprilie 2023”, anunta Scriosteanu.
Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.
Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.
Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.
Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.
Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.
Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost scoasa la licitatie in mai 2017.
Nodul rutier Centura Bucuresti – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat si presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zona, inclusiv traficul feroviar.
Traseul amenajarii nodului rutier se desfasoara intre km 29+500 si km 33+190, pe actuala centura a Capitalei.