Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta ca tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti este realizat in proportie de 52 – 53%. Acesta e nemultumit insa de constructorul italian Tirrena Scavi, care are deja doua certificate negative si care in ultima perioada, sustine ministrul Grindeanu, „nu au mai facut aproape nimic” la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitesti.
„Pe tronsonul 1 lucrarile sunt cam la 52-53% din realizare, doar ca in ultima perioada cei de la Tirrena Scavi nu au facut aproape nimic. Au primit doua certificate negative. In perioada urmatoare, conform legii, il vor primi si pe al treilea. In schimb, pe tronsonul 2 se circula deja. Pe tronsonul 3 se lucreaza foarte bine si, de asemenea, progresul este bun si pe tronsonul 4. Sa stiti ca nu sunt adeptul ca de pe pozitia de ministru sa fac show in fata camerelor de luat vederi, sa rup contracte si dupa aceea sa ne chinuim la CNAIR vreo 2-3 ani pana cand gasesc pe altcineva sa reia acel contract din stadiul ramas. Incerc de fiecare data sa gasesc solutiile cele mai potrivite, astfel incat lucrurile sa mearga mai departe”, a declarat Grindeanu.
Vorbind de rezilierea contractului cu societatea italiana, oficialul a spus ca nu vrea sa se antepronunte.
”Eu mi-as dori sa nu fie cazul (sa rezilieze contractual, n.r.), mi-as dori sa se termine cat de repede si acest prim tronson pentru ca la anul in mod sigur se va da drumul la tronsonul 3 si se va inainta foarte mult pe tronsoanele 2,3 si 4, il stim pe constructorul pe care il felicitam, a spus ca incearca inclusiv tronsonul 4 sa il finalizeze pana la finalul anului 2023. Cel mai prost lucru este sa nu iei nicio decizie. Si atunci vom intra pe acest calendar, cu toate riscurile, daca lucrurile nu se vor imbunatati”, a afirmat ministrul Sorin Grindeanu.
Aceeasi companie mai are lucrari, la unele dintre ele mobilizarea fiind ceva mai mare.
Anul viitor se va circula si pe tronsonul 3, iar constructorul sustine ca ar putea finaliza si tronsonul 4, potrivit ministrului.
„Apelurile mele catre aceasta companie (Tirrena Scavi) nu doar pentru aceasta lucrare, ci si pentru Centura Timisoarei (e aceeasi companie care lucreaza si acolo) si mai are un contract cu CNAIR pentru DN2-A2, pe centura Bucurestiului pe zona de nord – au fost de a schimba ritmul de lucru. Daca pe Centura Timisoarei pot spune ca au inceput sa lucreze mai bine, pe celelalte doua proiecte lucrurile nu merg bine. Mi-as dori sa se termine cat de repede si acest tronson, pentru ca la anul in mod sigur se va da drumul la tronsonul 3 si se va inainta foarte mult la tronsonul 4. Chiar merita felicitat constructorul de pe tronsoanele 2, 3 si 4, care spunea ca inclusiv tronsonul 4 incearca sa il finalizeze pana la sfarsitul anului 2023”, a mai spus Sorin Grindeanu.
In anul 2024 se va putea deschide circulatia pe intreg drumul expres, potrivit promisiunilor autoritatilor.
DX12 este primul drum expres aflat in constructie in Romania, pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18 km.
Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens si este impartit in 4 tronsoane. Lucrarile prevad realizarea a 10 intersectii rutiere si a 75 de poduri si pasaje.
Tronsonul 1 care ajunge pana la Bals a obtinut deja o amanare de 1 an de la prima estimare de finalizare a lucrarilor. Pe santier, in timpul excavarilor a fost descoperit un sit arhelogic, iar traseul a trebuit sa fie modificat. Investitia pe drumul de 17 km dintre Craiova si Bals se ridica la peste 358 de milioane de lei fara TVA.
Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km, cu punct de inceput limita dintre judetele Dolj si Olt, iar cu punct final Municipiul Slatina, la intersectia cu DN 65. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.
Tronsonul 3 are 31,75 de km si se desfasoara pe teritoriul judetului Olt, cu punct de inceput zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare) si cu punct final limita judetelor Olt si Arges. Sunt traversate localitatile Barasti, Colonesti, Optasi-Magura, Priseaca, Scornicesti, Tatulesti si Valea Mare, din judetul Olt.
Tronsonul 4 are o lungime de 31,8 km, cu punct de inceput localitatea Colonesti si punct final aproximativ km 103 al autostrazii. Traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja din judetul Arges.