CONTRACT ATRIBUIT PENTRU PRIMA SECTIUNE DIN TRONSONUL CLUJ NAPOCA-ORADEA -EPISCOPIA BIHOR – CFR a semnat contractul de 2,11 miliarde lei pentru electrificarea si modernizarea caii ferate pe sectiunea Poieni – Alesd, de 52,74 km

CFR a semnat primul contract pentru electrificarea si modernizarea caii ferate pe sectiunea POIENI – ALESD (52,74 km). Contractul se ridica la 2,11 miliarde lei.

Constructor este asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN, pentru lot 3 Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

CFR SA a semnat primul contract de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare, in valoare de 2,11 miliarde lei, pentru LOTUL 3 POIENI – ALESD, aferent obiectivului de investitii “Electrificarea si reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finantat cu fonduri nerambursabile prevazute in Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil”, anunta compania.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni (6 luni proiectare si 36 luni executie).

Semnarea contractului pentru electrificarea si modernizarea sectiunii POIENI – ALESD, un prim lot, din cele 4 care vizeaza intregul tronson Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, reprezinta startul in implementarea proiectelor majore de infrastructura feroviara din Regiunea de Nord – Vest. Prin electrificarea si modernizarea caii ferate intre Cluj Napoca si Episcopia Bihor vom asigura calatorilor conditii de transport la standarde europene, vom contribui semnificativ la descongestionarea traficului feroviar, in special a celui de marfa, din zona de frontiera Curtici si resim sa le oferim tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poarta feroviara moderna spre si dinspre vest”, spune Ion Simu Alexandru, directorul general al CFR SA.

Linia de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera beneficiaza de finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Valoarea contractului (proiectare si executie) este de 2,11 miliarde lei, cu finantare din fonduri nerambursabile PNRR.

OBIECTIVE:

  • lucrari de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe sectiunea POIENI – ALESD, in lungime de 52,74 km
  • modernizare statiile Bratca si Alesd, 7 halte de miscare – Ciucea, Lacu Crisului, Piatra Craiului, Bulz, Suncuius, Vadu Crisului, Butan -, 6 puncte de oprire – Valea Draganului, Negreni, Stana de Vale, Balnaca, Vadu Crisului, Alesd
  • modernizare lucrari de arta – 10 poduri/91 podete/2 tuneluri – Suncuius (191 m), Pestera (86,20 m)
  • 2 pasaje denivelate noi, la km 571+588 si km 590+950
  • sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferata
  • lucrari specifice de exploatare feroviara, prin construirea unei cladiri de mentenanta
  • lucrari de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) pe intregul traseu.

De asemenea, in cadrul lucrarilor aferente sectiunii POIENI – ALESD sunt incluse urmatoarele obiective de utilitate publica si feroviara:

  • pasarele pietonale in statiile CF Bratca si Alesd;
  • cladire de calatori nou-proiectata in Hm Ciucea;
  • panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 32,635 km;
  • cladire de mentenanta nou – proiectata in Hm Ciucea;
  • rampe de incarcare-descarcare in statiile Bratca si Alesd, dar si in Hm Ciucea, Piatra Craiului, Vadu Crisului;
  • substatie de tractiune noua in zona Hm Butan.

Obiectivul general al obiectivului electrificarea si reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,7 km)

  • cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 160 km/h si 120 km/h pe intregul tronson;
  • modernizarea statiilor (inclusiv haltele de miscare)
  • modernizarea cladirilor statiilor de calatori, inclusiv construirea de pasarele si/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
  • modernizare poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terasamentelor;
  • facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;
  • montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
  • modernizarea instalatiilor de electrificare (25 kV) pe toata lungimea tronsonului;
  • maximizarea capacitatii de tranzit;
  • asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare
  • instalatii de centralizare electronica noi, in statii, si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicatii.

De asemenea, trei societati romanesti au depus oferte la licitatia pentru lucrarile de reparatii, reabilitare si restaurare a cladirii de calatori din gara Curtea de Arges.

Ofertanti sunt STEFA STEEL SOLUTIONS SRL si asocierea EURAS – ARHING SRL.

Gara Regala din Curtea de Arges, cladire arhitecturala, care imbina elemente din trei stiluri diferite (romanic, bizantin si clasic romanesc), este declarata monument istoric de importanta nationala si se regaseste in Lista Monumentelor Istorice.

Obiective generale ale celor doua etape (proiectare si executie lucrari):

  • lucrari de reparatii si consolidare a structurii de rezistenta;
  • lucrari de restaurare/finisaje componente artistice din lemn, piatra, ceramic, metal;
  • lucrari de inlocuire a invelitorii, asterelii si a sistemului de colectare ape;
  • lucrari la reparatii locale si biocidare la sarpanta;
  • lucrari de instalatii electrice, termice si sanitare.

Valoarea estimata este de 10,5 milioane lei fara TVA, din surse proprii ale companiei.

Durata contractului: 36 de luni (elaborare proiect tehnic, obtinere avize/autorizatii si executia lucrarilor).

Una din conditiile esentiale pentru ofertanti este sa aiba cel putin o lucrare similara de reparatii/restaurare a unei cladiri monument istoric (conform Legii 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice). Lucrarile de repratii, restaurare si reabilitare a cladirii se vor realiza doar cu materiale si tehnici specific, compatibile cu cele originale, pe baza avizului emis de Ministerul Culturii si Identitatii Nationale.

Articolul precedentPASAJ DENIVELAT PESTE DN1 DE 96 MILIOANE LEI – Licitatia a fost lansat in SICAP
Articolul următorUN NOU PUNCT VAMAL LA GRANITA CU UCRAINA – Vama vizeaza traficul international de persoane in regim de trafic pietonal si rutier, cat si cu marfa

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.