CFR anunta ca redeschide circulatia intre Brasov si Intorsura Buzaului. Luni, pe 19 septembrie 2022, se redeschide circulatia pe noul pod feroviar din localitatea Budila, iar serviciul public de transport feroviar de calatori, pe relatia Brasov – Intorsura Buzaului, va fi asigurat de un operator privat, cu 12 curse pe zi.
“Finalizarea lucrarilor de reconstructie a podului feroviar din localitatea Budila si redeschiderea circulatiei pe aceasta linie deosebit de importanta pentru comunitatile locale, din judetele Brasov si Covasna, au reprezentat un obiectiv asumat si, dupa cum se vede, indeplinit de compania CFR SA. Desi la inceputul acestui an a existat un oarecare scepticism in ceea ce priveste importanta pe care o acordam continuarii si finalizarii acestui obiectiv de investitii, astazi demonstram ca prioritatile companiei sunt de fapt prioritatile calatorilor, toate programele de dezvoltare a retelei feroviare fiind concentrate intr-o singura directive, si anume imbunatatirea conditiilor de transport pe calea ferata, la nivelul intregii retele feroviare”, a spus Ion Simu-Alexandru, directorul general al CFR SA, prezent pe santierul de la Budila, unde se fac ultimele verificari tehnice la noul pod de cale ferata din localitatea Budila.
Lucrarile de reconstructie a podului CF din comuna Budila, situat pe linia Harman – Intorsura Buzaului, la km 17+318 si de amenajare a albiei raului Tarlung, au fost executate de o asociere de firme romanesti, in perioada aprilie 2021 – august 2022, valoarea contractului fiind de 29,2 milioane lei (cu TVA), finantare asigurata din fonduri de la bugetul de stat.
6 perechi de trenuri vor circula, incepand de luni 19 septembrie, intre Brasov si Intorsura Buzaului (36 km), peste noul pod de cale ferata de la Budila, cu plecarea primului tren din Intorsura Buzaului la ora 04:32, iar din Brasov, la ora 05:43. Cele 12 curse vor fi operate de Regio Calatori, durata calatoriei pe intregul traseu, cu opriri intermediare, va dura dura 60 – 65 de minute.
Noul pod de cale ferata simpla, de la Budila, are o deschidere de 70 m, suprastructura metalica, de tip grinda cu zabrele cale jos, iar infrastructura este din culee fundate indirect.
Caracteristicile tehnice si parametri specifici ai acestui obiectiv de investitii sunt:
- deschidere pod – 70 m
- lungime linie reabilitata – 301.603 m
- prag deversor si bazin disipator cu latimea – 60.85 m
- ziduri de sprijin din beton armat (mal stang si mal drept) – 60.20 m +19.05 m (aval si amonte)
- aparare de mal din gabioane (mal stang si mal drept) – 184 m
Lucrarile pentru reconstructia podului CF din comuna Budila, situat pe linia Harman-Intorsura Buzaului, km 17+318 si de amenajare a albiei raului Tarlung au inceput in luna aprilie 2021, in perioada 2019 – 2020 fiind parcurse toate etapele necesare semnarii contractului de executie, si anume: elaborarea expertizei tehnice, DALI si a proiectului tehnic, emiterea tuturor documentatiilor tehnice, economice, inclusiv avizele necesare organizarii licitatiei pentru reconstructia podului CF situat pe linia Harman-Intorsura Buzaului, la km 17+318, si lucrari de amenajare albie.