Ministerul Transporturilor a emis autorizatia de construire pentru tronsonul 4 din drumul expres Craiova – Pitesti. Vorbim despre portiunea de drum expres care se desfasoara pe teritoriul localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja, judetul Arges (intre km 89+300 – km 116+500) si a drumurilor de legatura (km 1+340 – 5+000).
ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. , controlata de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – Lider de asociere), declarata castigatoare, in 24 februarie 2021, a licitatiei avand ca obiect „Proiectare si Executie Drum Expres Craiova – Pitesti, Tronsonul 4” (in lungime totala de 31,88 km), in valoare totala de 617.080.915,60 lei fara TVA va demara astfel lucrarile doar pe o parte din intregul tronson, respectiv cele care au fost autorizate prin Hotararea nr. 469 din 11 iunie 2020 a CNAIR.
Valoarea acestor lucrari, conform precizarilor facute de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere este de 389.240.840,00 lei fara TVA, iar durata de executie a lucrarilor este de 24 de luni, termen calculat de la data inceperii efective a lucrarilor.
Lucrarile de arta, la podurile pentru drumul de legatura, la pasajul pentru nodul rutier, precum si cele de colectare si evacuare a apelor pluviale, hidotehnice si de siguranta circulatiei reprezinta o parte importanta din actiunile ce urmeaza a fi executate conform acestei autorizatii.
Drumul va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totala de 1.680 de metri (14 pasaje si 16 poduri);
- 28 de podete;
- 2 noduri rutiere: la Podul Brosteni (pentru legatura cu DN65A si DN65), respectiv la Catanele (pentru legatura cu A1);
– este prevazuta o baza de intretinere si deszapezire la Oarja;
– vor exista doua spatii de parcare/servicii, amplasate de-o parte si de alta a drumului
Iata comunicatul CNAIR:
„Miercuri, 10.08.2022, s-a emis autorizatia de construire pentru tronsonul 4 (km 89+300 – km116+500) din drumul expres Craiova – Pitesti si a drumurilor de legatura (km 1+340 – 5+000).
Astfel, se autorizeaza executia lucrarilor numai in culoarul expropiat prin Hotararea nr. 469 din 11 iunie 2020. Amintim ca aceasta autorizatie este in conformitate cu documentul de autorizare emis in prealabil de CTE CNAIR si valabilitatea ei se intinde pe toata perioada implementarii proiectului.
Valoarea lucrarilor autorizate este de 389.240.840,00 lei fara TVA.
Durata de executie a lucrarilor este de 24 de luni, termen calculat de la data inceperii efective a lucrarilor.
Lucrarile de arta, la podurile pentru drumul de legatura, la pasajul pentru nodul rutier, precum si cele de colectare si evacuare a apelor pluviale, hidotehnice si de siguranta circulatiei reprezinta o parte importanta din actiunile ce urmeaza a fi executate conform acestei autorizatii”.
Precizam ca semnarea efectiva a contractului pentru tronsonul 4 Colonesti – Oarja – Pitesti (31,8 km) pentru executia tronsonului 4 a fost semnat in data de 17 august 2021.
Ordinul de incepere a fost dat pe 15 noiembrie 2021. Contractul include 12 luni de proiectare si 24 de luni de executie. Termenul estimat pentru finalizarea lucrarilor este 2024.
Grupul UMB a construit si tronsonul 2 al DEx12 (40 km) – dat in trafic anul acesta si executa lucrari si pe tronsonul 3.
UMB a finalizat lotul 2 Centurile Bals si Slatina (40 km) si lucreaza pe lotul 3 Valea Mare – Colonesti (31 km.) pe care il va deschide, cel mai probabil, la sfarsitul anului viitor, inainte de termen.
Redam in continuare Autorizatia de construire nr. 41 emisa in data de 10.08.2022 de Ministerul Transporturilor: