STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA VA CONSTRUI TRONSONUL CHETANI-CAMPIA TURZII – Asocierea Strabag – Geiger Transilvania a castigat un contract de 420.347.903 lei fara TVA

Lotul Chetani – Campia Turzii al Autostrazii Transilvania, blocat de ani de zile, incepe sa se miste. Acest tronson de autostrada are o lungime de 15,70 km.

CNAIR a desemnat noul castigator al contractului pentru finalizarea lucrarilor de constructie a sectorului de autostrada Chetani – Campia Turzii. Astfel, luni, 8 august 2022, dupa finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru Proiectarea si executia Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sectiunea 2A: Ogra – Campia Turzii, Lot 3: Chetani – Campia Turzii – Relicitare”.

Ofertantul desemnat castigator este asocierea STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA SRL, cu pretul de 420.347.903 lei fara TVA.

La doi ani de cand trebuia dat in folosinta, lotul de autostrada dintre Chetani si Campia Turzii ajunsese exemplu de santier-muzeu al infrastructurii romanesti.

Durata contractului este de 3 luni pentru perioada de proiectare si 18 luni perioada de executie a lucrarilor.

A fost finalizata reevaluarea ofertelor si desemnat castigatorul pentru proiectarea si constructia sectiunii Chetani-Campia Turzii din Autostrada Brasov- Targu Mures – Cluj- Oradea. Asocierea de constructori austrieci si germani, care a castigat licitatia cu suma de 420,34 milioane de lei (fara TVA), are la dispozitie 3 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor, dupa semnarea contractului. Contractul pentru acest tronson de autostrada (cu o lungime de 15,70 km) este finantat din fonduri europene nerambursabile”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Durata de garantie a lucrarilor ofertata este de 120 de luni.

Semnarea contractului de achizitie publica va fi posibila dupa expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii si respectiv dupa solutionarea contestatilor/plangerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire.

Tronsonul din A3 trebuia construit de o asociere de firme romanesti, compusa din Straco Group, Specialist Consultin si Total Road. Ordinul de incepere a lucrarilor a fost emis in vara anului 2016, si termenul initial de finalizare era finalul anului 2017. In acest moment, stadiul lucrarilor este de doar 40%.

CNAIR a lansat in iulie 2021 licitatie pentru proiectarea si executia lotului Chetani – Campia Turzii, dupa rezilierea contractului cu Straco, in martie 2021. Contractul pe sectorul Chetani-Campia Turzii a fost reziliat deoarece progresul fusese de numai un punct procentual.

Potrivit unor documente, Straco a solicitat CNAIR inca din 2019 sa permita subcontractorului Restra preluarea lucrarilor, insa Compania de Drumuri a refuzat, contrar evaluarii inginerului, invocand lipsa de experienta.

Reprezentantii CNAIR precizau ca dupa deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Chetani, in data de 18 septembrie 2020, „antreprenorul a redus considerabil ritmul de executie a lucrarilor.” Astfel, la data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar in momentul rezilierii progresul fizic inregistrat era de 37,86%.

Constructorul roman Straco a cerut CNAIR daune de aproape 100 de milioane de euro (461 milioane lei), dupa ce Tribunalul Bucuresti i-a dat dreptate si a decis sa suspende rezilierea contractului dispusa de CNAIR pe lotul Chetani – Campia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania.

CNAIR a primit trei oferte la licitatia pentru finalizarea lotului Chetani – Campia Turzii din Autostrada Transilvania:

  • Asocierea Dimex 2000 Company SRL – Alpenside SRL – Explan SRL
  • Asocierea Drum Asfalt SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios SA – Tramec SA – Drumuri Bihor SA
  • Asocierea Strabag SRL – Geiger Transilvania SRL

Trameco SA si Drumuri Bihor SA fac parte din Selina Grup.

Trameco SA si Drumuri Bihor SA fac parte din Selina Grup, apartinand omului de afaceri Beneamin Rus, asfaltatorul de serviciu al Consiliului Judetean si al administratiilor PNL Bihor. Anterior, aceasta firma a blocat lucrarile la tronsonul Chiribis – Biharia din Autostrada Transilvania, pentru ca a subevaluat costurile, ca sa castige licitatia si apoi a abandonat lucrarile. Trameco a solicitat costuri suplimentare de 48% peste valoarea contractuala”, spunea deputatul USR Viorel Baltaretu, in februarie 2022.

Licitatia fusese atribuita, imediat dupa preluarea Ministerului Transporturilor de catre Sorin Grindeanu, Grupului Selina.

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a admis pe 9 martie 2022 contestatia Strabag la licitatia pentru lotul Chetani – Campia Turzii din Autostrada Transilvania (A3), dupa ce pe 31 ianuarie 2022 fusese desemnata castigatoare oferta asocierii Drum Asfalt.

Admite contestatia formulata de Strabag SRL, in contradictoriu cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, si anuleaza raportul procedurii de atribuire nr. 24/1051/31.01.2022, in partea ce priveste oferta asocierii castigatoare si a contestatoarei, si comunicarile privind rezultatul procedurii transmise celor doua ofertante. Obliga autoritatea contractanta la reevaluarea ofertei asocierii Drum Asfalt SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas y Ragadios SA -Trameco SA – Drumuri Bihor SA, in termen de 15 zile de la primirea deciziei, cu respectarea celor din motivare, a documentatiei de atribuire si a dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice”, se arata in decizia CNSC din 9 martie.

Strabag a depus pe 10 februarie 2022 contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). In documentul de 40 de pagini, Strabag solicita anularea raportului procedurii si reevaluarea ofertei Drum Asfalt.

Articolul precedentCFR ANUNTA CASTIGATORUL LICITATIEI DE 2,18 MILIARDE LEI PENTRU TRONSONUL RONAT TRIAJ-ARAD – Trenurile vor circula cu 160 km pe ora
Articolul următorPROFITUL TOYOTA, IN SCADERE – Masinile electrice au fost cele mai afectate de criza globala a cipurilor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.