Lucrarile la centura Barlad intampina dificultati. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, care a fost in vizita pe santier, spune ca ritmul lucrarilor la centura ocolitoare va intra pe un trend ascendent.
”In vizita de lucru pe care am avut-o pe santierul centurii ocolitoare a orasului Barlad, am convocat toti factorii responsabili de acest proiect, unde odata cu intrarea unui nou sub-antreprenor in santier, avem promisiunea acestuia si a Antreprenorului General ca ritmul lucrarilor va intra pe un trend ascendent. Incepand cu saptamana viitoare, va incepe mobilizarea progresiva a resurselor proprii ale sub-antreprenorului nou intrat in santier pentru continuarea si finalizarea lucrarilor de structuri, poduri si pasaje”, spune Scriosteanu.
Au fost comandate armaturile fasonate pentru radierele si elevatiile Pilei P1 si Pilei P2 ale podului peste raul Barlad (km 7+690). Pentru acest pod, sunt fabricate, in totalitate, grinzile din beton armat.
Incepand cu data de 1 august 2022, prin emiterea Avizului Modificator de Gospodarire a Apelor, antreprenorul a parcurs o etapa importanta in ceea ce consta obtinerea dreptului de acces pentru realizarea lucrarilor din zona cursurilor de apa (lucrari de imbunatatire a terenului de fundare, lucrari de terasamente, lucrari poduri, etc.).
”Am solicitat tuturor factorilor implicati o stransa colaborare in vederea rezolvarii problemelor existente, dar si pentru prevenirea altor situatii care ar putea sa afecteze si sa blocheze santierul centurii ocolitoare Barlad”, spune secretarul de stat.
De asemenea, se afla in curs de autorizare o a doua sursa de imprumut pentru materialul necesar realizarii terasamentelor din cadrul contractului. Aceasta sursa satisface necesarul de argila pentru finalizarea terasamentelor.
In scopul acesta, este necesara finalizarea emiterii Acordului de Mediu (Decizia etapei de incadrare), termenul pentru emitere fiind 08.08.2022; dupa eliberarea Acordului de Mediu, se va putea finaliza si depune la ANRM – Centrul Teritorial de Inspectie Bacau, documentatia pentru obtinerea permisului de exploatare. Se va verifica documentatia si se vor face verificari in teren de catre CIT Bacau, dupa care documentatia completa + nota de constatare intocmita de inspectorul zonal, vor fi transmise la ARNM Bucuresti, maximum pana la data de 20 august; Dupa eliberarea permisului de exploatare, se vor depune documentatiile pentru obtinerea Autorizatiei de Gospodarire a Apelor si Autorizatia de Mediu.
Pana pe 15 august, antreprenorul va depune la CNAIR documentatia aferenta exproprierilor suplimentare, necesare relocarii retelelor de utilitati, in vederea promovarii Hotararii de Guvern.
Va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari.
Varianta de Ocolire a Barladului este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui.
Reluate pe 19 mai, dupa un blocaj de opt luni, lucrarile de executie a Variantei Ocolitoare a Barladului au ajuns abia la stadiul de 34%, adica cu doar 2% mai avansate decat erau toamna trecuta, cand s-au oprit. Potrivit vicepresedintelui Asociatiei „Moldova Vrea Autostrada”, ritmul in care se desfasoaa lucrarile este nesatisfacator.
Licitatia organizata de CNAIR pentru executia lucrarilor a fost castigata de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL Botosani, insa dupa cateva luni de la demararea lucrarilor, in toate informarile privind stadiul investitiei aparea Asocierea SC Tehnic Asist SRL – Concept Infrastrade Logistic SRL Botosani.
Investitia este finantata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totala a contractului de finantare este de 189.667.269,13 lei, dupa ce a fost suplimentata la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezinta contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinantarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).