UE NU NE DA BANI PENTRU DEZVOLTARE – Comisia Europeana refuza sa aprobe finantarea pentru magistrala de metrou M6 Baneasa-Otopeni

Zece ani de promisiuni desarte. Guvernele care s-au succedat nu au facut mare lucru pentru rezolvarea unei probleme de infrastructura a Bucurestilor, iar mai nou aflam ca nici Comisia Europeana nu s-a grabit sa ajute Romania.

Ne referim la construirea magistralei de metrou M6, care ar urma sa lege aeroporturile „Henri Coanda” Otopeni si „Aurel Vlaicu” Baneasa de magistrala M5 care duce spre Gara de Nord.

In 2011, stirile ProTV anuntau ca “Ministerul Transporturilor va plati o suma record, de 66 de milioane de dolari, doar pentru consultanta, iar pentru toata lucrarea, factura va ajunge la 1 miliard de euro” si ca “abia peste sapte ani” (deci in 2018) “vom avea metrou de la Otopeni, iar Bucurestiul va intra in randul lumii din acest punct de vedere”.

Suntem in 2021, dar tot riscam ca proiectul sa fie lasat neterminat. Am putea spune ca nu vom mai intra in randul lumii?

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a declarat joi, 21 ianuarie 2021, intr-un interviu pentru Hotnews, ca nu are rost construirea unei linii de metrou intre aeroporturile Baneasa si Otopeni, deoarece trece printr-o zona slab populata si ca investitia in acest proiect ar fi doar “un exercitiu de PR”, in care sunt incluse ”doua cuvinte care prind: ‘metrou’ si ‘aeroport’”.

In noiembrie 2018, se anuntase ca Magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finantare europeana nerambursabila asigurata doar pe jumatate din distanta, adica doar pana la statia Tokyo (zona Mall Baneasa).

Ministrul spune ca Metrorex s-a concentrat mult prea mult pe aceasta linie catre aeroport, insa ea ”are multiple probleme de fezabilitate pe care le-a ridicat si Comisia Europeana. Dincolo de centrul comercial Baneasa (statia Tokyo), aceasta linie trece printr-una dintre cele mai putin dens populate zone ale Capitalei si ale zonei metropolitane Bucuresti – Ilfov. Daca am face o harta cu culori, acea zona ar fi rece, ar fi cu albastru pentru ca sunt paduri”.

In baza proiectului, Magistrala M6 ar trebui sa aiba 12 statii noi si o lungime de 14 km.

Catalin Drula spune ca M6, pe portiunea Baneasa – Otopeni, trebuie foarte serios analizata ca proiect, deoarece Comisia Europeana a refuzat finantarea acelei sectiuni. Cred ca acele resurse bugetare trebuie redirectionate in parti ale retelei de metrou din Bucuresti unde sunt mult mai necesare”, a continuat Drula.

Ministrul considera ca Magistrala 5, cea care merge de la est la vest “de la Drumul Taberei la Eroilor, de acolo mai departe la Universitate si apoi pana la Iancului si Pantelimon”, ar trebui sa aiba prioritate, in detrimentul magistralei M6. Pentru Bucuresti ar fi aer sa aiba aceasta linie est-vest, dar ea a tot fost deprioritizata”, s-a plans Drula in cadrul interviului acordat Hotnews.

Ministrul Transporturilor sustine de asemenwa ca ”Liniile de metrou functioneaza eficient cand sunt pline, atunci au sens economic”, referindu-se la magistrala M5, care este gata doar intre Drumul Taberei si Eroilor, nefiind nici macar incepute tronsoanele care ar urma s-o prelungeasca pana la Universitate, apoi Piata Iancului, iar in final Pantelimon.

Totodata, ministrul Catalin Drula a marturist ca a discutat cu primarii din sectoarele 2 si 6, acestia subliniind ca finalizarea magistralei 5 de metrou i-ar ajuta.

Hai sa nu facem o investitie doar pentru ca suna bine pentru PR. Sunt doua cuvinte care prind: metrou si aeroport. Recunosc ca acum 10 ani si mie mi s-a parut o idee grozava, dar cand te uiti in detaliile investitiei si cat costa operarea unei linii, nu mai suna asa bine. Si va dau exemplul liniei M5, care are 1.000 de angajati alocati pentru o linie cu 10 statii si 5 km. Trebuie sa fim atenti cu banii si cu resursele si sa investim unde avem maxim de valoare”, a punctat ministrul.

Pe langa faptul ca M6 nu mai are finantare de la UE, alta problema semnalata de catre ministru este faptul ca, in forma actuala, magistrala se conecteaza la actualul terminal al Aeroportului Otopeni, care urmeaza a fi abandonat, pentru ca va fi construit un terminal nou, mai spre est.

Drumul de la aeroport la gara ar dura 35 de minute cu metroul, prin 14 statii, in timp ce cu trenul se poate ajunge fara oprire in 20 de minute”, a mai zis Drula.

Articolul precedentPREMIERA IN ITALIA – O companie feroviara cumpara trenuri cu hidrogen de la Alstom
Articolul următorLICITATIE PENTRU METROU – Achizitie masiva de sine la Metrorex cu livrare in luna martie 2021

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.