Aeroportul Aurel Vlaicu/ Baneasa reintra in circuitul curselor comerciale, dupa o pauza de noua ani. Aeroportul Baneasa din Nordul Capitalei s-a redeschis luni, pe 1 august, cu ocazia aniversarii a 110 ani de la inaugurare.
Aeroportul a trecut printr-un proces de modernizare, iar acum este pregatit sa primeasca din nou pasageri.
Trei companii sunt deja pregatite sa inceapa cursele de linie si charter pe Baneasa: compania low-cost Ryanair, Air Connect, care si-a anuntat intentia sa opereze si de pe Baneasa si care acum are autorizare pentru Aeroportul Otopeni, si o companie inregistrata in Republica Moldova, Fly One, pentru curse tip charter, Baneasa-Chisinau.
Interiorul Aeroportului a fost modernizat, fiind si patru porti de check-in.
Istoria acestui aeroport a inceput in 1992 cand aici s-a deschis o scoala de pilotaj pentru militari, insa acesta a fost deschis in 1920, fiind al treilea cel mai vechi aeroport din lume.
„In ceea ce priveste operarea curselor comerciale, ma refer aici la curse de linie, curse charter, suntem in discutii avansate si chiar in faza de semnare contracte cu unii operatori aerieni. Discutam cu 3 companii aeriene urmand ca in scurt timp si exista sanse destul de bune ca aceasta sa se intample chiar in cursul acestei luni, sa vedem operand primele curse de linie, curse de pasageri”, spune Valentin Iordache, purtatorul de cuvant la Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB).
Reluarea curselor comerciale de linie se face dupa 9 ani in care Aeroportul a fost inchis pentru aceste zboruri si a trecut printr-un program de modernizare a cladirilor si a echipamentelor aeroportuare.
Spre deosebire de Aeroportul Otopeni unde pasagerii trebuie sa vina cu cel putin doua ore inainte de imbarcare, la Baneasa timpul va fi chiar de sub o ora.
Planul pe termen mediu este ca Aeroportul Baneasa sa atinga aproximativ un milion de pasageri pe an, mai spune Valentin Iordache:
„Incepand din iarna, atunci cand tarifele de operare pe cursele interne vor fi practic aceleasi intre Baneasa si Otopeni ne asteptam ca mai multe companii sa inceapa operarea curselor de linie interne si regionale de pe Aeroportul Baneasa. Planul pe termen mediu este sa atingem capacitatea maxima de operare, acesta este de 250 de pasageri pe flux pe ora, ceea ce ar duce, general vorbind, la un trafic de aproximativ un milion de pasageri pe an”, a mai spus reprezentantul CNAB.