Pas important pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar! Compania Nationala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat Studiul de Fezabilitate pentru proiectul “Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granita Romano – Ungara – Drum Expres M49 Ungaria)”. Conform proiectului, DE Satu Mare – Oar ar urma sa aiba o lungime totala de 14,8 km, dintre care 10,8 km vor reprezenta drum expres, iar 4 km drum de legatura, pe care se va putea circula cu o viteza de 120 km/h.
Proiectul, conform studiului de fezabilitate prevede realizarea a doua noduri rutiere, 7 pasaje (3 superioare si 4 inferioare), 54 de podete, doua spatii de servicii si un Centru de Intretinere si Coordonare.
Valoarea totala a proiectului pentru realizarea studiului de fezabilitate a fost de 4.532.450,30 lei, finantarea fiind asigurata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala- 3.259.666,46 lei, 15% contributia proprie- 575.235,25 lei. De precizat este ca perioada de implementare a proiectului a fost de 22 luni, respectiv din data de 01.08.2020 pana in 31.05.2022.
Urmeaza ca in viitorul apropiat sa fie efectuat proiectul pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire, precum si Proiectul Tehnic de Executie.
Iata anuntul directorului general al CNAIR Cristian Pistol:
„Vesti bune pentru viitorul drum expres Satu Mare – Oar!
Vineri, 29.07.2022, Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR a avizat Studiul de Fezabilitate pentru proiectul “Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granita Romano – Ungara – Drum Expres M49 Ungaria)”.
De asemenea, astazi, a fost obtinut si Acordul de Mediu necesar realizarii acestui important obiectiv.
In continuare, prestatorul va elabora documentatia pentru obtinerea autorizatiei de constructie si a Proiectului Tehnic.
Lungimea totala a traseului este de 14,862 km formata din 10,831 km drum expres + 4,031 km drum de legatura.
Viteza de proiectare pentru drumul expres este de 120 km/h, iar viteza de proiectare pentru bretelele nodurilor rutiere este de 60 km/h.
Proiectul prevede realizarea a doua noduri rutiere, 7 pasaje (3 superioare si 4 inferioare), 54 de podete, doua spatii de servicii si un Centru de Intretinere si Coordonare”.
Proiectului Drumului Expres Satu Mare – Oar, prevazut a fi construit pana la granita Romaniei cu Ungaria a fost anuntat in aprilie 2021, cand CNAIR a incheiat contractul de finantare nr. 96/30.03.2021 cu Ministerul Transporturilor si Infrastructurii pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar(Granita Romano-Ungara – Drum Expres M49 Ungaria)” in vederea acordarii finantarii nerambursabile alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 2- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, OS 2.2 Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – sprijin pregatire proiecte investitii, Operatiunea- Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera rutiera TEN-T GLOBALA.
Conform mentiunilor facute la acea data de CNAIR, obiectivul general al proiectului era de mbunatatire a competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.